InfoNu.nl > Eten en Drinken > Producten > Tivall: een vrolijke gezonde zomer vol kleurrijke groenten!

Tivall: een vrolijke gezonde zomer vol kleurrijke groenten!

Tivall: een vrolijke gezonde zomer vol kleurrijke groenten! Groenten zijn niet alleen lekker, maar ook heel gezond. Met groenten kun je naar hartenlust variëren en ze zijn een kleurrijke toevoeging aan elk gerecht. Tivall heeft zich laten inspireren door de veelzijdigheid van groente. De namen van de producten zoals Toscaanse carré, Spinazie kaasrondo en Griekse rondo maken een ieder nieuwsgierig. Het wordt een vrolijke en gezonde zomer vol kleurrijke groenten.

Tivall en Albert Heijn

Niet iedereen zal de naam Tivall bekend voorkomen. Tivall is een specialist in vegetarische producten en bestaat al meer dan vijfentwintig jaar. Het heeft wel dertig verschillende vleesvervangers in het assortiment. De producten hebben een basis van soja, groenten, tarwe en nog andere vegetarische ingrediënten. Veel producten zijn gemaakt op basis van soja. Soja bevat veel eiwitten, vezels, calcium en magnesium. De producten van Tivall kun je alleen kopen bij Albert Heijn.

Groenten

Groenten zijn lekker, gezond, gevarieerd en ze zijn een kleurrijke toevoeging aan gerechten. De producten van Tivall op basis van groente zijn gemaakt van een mix van groenten, vegetarische kaas en kruiden. Je kunt de producten bereiden in de oven of in de koekenpan. Bereiding in de oven geeft een optimaal, krokant en slank resultaat. Voorbeelden van de groenten die Tivall gebruikt: spinazie, broccoli en courgette. Producten op basis van groenten kun je gebruiken als vleesvervanger tijden de warme maaltijd of bij de lunch als warm hapje tussendoor. Je kunt de Tivall producten op basis van groente combineren met pasta, rijst of een salade.

Spinazie kaasrondo / Bron: Foto infoteurSpinazie kaasrondo / Bron: Foto infoteur

De verschillende producten op basis van groente

Toscaanse carré

De Toscaanse carré bevat zongedroogde tomaat, vegetarische kaas en pesto. Het product past bij pasta, aardappelgerechten maar ook op een broodje zal het heerlijk smaken. De smaak doet je denken aan Italië.

Spinazie kaasrondo

In deze rondo vind je spinazie en romige vegetarische kaas. Voor een stevige bite is rijst toegevoegd en de frisse geur, die aan de zomer doet denken, wordt veroorzaakt door basilicum.

Paprika kaasrondo

Deze rondo past eigenlijk bij ieder gerecht. Het gaat om een combinatie van groenten, vegetarische kazen en kruiden.

Griekse rondo

Als je deze rondo nuttigt, waan je je in Griekenland. Het product bestaat uit een combinatie van courgette, paprika, ui en een vulling van zachte fetakaas en olijven.

Provençaalse carré

In dit product herken je de smaak van het Zuid-Franse platteland. Het is een mix van courgette, aubergine, geitenkaas en Provençaalse kruiden. Het past perfect bij pasta of een salade.

Broccoli kaascarré

Veel groenten, twee soorten kaas en de buitenkant is heerlijk krokant na bereiding. Het product past bij rijst- of aardappelgerechten.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Graag eens iets anders eten naast vlees en vis?

Wil je eens iets anders eten naast vlees en vis dan is het de moeite waard om een winkel van Albert Heijn te bezoeken. Je vindt de producten in het koelvak en bij het voorverpakte broodbeleg. Let op, het logo van Albert Heijn valt iets meer op dan het logo van Tivall. Maar heb je eenmaal een verpakking in handen gehad dan herken de producten de volgende keer direct. Tivall producten op basis van groente zijn gemakkelijk te bereiden in de oven of in de koekenpan. Bij bereiding in de oven gebruik je minder vet en de producten worden lekker krokant! Eén dag zonder vlees of vis levert een besparing op van duizend liter water en twee kilo broeikasgassen.
Gerelateerde artikelen
Tivall: vegetarisch eten is lekker en gezond!Tivall: vegetarisch eten is lekker en gezond!De belangrijkste redenen om geen of minder vlees te eten zijn de gezondheid, dierenleed besparen en variatie in het eetp…
Vegetarisme en vleesvervangersSteeds meer mensen kiezen ervoor een dagje geen vlees te eten, of om helemaal geen vlees te eten. Dit kan verschillende…
Albert Heijn puur&eerlijkAlbert Heijn puur&eerlijkAlbert Heijn heeft al enige tijd het eigen merk AH puur&eerlijk in de schappen liggen. Het bedrijf volgt hierbij andere…
Welke kant- en klaarmaaltijden zijn verantwoord?Kant- en klaarmaaltijden worden steeds frequenter gebruikt door verschillende doelgroepen zoals eenpersoonshuishoudens,…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • Gids van Tivall
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Tivall: een vrolijke gezonde zomer vol kleurrijke groenten!"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 01-02-2016
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!