InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Lekker en gezond eten, gemakkelijk te bereiden

Lekker en gezond eten, gemakkelijk te bereiden

Lekker en gezond eten, gemakkelijk te bereiden Gezond eten is niet per definitie een bak met rauwkost of alleen fruit. Met wat aandacht kunnen er heerlijke gezonde en lekkere maaltijden gefabriceerd worden, die niet enorm veel tijd kosten. Enkele voorbeelden van recepten welke met een beperkt aantal ingrediënten gemaakt kunnen worden.

Broccolisalade

Ingrediënten

  • 500 gram broccoli
  • 2 eetlepels pijnboompitten
  • 10 olijven
  • olijfolie
  • pepertje
  • azijn
  • peper en zout

Bereiding

Begin met het roosteren van de pijnboompitten (dit kan droog in een hapjespan gebeuren) en de broccoli schoonmaken, in kleine stukjes maken en koken. Vervolgens het pepertjes schoonmaken en pureren en samenvoegen met de olijfolie, azijn en wat peper en zout naar smaak. Maak de olijven klein en schep deze door de dressing en daarna over de lauwwarme uitgelekte broccoli. Doe er als laatste de pijnboompitten bij en schep het enkele malen om. Goed af laten koelen en daarna serveren.

Gevulde tomaat met feta

Ingrediënten

  • 6 grote tomaten
  • een bakje fetalight
  • tuinkruiden
  • knoflook
  • olijfolie
  • kalkoenfilet (als vleeswaren dik gesneden)

Bereiding

Maak een sausje van wat tuinkruiden, een geperst teentje knoflook en wat olijfolie. Hol nu de grote tomaten uit en vul de tomaten met wat feta en enkele dun gesneden reepjes kalkoenfilet. Giet er voorzichtig wat van het gemaakte sausje overheen.

Gegrilde koolvis

Ingrediënten

  • enkele grote stukken koolvis
  • knoflook
  • pepertje
  • olijfolie
  • tuinkruiden
  • peper en zout

Bereiding

Begin met de dressing te maken van wat olijfolie, tuinkruiden en peper en zout naar smaak, een fijngemaakt pepertje (schoongemaakt) en een teentje knoflook fijngeperst.
Smeer de koolvis in met een stevige laag van het mengsel en laat het 1,5 tot 2 uur intrekken (in de koeling). Daarna mag het op de bbq (zon 12 tot 15 minuten).

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Lekker en gezond eten, gemakkelijk te bereiden"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 30-06-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Magere maaltijden
Schrijf mee!