InfoNu.nl > Eten en Drinken > Producten > Mijn ervaring met Nan Yu thee
recensie

Mijn ervaring met Nan Yu thee

Nan Yu Thee is een Chinese thee, die bekend staat als zeer positieve bijdrage bij het afslanken. Naast de afslankende werking, bevat de thee nog veel meer positieve eigenschappen die goed zijn voor ons lichaam. Verder zijn er eigenlijk geen negatieve eigenschappen bekend van het gebruik van Nan Yu thee. Daarom is het natuurlijk het proberen waard!

Wat is Nan Yu thee?

Nan Yu thee is een Chinese zwarte thee. De smaak van deze thee is vrij zacht, en smaakt eigenlijk naar gewone zwarte thee. Deze thee bevat vrijwel geen looizuren, en is zodoende niet schadelijk voor de maag en darmen.

Wat belooft het?

Nan Yu thee helpt bij het afvallen. Dit is uiteraard een gunstig effect, en voor velen dan ook de hoofdreden om deze thee te gaan gebruiken. De thee remt een honger gevoel, stimuleert je spijsvertering en vetverbranding en houdt het cholesterol op peil. Daarbuiten heeft de thee nog meer gunstige effecten. Zo verbetert het je immuunsysteem, zuivert het je bloed en helpt het je lichaam sneller te genezen indien nodig.

Hoe dien je Nan Yu thee te gebruiken?

Nan Yu thee is in pure vorm niet verkrijgbaar in theezakjes. Het is dus alleen te verkrijgen in losse theeblaadjes, en dient te worden gezet door middel van een zeef of thee-ei. De thee is verkrijgbaar in natuurwinkels (De Tuinen) en reformwinkels. Om de gunstige effecten van Nan Yu thee te ondervinden, moet er minimaal een liter per dag van worden gedronken. Het is het beste om dit in de ochtend te doen. Meer mag natuurlijk altijd. Dit kan geen kwaad, omdat de thee geen schadelijke stoffen bevat. Minder mag ook, maar zorgt ervoor dat de gunstige effecten in mindere mate zichtbaar zijn.

Verder zijn er ook Nan Yu pillen te koop, die dezelfde gunstige effecten beloven. Hier heb ik zelf echter geen ervaring mee.

Mijn eerste bevindingen

De thee heeft een vrij zachte smaak, en heeft eigenlijk nog het meest weg van gewone zwarte thee. Indien je de smaak van pure thee niet kunt waarderen, kun je natuurlijk altijd een zoetje of Stevia gebruiken. Liever geen suiker, want dan heeft het geen effect om NanYu thee te gebruiken voor zijn afslankende werking. Wanneer je graag thee drinkt, is het geen grote opgave om 1 liter Nan Yu thee te drinken. Wel is het zetten van de thee iets intensiever dan gewoonlijk, omdat je werkt met losse theeblaadjes, die een paar minuutjes moeten trekken.

Ik merk na de eerste dagen dat ik inderdaad minder trek heb, en vrijwel geen zin heb om te snoepen. Verder kom ik erachter dat 1 liter drinken in de morgen best veel is. Hierdoor ga je vaker naar het toilet, wat uiteraard een gunstig effect is. Hierdoor worden afvalstoffen sneller uitgescheiden, en dit bevordert het afvallen.

Mijn bevindingen na 3 maanden

Uiteindelijk heb ik het 3 maanden volgehouden om 's morgen 1 liter Nan Yu thee te drinken. Het gunstige effect is dat ik inderdaad 4 kilo ben afgevallen. Toch durf ik niet met zekerheid te stellen dat dit door de Nan Yu thee komt. Wanneer je veel drinkt, remt dit natuurlijk altijd het hongergevoel. Verder werkt de thee als motiverend middel om weer te beginnen met afvallen. Hierdoor gaat de spreekwoordelijke knop in je hoofd om, en zie je het afvallen positief in.

Ook heb ik gemerkt dat de Nan Yu thee inderdaad de spijsvertering verbetert. Hoewel sommige afslankmiddelen diarree veroorzaken, is dit bij Nan Yu thee absoluut niet het geval.

Al met al is de thee zeker het proberen waard. Het zal geen schade veroorzaken aan het lichaam, in tegenstelling tot sommige andere afslankmethodes. Toch verwacht ik niet dat de thee ervoor kan zorgen dat de kilo's er af vliegen. Maar het is absoluut aan te raden als hulpmiddel bij het afvallen.
Gerelateerde artikelen
Hoe kun je afvallen met afslankthee?Hoe kun je afvallen met afslankthee?Kun je afvallen met afslankthee? Is het echt zoín wondermiddel als constant wordt beweerd? Hoe werkt het afvallen met af…
Afslanken en gezond blijven met Bojenmi theeAfslanken en gezond blijven met Bojenmi theeDe traditionele Chinese geneeskunde werkt sinds meer dan duizend jaar voornamelijk met kruiden. Op dit moment zijn er in…
Automatisch afvallen tijdens je slaap met NachtslankAutomatisch afvallen tijdens je slaap met NachtslankMet Nachtslank kunt u elke nacht gezond afvallen volgens Vitamust. Het is de nummer 1 uit de VS. Uit onderzoek is bekend…
Slank Appel & Chroom, helpt het echt of af te vallen?Slank Appel & Chroom, helpt het echt of af te vallen?Appelazijn wordt al eeuwenlang beschouwd als een uitstekend middel tegen overgewicht. Appelazijn breekt vet af en het ho…
Bronnen en referenties
  • http://www.nanyuthee.info/
  • Eigen ervaring

Reageer op het artikel "Mijn ervaring met Nan Yu thee"

Reactie

Sam, 24-10-2016 18:48 #1
Ik ben zelf van Chinese afkomst en ben bekend met vele Chinese theesoorten. Echter heb ik nog nooit gehoord van Nan Yu thee. Dus ben even gaan googlen, en ja hoor, het bestaat dus niet in China: https://www.teasenz.nl/chinese-thee/nan-yu-thee.html

Infoteur: Denn
Laatste update: 19-02-2017
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Producten
Reacties: 1
Recensies…
Schrijf mee!