InfoNu.nl > Eten en Drinken > Producten > Wedstrijd Lays: Maak de Smaak

Wedstrijd Lays: Maak de Smaak

Wedstrijd Lays: Maak de Smaak De wedstrijd van Lays is terug in 2012! Een nieuwe Maak de Smaak wedstrijd is uitgeschreven en dit zal een nieuwe smaak opleveren voor het chipsmerk. Hoe werkt deze wedstrijd? Wat kun je winnen? Een artikel over Maak de Smaak van Lays.

Wat kun je winnen?

Een wedstrijd is natuurlijk vooral leuk als er iets te winnen valt! Lays looft een bijzondere prijs uit, namelijk 25.000 prijzengeld en 1% van de omzet van de smaak. Een hele leuke prijs en genoeg dus om de missende smaak chips te verzinnen!

Maak de Smaak wedstrijd 2010

In 2010 is Lays gestart met de eerste Maak de Smaak wedstrijd. Maar liefst 675.000 inzendingen voor een nieuwe smaak chips van Lays. In het programma Life 4 You werden de drie winnaars bekend gemaakt van de wedstrijd met de volgende smaken:
  • Patatje Joppie
  • Nr. 66 Babi Pangang
  • Mango Red Chilli
Alle drie smaken zijn in productie geweest en toen kon ook het stemmen beginnen. Van deze smaken veroverde Patatje Joppie met 72% van de stemmen de overwinning. Deze smaak ligt nog steeds in de meeste supermarkten.

Maak de Smaak wedstrijd 2012
Opnieuw is Lays een nieuwe wedstrijd begonnen voor een nieuwe chipssmaak. De start is wat anders dan in 2010, maar uiteindelijk komen de drie smaken weer naar voren die in productie worden genomen en daarvan zal één de winnaar zijn. Dit zijn de stappen voor de wedstrijd:

Ronde 1. Bedenken van een nieuwe smaak

Via de website www.lays.nl kun je een nieuwe smaak insturen. De volgende stappen zijn hier van belang: een smaak bedenken, een slogan bedenken en een chipszak uitkiezen die mee doen in de battle en als laatste geef je een motivatie. Bij meerdere inzendingen van dezelfde smaak is de motivatie die je bij de smaak geeft doorslaggevend. Inzenden van smaken kan tot 26 februari 2012.

Ronde 2. De battles

Alle verzonnen smaken gaan met elkaar de strijd aan in de battle. Iedereen kan meedoen aan de battle, er worden twee smaken tegen over elkaar gezet en welke jij de lekkerste vindt, kun je kiezen. Heb je een smaak ingestuurd? Dan krijg je elke zaterdagochtend een mededeling hoeveel % van de battles jouw smaak gewonnen heeft. De smaken die het vaakst worden gekozen komen uiteindelijk in een top 1.000 terecht.

Ronde 3. Uitkiezen van een top 3

Uit de top 1.000 worden acht smaken gehaald door een jury. Deze acht smaken zullen tegen elkaar strijden om de harten van de Nederlanders te veroveren. Iedereen mag meekiezen welke twee smaken gemaakt zullen worden en daarnaast zal de jury ook nog één smaak kiezen die geproduceerd zal gaan worden.

Ronde 4. Stemmen voor de winnaar

De drie finalisten worden gemaakt en komen in de supermarkt terecht. Heel Nederland kan dan stemmen voor de winnaar! De winnaar is uiteindelijk de smaak met de meeste stemmen. Op 28 oktober stopt de actie van Lays.

Wie kunnen meedoen?

Meedoen kan alleen vanaf 16 jarige leeftijd! Voor 16 en 17 jarigen geld ook nog dat de ouders schriftelijk toestemming moeten geven. Voor de rest kan iedereen die in Nederland woont meedoen aan deze wedstrijd. Alleen werk je bij Lays of werken familieleden bij Lays dan mag je niet mee doen. Dit voor een zo eerlijk mogelijk verloop van de wedstrijd.
Gerelateerde artikelen
Ik maak het zelf: siroopLlimonadesiroop kan je in allerlei variaties kopen in de winkel. Maar weet je dat je het ook heel gemakkelijk zelf kan m…
Eindeloos variëren met komkommerKomkommer is uit de Nederlandse keuken niet meer weg te denken. Je kunt het in de meest uiteenlopende gerechten verwerke…
De lekkerste salades voor op een broodjeDe lekkerste salades voor op een broodjeJe krijgt onverwacht bezoek en je wilt wat op tafel zetten. Of je hebt zin in een lekker broodje tussen de middag. Wat m…
Borrelhapjes traditioneel of nieuwBorrelhapjes traditioneel of nieuwBorrelhapjes horen er altijd bij, zijn het niet de traditionele toastjes dan toch wel een sushihapje, gevuld gerechtje o…
Lekkere salades als voor- of bijgerechtLekkere salades als voor- of bijgerechtSalade als voorgerecht of als bijgerecht, het kan allemaal. Enkele salades warm of koud, die gemakkelijk te maken zijn m…
Bronnen en referenties
  • www.lays.nl

Reageer op het artikel "Wedstrijd Lays: Maak de Smaak"

Infoteur: Annfinance
Gepubliceerd: 21-02-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!