InfoNu.nl > Eten en Drinken > Producten > Artikelen van Villeroy en Boch zijn klassiek en modern

Artikelen van Villeroy en Boch zijn klassiek en modern

Artikelen van Villeroy en Boch zijn klassiek en modern Villeroy en Boch is een eeuwenoud bedrijf wat keramiek vervaardigt alsmede prachtig serviesgoed, glaswerk, bestek en cadeau artikelen. Het is een genot om te tafelen met de aankleding van Villeroy en Boch. Tegenwoordig zal men niet snel een compleet servies aanschaffen maar enkele mooie stukken blijven toch hun waarde behouden. De collectie van Villeroy en Boch is zowel klassiek als modern. Ook zijn er leuke cadeaus te bedenken uit een collectie van glas, vazen, schalen en servies.

Een servies kopen

Vroeger was het heel normaal dat wanneer een jong meisje verkering kreeg en de relatie werd serieus dan ging ze zich verloven. Dat was het moment waarop begonnen werd met de aanschaf van de uitzet. Deze uitzet bestond uit een linnenuitzet met complete sets van 24 stuks lakens, slopen, theedoeken en badhanddoeken. Ook pannen en serviesgoed werden bij elkaar gespaard. Men was erg trots wanneer er dan langzaam een servies geheel compleet was en vooral als dit bestond uit onderdelen van een van de beste internationale merken. Die kon men bij verlies immers lange tijd nabestellen. Reeds vanaf de aanvang werd de keus gemaakt voor een bepaald merk en vaak was dit Villeroy en Boch. Bij verjaardagen en verlovingsfeest werd er een stukje van de uitzet gevraagd. Een compleet servies bij het huwelijk dan ook de trots van de huisvrouw. Vele ouderen hebben nog overblijfselen van het porseleinen servies of kristallen glasservies wat men bij het trouwen kreeg of had gespaard. In de loop der jaren was er wel wat gesneuveld.

Modern en klassiek

Tegenwoordig wordt er minder aandacht geschonken aan het hebben van een compleet servies met glasservies en mooi bestek. Toch heeft het uitgebreid en stijlvol tafelen een belangrijke plaats ingenomen in ons leven. We vinden het fijn wanneer in een restaurant het diner wordt opgediend op een sierlijk gedekte tafel en met bijpassend mooi bestek. Het kopen van een servies is zeker een dure uitgave maar je hebt er daarna ook jarenlang plezier van. Nu er ook prachtige moderne serviezen te koop zijn waarbij men met losse schalen en attributen kan variëren valt een aankoop misschien toch in overweging te nemen.

Waaruit bestaat het assortiment van Villeroy en Boch

Villeroy en Boch is een producent van hoogwaardige keramiekproducten. Zij verkopen dan ook alles voor de compleet gedekte tafel. Terecht worden zij gezien als een wereldwijde lifestyle-aanbieder van producten zoals:
  • serviezen
  • glaswerk
  • bestek
  • gourmet

Serviezen

Er zijn werkelijk allerlei soorten serviezen te koop. Men maakt een verdeling in:
  • classic
  • country
  • metropolitan

Welke soort serviezen
  • Ontbijtservies
  • Koffieservies
  • Eetservies
  • Gebak/cakeschaal
  • Losse schalen

Vooral de serviezen uit de metropolitan serie zijn bijzonder mooi te combineren. De vormgeving is heel apart. Men kent hierbij losse amuse-schaaltjes die voor velerlei doeleinden geschikt zijn. Indien een bepaald servies uit de roulatie genomen gaat worden dan ontvangt de klant twaalf maanden van tevoren hierover bericht zodat men altijd tijdig extra delen bij kan kopen. Wil men het jaartal laten vaststellen van een oud stukje serviesgoed dan kan men een mail zenden aan de producent.

Glasservies

Het kristallen glasservies bestaat uit: champagneglas, rode wijnglas, witte wijnglas en waterglas. Kiest men een glasservies uit een bepaalde serie dan kan men dit schitterend combineren met een servies uit dezelfde serie. Zo is bijv. de serie Arden lane prachtig te combineren met het servies Arden lane. Glas en kristal kan echter ook los ontworpen zijn.

Bestek

Het meeste bestek bestaat uit 24 delige sets. Men kan ook hier kiezen uit de klassieke vorm of de moderne sets. Er is bijzonder aardig bestek verkrijgbaar met gekleurde stelen. Dit kan erg mooi gecombineerd worden met dezelfde kleuren in het servies. Alle bestek wordt gemaakt van 18/10 edelstaal. Kinderbestek is een leuk cadeau bij de geboorte van een baby in de familie. Zeker wanneer de naam erin gegraveerd wordt.

Gourmet

De afdeling gourmet kan men verdelen in:
  • Wijn en artikelen rondom de bar
  • Koffie, thee en chocolade

Zo zijn er:
  • decanteer karaffen
  • waterbekers
  • cognacglazen
  • cocktailglazen

Losse artikelen om cadeau te geven of zelf te kopen

Ook koffie en theekoppen zijn verkrijgbaar in klassieke en moderne uitvoeringen. Dit zijn leuke artikelen om eens cadeau te geven aan iemand die mooi serviesgoed weet te waarderen. In het assortiment van Villeroy en Boch zijn ook hele mooie vazen opgenomen. Decoratieve schalen en plaatsborden zijn te koop maar ook windlichten in diverse soorten. Wanneer men iemand een luxe cadeau wil geven dan loont het zeker de moeite om eens te kijken op de site van Villeroy en Boch. Door het intoetsen van je postcode krijg je direct te zien welke speciaalzaken de artikelen van Villeroy en Boch verkopen.
Gerelateerde artikelen
Kamer en keuken met tegels uit de serie van Villeroy en BochKamer en keuken met tegels uit de serie van Villeroy en BochWanneer er een keuken of badkamer geïnstalleerd gaat worden dan zijn we gewend naar de bekende grote keukenspecialisten…
Kristal of glas, wat zullen we kopen en waarop te letten?Kristal of glas, wat zullen we kopen en waarop te letten?Wanneer we ons drankje kunnen drinken uit een kristallen glas of we zien een mooi kristallen voorwerp dan is dat is lust…
Simpel een chique (kerst)diner makenJa hoor, het is weer zo ver. Kerst staat bijna voor de deur en er is besloten om het dit jaar bij jou te vieren. Leuk en…
Servies: Delfts blauwServies: Delfts blauwDelfts blauw is een blauw met wit gemaakt aardewerk dat erg populair is en zowel in Nederland als het buitenland erg bek…
Terug naar vroeger met Arcopal serviesArcopal. Het zal niet bij iedereen meteen een belletje gaan rinkelen, maar je kent het misschien nog wel van vroeger. De…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Larsen9236, Pixabay
  • Villeroy en Boch

Reageer op het artikel "Artikelen van Villeroy en Boch zijn klassiek en modern"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 03-12-2018
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!