InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Lekker en goedkoop ontbijten in de stad

Lekker en goedkoop ontbijten in de stad

HEMA

Bij de Hema kun je elke dag tussen 9 en 10 ontbijten voor maar 2 euro. Dit is geen geld en je zou verwachten dat je hier ook niets voor terug krijgt. Niets is echter minder waar. Voor dit geld krijg je een (grote) croissant met jam, een pistolet met een gebakken ei, een groot kopje koffie of thee en een glaasje jus d'orange. Als je er behoefte aan hebt, kun je extra dingen erbij kopen, zoals bacon, vers fruit en een plakje kaas. Hierdoor kun je het zo duur en luxe maken als je zelf wilt, maar het basisontbijt voor 2 euro blijft een lekker en goed vullend ontbijt. Er is ook een ietwat uitgebreidere meeneemvariant van het ontbijt.

Bakker Bart

Voor 2,50 euro krijg je tot 10 uur bij Bakker Bart de keuze uit een wit of bruin broodje met ham of kaas, een croissant met jam, een kop koffie of thee en een jus d'orange. Het broodje is iets luxer dan bij de HEMA en vergelijkbaar met de La Place, maar daar betaal je dan ook extra voor. Echter, het ontbijt is van zeer goede kwaliteit én door Kassa zelfs als beste getest. Misschien is het bij de meeste Bakker Bart-filialen echter minder gezellig bij elkaar zitten dan bij een gemiddelde eetgelegenheid.

La Place

Voor 3,25 euro heb je tot 11 uur bij de La Place keuze uit vijf verschillende items plus een koffie of thee en een jus d'orange. Zoals je van de La Place gewend bent, is het een net iets luxere variant van het ontbijt dan bij de HEMA, Bakker Bart of de MacDonalds. Je hebt de keuze uit onder andere witte of bruine luxe broodjes, ham, kaas, jam, gebakken en gekookt ei. En ook al heb je wel meer keuze, het zijn allemaal net iets kleinere producten dan bij bijvoorbeeld de HEMA of de Bakker Bart. Er zijn bijvoorbeeld minicroissantjes en het ei is kleiner. Hierdoor kan het zijn dat wanneer je de 'verkeerde' keuze maakt, je minder vol zit van een ontbijt bij de La Place dan van een 2 euro ontbijt bij de HEMA. Het smaakt desalniettemin heerlijk. Ook kun je dankzij de coupons van de La Place Extra-app bijna altijd korting krijgen op het ontbijt, dus kijk even op de app voordat je hier gaat ontbijten!

McDonald's

Bij de McDonald's is er ook een keuzemenu tot 11 uur, de keuzes zijn echter qua productsoort niet te vergelijken met de voorgaande ontbijtjes. Zo heb je voor 1,95 euro een 'ontbijtproduct' en voor 2,95 een 'ontbijtproduct met drankje'. De ontbijtproducten zijn: een McMuffin (dit is een de ontbijtvariant op het klassieke hamburgerbroodje) met bacon en ei, een McMuffin met ham en kaas, een McMuffin met kaas, een croissant met jam en boter of (Amerikaanse) pannenkoeken met stroop. Qua drankjes heb je de keuze uit koffie, cappuccino, koffie verkeerd, dubbele espresso, thee, jus d'orange, appelsap, melk of fruitdrank. Dit ontbijt is kwalitatief prima, maar je krijgt in vergelijking met de andere ontbijtjes minder waar voor je geld en zult waarschijnlijk bij moeten bestellen voor een volwaardige maaltijd.

Andere opties

Dit zijn niet de enige mogelijkheden voor goedkoop en lekker ontbijten in de stad. Zo serveren ook de Bagels & Beans, IKEA, Intratuin, Burger King, tankstations en de gemiddelde lunchroom ontbijtjes in de ochtend. Ontbijten buiten de deur hoeft dus niet duur te zijn. Op veel plekken kun je lekker, gezellig en goedkoop een broodje eten, een kop koffie drinken en een krantje lezen. En als je verschillende dingen uitprobeert, merk je vanzelf welke ontbijtjes jij het lekkerst vindt.
© 2014 - 2017 Daninu, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Lekker en goedkoop ontbijten in de stad"

Infoteur: Daninu
Laatste update: 09-09-2015
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Schrijf mee!