InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Vers is ook echt vers bij La Place!

Vers is ook echt vers bij La Place!

Spontane honger! Aangename etensluchten sleuren je naar binnen. Versgeurend fruit, appetijtelijke soepluchten en het smakelijke aroma van vlees. Op de achtergrond draait een muziekje en diverse mensen maken een praatje. Niet te hard, andere gasten krijgen ook de gelegenheid om ontspannen een krantje te lezen. Ontspannen, dat kan prima in de sfeervolle inrichting die tegelijkertijd warmte en gemoedelijkheid uitstraalt. De ingang is heel toegankelijk en open waardoor de etensluchten geen grenzen kennen. Eenmaal binnen gekomen wordt het lastig kiezen uit al die wereldlijke gerechten en fruitige sapjes. Een gemiddelde bezoeker zal zeker drie keer heen en weer lopen tussen de vitrines om alles te bekijken voor hij zichzelf gaat bedienen. Het personeel is altijd druk bezig met al het eten, maar maakt vaak toch tijd om elke bezoeker even te groeten.

Vers

Iedere morgen arriveren in alle vroegte dagverse vruchten, groenten, vlees, vis en zuivel. La Place koopt waar mogelijk bij de bron in, zoals bij boeren en telers. De producten worden dezelfde dag verwerkt in de sandwiches, soepen, taarten, smoothies en maaltijden. Vers is dus echt vers bij La Place. De keuken kent geen geheimen, want gerechten worden van grondstof tot maaltijd bereid waar je zelf bij staat.

Geperst van vers fruit en in de vorm van milkshakes worden smoothies koel gehouden in een vitrine met geschaafd ijs. Bananen, meloenen, aardbeien en sinaasappelen liggen ernaast en worden gebruikt om de voorraad aan te vullen. Ook frisdranken als cola en chocomel staan in een koelkast.

Van cappuccino tot diner

Een ciabatta met kaas, een ovenvers appeltaartje, een gezonde lunch met een salade of een warme maaltijd. Het ligt er allemaal: van luxe uitgebreide maaltijden met kreeft tot een simpel tomatensoepje. ‘Ik kan geen keuze maken’, ‘Alles ziet er zo lekker uit’ en ‘Hmm die heerlijke geuren maken mij hongerig’ zijn veelgehoorde opmerkingen van gasten van La Place. Ze kijken vaak nieuwsgierig naar de koks in witte pakken met bijpassende mutsen, die immer druk in de weer zijn met hun eigen specialiteiten.

De wereld wordt steeds kleiner en de Nederlandse samenleving steeds meer internationaal. Behalve hun eigen lekkere producten als appeltaart, een vers broodje met boerenkaas en een traditionele groentensoep, genieten Nederlanders ook steeds meer van smaken en gerechten die hun oorsprong hebben in andere landen. La Place heeft hiervoor een geheel nieuwe formule ontwikkeld: La Place Marché du Monde, een wereldmarkt! De ingrediënten vinden hun oorsprong in alle werelddelen en er wordt gekookt zoals in diverse traditionele wereldkeukens gewoonlijk is. Er zijn dan ook diverse werelden te ontdekken bij La Place Marché du Monde.

Comfortabel zitten

Als je dan eindelijk een keuze hebt gemaakt uit al die aangename gerechten, beweeg je je naar het zitgedeelte om te gaan genieten van je eten. Het zitgedeelte is ruim, overzichtelijk, warm, een tikje luxe en ingedeeld in een rookvrij- en een rookgedeelte. Je hoort en ziet allerlei mensen; van spelende kleine kinderen tot mannen in pak die een zakelijk gesprek voeren onder het genot van een uitgebreide lunch. Ook zie je vaak vrouwen met veel tassen naast hun stoel die vrolijk een hapje eten tussen het winkelen door en studenten die al discussiërend hun huiswerk nog eens doornemen.

Hygiëne

De koks van La Place dragen haarnetjes en mutsen, al het eten ligt afgeschermd in de vitrines en wordt op een juiste wijze warm of gekoeld gehouden. Het eten wordt niet te lang bewaard, dagelijks wordt alles schoongemaakt en gebruikt service gaat direct op een loopband naar de keuken. Aan de hygiëne is niets op te merken. Het ziet er niet alleen schoon uit, het is ook schoon!
© 2008 - 2019 Berdien, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Smoothies, de oorsprongDe Smoothie is in de Verenigde Staten al heel lang bekend. In Nederland is dit koele frisse fruitdrankje in opkomst. In…
Succesvol afvallen met lekkere smoothiesSuccesvol afvallen met lekkere smoothiesSnel en eenvoudig afvallen, terwijl je nog steeds mag genieten van de heerlijkste drankjes, wie wil dat nou niet? Succes…
Heerlijke smoothies makenHeerlijke smoothies makenZie je wel eens die heerlijke smoothies liggen bij restaurants? Die kun je nu ook zelf maken! Lees in dit artikel hoe je…
Gezonde smoothie receptenGezonde smoothie receptenMet de juiste ingrediënten maak je jouw ideale smoothie die ook nog eens gezond en lekker is. Soms is het lastig om te w…
Bronnen en referenties
  • Afbeelding: La Place, La Place restaurant (http://www.laplace.nl/La+Place/Formules.aspx), 17 oktober 2008.

Reageer op het artikel "Vers is ook echt vers bij La Place!"

Infoteur: Berdien
Gepubliceerd: 17-10-2008
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Schrijf mee!