InfoNu.nl > Eten en Drinken > Producten > Tivall: vegetarisch eten is lekker en gezond!

Tivall: vegetarisch eten is lekker en gezond!

Tivall: vegetarisch eten is lekker en gezond! De belangrijkste redenen om geen of minder vlees te eten zijn de gezondheid, dierenleed besparen en variatie in het eetpatroon. Tivall heeft dertig verschillende vleesvervangers in het assortiment. De producten zijn voorgegaard, dus je zet heel snel een maaltijd op tafel. Hoe lang bestaat het merk en waar kun je de producten aanschaffen?

Tivall

Het merk Tivall bestaat al vijfentwintig jaar en de producten zijn exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn. In het assortiment vind je dertig verschillende vleesvervangers.

Waarom kiezen voor de producten van Tivall?

  • De producten bevatten soja, graan, groenten en andere smakelijk vegetarische ingrediënten.
  • De meeste producten zijn gemaakt op een basis van sojabonen. Sojabonen hebben een hoog gehalte aan eiwitten, maar de bonen bevatten ook vezels, calcium en magnesium.
  • De producten bevatten ook essentiële voedingsstoffen zoals vitamine B12 en ijzer.
  • Bevatten geen conserveringsmiddelen.
  • Een laag gehalte verzadigde vetten.
  • De producten van Tivall zijn voorgegaard, dus je kunt heel snel een maaltijd op tafel zetten.
  • Een aanrader is om de producten die daar geschikt voor zijn te bereiden in de oven, je gebruikt minder vet en het maakt de producten krokant. Je moet er wel opletten dat je de oven voorverwarmt.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Het assortiment

Je kunt het assortiment verdelen in zes groepen:
  1. Burgers en schnitzels: deze zijn gemaakt op basis van soja- en tarwe-eiwit en ideale vleesvervangers.
  2. Balletjes: zijn gemaakt op basis van soja- en tarwe-eiwit, kikkererwten of groenten. Ze passen bij aardappelgerechten, pasta’s en wokgerechten.
  3. Worstjes: lekker op verschillende momenten, een gezond snackje voor kinderen, maar ook heerlijk bij de barbecue of voor de Hollandse pot.
  4. Groenteproducten: dit zijn combinaties van groenten, kruiden en kaas in een krokant jasje. Ze passen bij pasta, aardappelgerechten maar ook bij een salade.
  5. Ingrediënten om mee te koken: spekreepjes, fijn gehakt. Je kunt deze ingrediënten gebruiken in stamppotten, wokgerechten maar ook in pasta’s en salades.
  6. Broodbeleg: drie smeerbare en drie voorgesneden producten.

Informatie over enkele producten

  • Tivall Burger royaal: 180 gram, de burger heeft een rijke smaak en is mild gekruid met peper en peterselie. Je kunt de burger bereiden in de pan maar ook op de barbecue of in de oven.
  • Tivall Groenteballetjes: 210 gram, de balletjes hebben een basis van groenten zoals wortelen, doperwten, paprika. Je kunt ze eten als bijgerecht, tussendoortje, borrelhapje of bij de hoofdmaaltijd.
  • Tivall Tuinkruidenpaté: 120 gram, het is een product op basis van soja- en tarwe-eiwit, mild gekruid en zacht van smaak. Kinderen vinden het ook erg lekker.

Waar koop je de producten van Tivall?

Tivall is exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn, je vindt de producten van Tivall in het koelvak. Per verpakking betaal je tussen de twee en de drie euro.

Interessant om te weten

Een vegetarische lifestyle is volgens veel theorieën niet alleen gezonder, minder vlees is ook beter voor onze planeet. De productie van maaltijden op basis van plantaardige ingrediënten verbruikt veel minder grondstoffen (landbouwgrond, water en gewassen). Je verlaagt je 'ecologische' voetafdruk.

Mijn mening

Ik ben geen vegetariër maar ik probeer wel minder vlees te eten. Ik vond vegetarische producten nooit zo smakelijk, maar de producten van Tivall zijn mij zeer goed bevallen. De mini-hamburgers zijn favoriet bij mijn kinderen, je merkt wel dat het geen echt vlees is, maar de schijfjes zijn zeer lekker, licht gekruid en hebben een krokant korstje (zie een van mijn foto’s). De vegetarische paté vind ik zelf erg lekker, met name op een cracker.
Gerelateerde artikelen
Tivall: een vrolijke gezonde zomer vol kleurrijke groenten!Tivall: een vrolijke gezonde zomer vol kleurrijke groenten!Groenten zijn niet alleen lekker, maar ook heel gezond. Met groenten kun je naar hartenlust variëren en ze zijn een kleu…
Vegetarisch eten als je thuis de enige vegetariër bentVegetarisch eten als je thuis de enige vegetariër bentAls je thuis de enige vegetariër bent of als je als enige thuis vegetariër wilt worden, kunnen je huisgenoten het lastig…
Vegetarisme en vleesvervangersSteeds meer mensen kiezen ervoor een dagje geen vlees te eten, of om helemaal geen vlees te eten. Dit kan verschillende…
Uitleg over verschillende groepen vegetariërsVegetariërs zijn mensen die geen vlees eten. Vegetariërs kun je onderverdelen in meerdere groepen. In dit verslag zal ik…
Naar de Vegetarische slager voor uw stukje vlees?Naar de Vegetarische slager voor uw stukje vlees?De Vegetarische slager. Dat klinkt toch duidelijk alsof er iets niet klopt. Gaat het hier om een grap? Nee, het gaat om…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • Campagnegids van Tivall
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Tivall: vegetarisch eten is lekker en gezond!"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 08-04-2016
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!