InfoNu.nl > Eten en Drinken > Dranken overig > Koffiedrinkers zien vaker spoken

Koffiedrinkers zien vaker spoken

Koffiedrinkers zien vaker spoken Volgens onderzoek naar koffie drinken zien koffiedrinkers die minimaal zeven koppen koffie per dag drinken, vaker spoken dan koffiedrinkers die minder koffie drinken. Het gaat dan om koffiedrinkers die oploskoffie drinken. Behalve het zien van spoken zouden stevige drinkers van oploskoffie ook vaker stemmen horen. Hier een paar lekkere koffierecepten voor wie geestverschijningen niet schuwt en toch ook eens wat van zijn/haar overleden favoriete familielid wil horen.

Nescafé ijskoffie

Een verslaving waard!

Nodig:
  • Een glas (volle) melk
  • IJsblokjes óf een bol vanille-ijs
  • Eventueel suiker
  • Een eetlepel Nescafé

Vul een shaker met (volle) melk en doe hierin een eetlepel Nescafé. Doe de ijsblokjes erin, eventueel de suiker en schudden maar. Wanneer je de Nescafé ijskoffie liever met een bol ijs neemt, dan eerst schudden voordat je de bol in de koffie doet.
Tip: heb je geen shaker in huis, neem dan een schoolbeker om te schudden.

Nescafé Mokka

Nodig:
  • Een flinke theelepel Nescafé
  • Een theelepel cacao
  • Eventueel suiker
  • Slagroom
  • 20 deciliter koude melk
  • Half glas warme melk
  • Half glas heet water

Doe in een shaker (of wanneer je die niet hebt, in een schoolbeker) de Nescafé, cacao en suiker. Doe de koude melk erbij en roer dit goed. Vervolgens doe je het hete water erbij, dan de warme melk. Nog even goed roeren. Maak het af door er geklopte slagroom op te doen, met daar bovenop een beetje cacaopoeder.

Nescafé Speciaal

Nodig:
  • Een sapglas Baileys
  • Een glas koude melk
  • 3 Eetlepels Nescafé
  • 100 ml heet water
  • Bolletjes roomijs
  • Een schep suiker
  • IJsblokjes

Doe in een beker heet water de Nescafé, voeg er suiker aan toe. Dit moet even vijf minuten afkoelen. Doe dan de ijsblokjes (hoe fijner hoe beter) en de roomijs in een shaker en giet hier de warme Nescafé overheen (reeds opgelost in water), de melk en de Baileys. Schudden en in een glas doen, bolletjes ijs er boven op (hoeveelheid is naar eigen voorkeur).

Nescafé Party

Weer met Baileys!
Nodig:
  • Nescafé
  • Baileys (Irish Cream)
  • Hete melk, een half glas
  • Hete koffie, een half glas
  • Eventueel suiker
  • Halve theelepel kaneel
  • Eetlepel opgeklopte slagroom
  • Strooibusje cacaopoeder

Vermeng de Nescafé met de Baileys en roer het goed. Giet het dan bij de hete melk, nog even roeren. Doe er kaneel door, eventueel suiker. Tot slot doe je er een bolletje slagroom op en die bestrooi je met cacaopoeder.

Lekker koffie-toetje, super eenvoudig

Nodig:
  • Een liter vla
  • 130 ml slagroom
  • 6 theelepels Nescafé

De val doe je in een bak, de stijfgeklopte slagroom vermeng je met de Nescafé. Goed roeren. Dan doe je de Nescafé in een beetje heet water, even mixen. Tot slot, slagroom erop.

Nescafé op zijn Mexicaans

Nodig:
  • 500 ml water
  • 30 ml graanalcohol
  • Een kopje oploskoffie, opgelost in heet water
  • 10 ml Brandy
  • 3 kopjes suiker
  • Een vanilleboon
  • 1 drup rode kleurstof

Bij de oploskoffie (die al in heet water is opgelost) doe je de suiker en de vanilleboon (die in tweeën is gesplitst). Dit roer je goed terwijl je het aan de kook brengt. Dan laat je het op een laag vuurtje zacht pruttelen. Vervolgens laat je het afkoelen tot het lauwig is. Je doet water, graanalcohol en brandy in een fles waarbij je ook het koffiemengsel doet. Dit bewaar je 3 weken buiten het licht. Na 3 weken zeef je het geheel tot het helder is. Dan doe je er rode kleurstof bij. Het goedje doe je weer in de fles, gezeefd dit keer, en je laat het nog 2 maanden staan.

Voor meer koffie-recepten, lees ook: Koffie-recepten, een lekker bakkie!
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Koffiedrinkers zien vaker spoken"

Infoteur: Ssandra3108
Laatste update: 16-10-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Dranken overig
Schrijf mee!