InfoNu.nl > Eten en Drinken > Producten > Caramelised Pear van Pickwick

Caramelised Pear van Pickwick

Caramelised Pear van Pickwick Proef de lekkernijen in Pickwick Delicious Spices (thee) is de slogan van Pickwick. Ben je dol op een beetje zoet dan wordt thee met gecarameliseerde peer en een snufje kaneel aangeraden (Caramelised Pear van Pickwick). Pickwick is onder de vlag van Sara Lee actief in vijftien landen. Onder het kopje Geschiedenis Pickwick kun je lezen door wie de naam is bedacht.

Geschiedenis Pickwick

De historie van Pickwick begint in 1753 bij Douwe Egberts. Egbert Douwes en zijn echtgenote Akke Thijsses openen een winkel in koloniale waren in Joure en leggen daarmee de basis voor het Douwe Egberts van tegenwoordig. De producten die ze verkopen kun je omschrijven als producten die tot de genoegens van het dagelijkse leven horen. Er gaan veel waren over de toonbank: koffie, thee, tabak, maar ook kandij, suiker, rijst, vermicelli, cichorei, kaneel, saffraan, azijn, stroop, chocolade en zuidvruchten. In 1936 krijgt Pickwick haar huidige naam. De naam (die Engels moest zijn) is bedacht door de vrouw van de toenmalige directeur. Zij is fan van de Britse schrijver Charles Dickens en komt door zijn boek The Pickwick Papers op de naam Pickwick. Pickwick heeft een steeds internationaler karakter gekregen, onder Sara Lee is het merk actief in vijftien landen.

Het assortiment van Pickwick

Zwarte thee (7 varianten):

English Tea Blend, Ceylon Tea Blend, Earl Grey Tea Blend, Mild English Tea Blend, Dutch Blend, Oranje Pecco Leaf Tea, English Leaf Tea

Vruchtenthee (15 varianten):

Citroen, Sinaasappel, Kers, Mango, Bosvruchten, Tropische vruchten, Aardbei, Meloen, Fruit Wellness Acai Bes & Blauwe Bes. Fruit Wellness Granaatappel & Framboos, Fruit Wellness Variatie, Fruit Variatie Geel, Fruit Variatie Groen, Fruit Variatie Oranje, Fruit Variatie Rood

Delicious Spices (9 varianten):

Caramelised Pear, Chocolate Mint, Smooth Chai, Minty Morocco, Turkish Apple, Kaneel, Zoethout, Wintergloed, Herfst storm

Rooibos Harmony (4 varianten):

Original, Honey Blend, Citrus Blend, Mango & Perzik

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Pure Green (4 varianten):

Original Lemon, Ginseng, Cranberry, Variatie

Herbal Garden (4 varianten):

Kamille Honing, Sterrenmunt, Munt Aloe Vera en Limoen, Brandnetel Citroengras en Cranberry

Ice Tea (3 varianten):

Classic Tea & Lemmon, Classic Tea & Peach, Gree Tea & Citrus

Over Caramelised Pear

Deze thee met volle smaak geeft je een warm thuisgevoel. De smaak heeft het te danken aan de combinatie van gecarameliseerde peer en een snufje kaneel. De thee is ontwikkeld door melangeurs van Pickwick in samenwerking met tweeëntwintig Pickwick Hyves fans.

De verpakking van de thee

De theezakjes koop je per twintig stuks, verpakt in een kartonnen doosje. Bij dit doosje overheersen warme kleuren als bruin, rood en groen. De zakjes zijn ook nog eens afzonderlijk verpakt. Je kunt de deksel loshalen om een zakje te pakken, maar je kunt het doosje ook in de lengte zetten, een ovaaltje loshalen en er zo een zakje uithalen. Op twee zijdes vind je een afbeelding van gecarameliseerde peren en kaneelstokjes. Bij de afdeling op een bruin vlakje de naam van de thee: Caramelised Pear. Boven de afbeelding het logo van Pickwick, daarnaast Delicious Tasting. Bovenop het doosje in het Engels over het warme thuisgevoel wat de thee geeft. Op een van de zijkanten staat in het Nederlands in zeer kleine letters: gearomatiseerde thee met caramel, peer en kaneel. Dat er 20 zakjes in het doosje zitten en dat de thee tenminste houdbaar is tot 11-2013. De Douwe Egberts zegel vind je er ook (4 waardepunten). Op een andere zijkant een foto van een groep mensen, het panel wat deze creatie gemaakt heeft. De thee is ontwikkeld in co-creatie met het Hyve Pickwick Panel 2011. Je kunt je mening geven op Pickwickgardens.hyves.nl. Op de onderkant van het doosje vind je de ingrediënten, een adres met antwoordnummer en de website van Pickwick staat vermeld. Op het doosje vind je op verschillende plaatsen informatie over actiezegels die je kunt gebruiken voor een 2e Delicious Tasting gratis. Dit is een proeverij van allerlei heerlijkheden waar thee natuurlijk niet mag ontbreken. Spaar je nog meer zegels dan krijg je een 2e cupcake workshop gratis.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

De ingrediënten

  • Thee aroma’s, kaneel, zoethout, kamille, stukjes peer, stukjes caramel
  • De thee is honderd procent natuurlijk
  • De thee bevat zoethout, mensen met hoge bloeddruk dienen overmatig gebruik te vermijden

Hoe zet je de thee volgens Pickwick?

Schenk kokend water in een kopje en hang daarna het theezakje twee tot drie minuten in het water.
Zelf ben ik gewend om het theezakje in een kopje hangen, er kokend water op te schenken en een paar minuten laten trekken.

Wat ruik en proef je?

Als je een zakje uit het doosje pakt komt er al een prettige geur vrij. Heb je het zakje zelf in handen dan komt je een heerlijke geur tegemoet van caramel met iets zoetigs (peer), kaneel is op de achtergrond aanwezig. Na het zetten van de thee komen dezelfde geuren nog steeds naar voren. Laat de thee iets afkoelen dan is de smaak nog voller. De beloftes van Pickwick worden waargemaakt: de smaak komt overeen met wat je ziet op de afbeeldingen op het doosje. Je proeft de peer, caramel en tijdens het drinken komt de kaneel ook sterk naar voren.

Mijn mening

Bij de afbeeldingen op het doosje, liep het water uit mijn mond. Ik had niet verwacht dat deze thee zo lekker zou smaken en je echt de drie ingrediënten (peer, caramel en kaneel) kunt ruiken en proeven. Een aanrader wat mij betreft. Wel vind ik het meer een thee voor de koude maanden dan voor de warmere periodes in ons land.
Gerelateerde artikelen
Thee van ZonnaturaThee van ZonnaturaZonnatura bestaat al vijftig jaar en levert verantwoorde, honderd procent natuurlijke en biologische producten. Naast th…
Specerijen: zoethoutZoethout behoort ook tot de specerijen. Dit lijkt misschien vreemd en het is dan ook zo dat het vrijwel niet in de keuke…
Rooibosthee: een lekkere, maar ook gezonde thee!Rooibosthee: een lekkere, maar ook gezonde thee!Naast normale thee gemaakt van originele theeplanten zijn tegenwoordig ook veel kruidenthees populair. Een van die kruid…
Rooibos, gezond voor meer dan je misschien denkt!Rooibos staat vooral bekend als de thee die uit Zuid-Afrika komt. Deze "nectar van de natuur" zoals de thee daar genoemd…
Warme dranken met kaneelWarme dranken met kaneelKaneel staat bekend als een krachtige antioxidant. Bovendien zou het suiker in het bloed verlagen waardoor het vaak word…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • www.pickwick.nl
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Caramelised Pear van Pickwick"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 20-06-2015
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!