InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Heerlijke wraps!

Heerlijke wraps!

Makkelijk, simpel en bovendien nog heerlijk ook. Een andere grootvoordeel van wraps is dat het vooral erg makkelijk is wanneer je met velen eet omdat je er relatief weinig ruimte voor nodig hebt.

Benodigdheden

  • Tortillas
  • Kipreepjes ( gemarineerd is heerlijk)
  • Salade
  • Paprika
  • Mais
  • Mayonaise
  • Rijst

Bereidingswijze

  1. Bak de kipreepjes.
  2. Wok de paprika.
  3. Kook de rijst.
  4. Verwarm de tortillas in de magnetron.
  5. Schep kip, groente en rijst in de tortilla.
  6. Doe sla bij de kip en rijst.
  7. Voeg wat mayonaise toe.
  8. Vouw de tortilla dicht alsof het een enveloppe is. Laat hierbij de bovenkant open.
  9. Eet smakelijk!

Variaties

Het is natuurlijk niet moeilijk om de vulling in de tortilla te veranderen. Het is ook mogelijk en lekker om gehakt te gebruiken. Zelfs vegetarische wraps zijn mogelijk. Vervang in dat geval het vlees door bijvoorbeeld kidneybonen. Wat ik zelf ook erg lekker vind is guacamole in mijn wraps.

Extra informatie

Zelf vind ik altijd prettig om het een en ander te weten of de voedingstoffen die te vinden zijn in mijn maaltijd. Ook omdat het fijn is om te weten of er in de maaltijd uit alle vlakken van de schijf van vijf wat toegevoegd is. Vandaar dat ik hier een toelichting zal geven op de ingredienten die te vinden zijn in deze wrap.

Tortillas

Een tortilla is een mexicaanse maispannekoek die al zolang de Europeanen het land Mexico kennen gemaakt wordt, waarschijnlijk nog veel langer. Het maken van een tortilla is niet ingewikkeld. Mais wordt in kalkwater geweekt, hierdoor laten de vliesjes rond de maiskorrels los. Deze substantie wordt daarna gestampt en vervolgens gekookt. Daarna is het mogelijk de boel te kneden totdat een deegbol ontstaat. Uit deze deegbol worden pannekoeken gemaakt en om de tortilla helemaal af te maken worden ze gebakken op een warme plaat.

Paprika

Ook de paprika is oorspronkelijk afkomstig uit Zuid-Amerika. Het zijn de vruchten van de Caspicuum annuum. Er zijn paprika's in vele kleuren, maar de meest voorkomende zijn de groene, rode en gele. De groene zijn nog niet geheel rijp en bevatten daarom een stuk minder vitamine C dan de gele en de rode. Paprika's bevatten in hun geheel bijzonder veel vitamine C, ongeveer drie keer meer dan een sinasappel.

Mais

Mais is afkomstig uit Midden-Amerika en werd door Columbus meegenomen naar Europa. Mais wordt voor de bereiding van veel voeding en drinken gebruikt. Tortilla's, maisbrood, maizena, bier, cornflakes en ga zo maar verder. Ook dieren eten veel van de speciaal voor hen gekweekte maissoort.

Rijst

Rijst is een graansoort die vooral veel in de armere regios van de wereld gegeten wordt. De meeste rijst wordt verbouwd in China en Thailand exporteerd de grootste hoeveelheden. Verder is in Zuid-Korea de oudste rijst die door boeren werd gecultiveerd ontdekt in het jaar 2000.

Conclusie

Volgens de schijf van vijf zijn granen nodig: deze zijn aanwezig. Ook vlees maakt deel uit van het gerecht. Groente zit er misschien iets te weinig in de wrap zelf, maar dat kun je aanvullen met een gezonde portie sla als zijgerecht. Water drinken is altijd belangrijk en vet zit automatisch in het eten.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Heerlijke wraps!"

Infoteur: Niamh
Laatste update: 23-07-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!