InfoNu.nl > Eten en Drinken > Dranken overig > Waterkoeler kopen voor thuis of op kantoor: voordelen

Waterkoeler kopen voor thuis of op kantoor: voordelen

Waterkoeler kopen voor thuis of op kantoor: voordelen “Het onderwerp van gesprek aan de waterkoeler” is een mooie uitdrukking die slaat op de cruciale plaats die de waterkoeler inneemt in het sociale leven op kantoor. Het is de plaats waar je makkelijk een praatje maakt met een collega terwijl je een bekertje water achterover slaat. Het gesprek kan kort zijn en hoeft alleen maar over koetjes en kalfjes te gaan, maar goed: je bent blij nog even met deze of gene collega gesproken te hebben. Behalve zijn functie op kantoor is de waterkoeler (ook: "watercooler" of "waterdispenser" genoemd) meer en meer ingeburgerd geraakt in het dagelijks leven thuis. Een waterkoeler in eigen huis hebben heeft het voordeel dat je makkelijker geneigd bent om water te drinken in plaats van frisdrank, wat uiteindelijk gezonder voor je is. Ook warm water nemen om thee te zetten of een oplossoepje te bereiden is mogelijk. Bovendien is er het financiële voordeel en vaart het milieu er wel bij. Je kan een waterkoeler online al kopen vanaf een bedrag van ca. 50 euro.

Veel water drinken

De voordelen van het regelmatig drinken van water zijn bij de meeste mensen bekend. Water bevat zuurstof die je energie geeft, het helpt afvalstoffen uit het lichaam wegwerken, het is goed voor de urinewegen en voor je huid, en nog veel meer. Bedrijven, kantoren en administratieve werkplaatsen hebben het belang van regelmatig water drinken voor de gezondheid van hun werknemers ingezien en zijn daarom waterkoelers - oftewel watercoolers of waterdispensers - gaan installeren op kantoor. Op die manier worden werknemers aangespoord om meer water te drinken wat hun gezondheid (en dus ook hun resultaten op het werk) ten goede komt.

Waterkoeler op kantoor

“Onderwerp van gesprek aan de waterkoeler”, of “meest besproken item aan de waterkoeler”: het zijn twee typische uitdrukkingen die het belang aangeven van de waterkoeler als sociale ontmoetingsplaats op de werkvloer. Op zowat alle kantoren van grote omvang vind je een waterkoeler waar je kan verpozen om even met de collega’s te praten onder het genot van een verfrissend bekertje water. Het is dan ook doorgaans dankzij de waterkoelers op het werk dat de meeste mensen vertrouwd zijn geraakt met dit fenomeen. Intussen zijn ook meer en meer mensen een waterkoeler in eigen huis gaan installeren omdat het zoveel mogelijkheden en voordelen biedt.

Koud of warm water

Aan een waterkoeler kan je niet alleen een bekertje fris water nemen om je lichaam wat extra zuurstof en energie te geven. Ook warm water om thee te zetten of om een deugddoende oplossoep klaar te maken behoort tot de mogelijkheden van de waterkoeler. Want de meeste waterkoelers beschikken zowel over koud als warm water. Sommige waterkoelers gaan nog een stap verder en bieden de mogelijkheid om koolzuurgas aan water toe te voegen, waardoor je kan genieten van een sprankelend en bruisend watertje.

Waterkoeler voor thuis

Maar ook in eigen huis kan het erg nuttig zijn om een waterkoeler te installeren. Een waterkoeler in huis hebben is niet meer zo uitzonderlijk: meer en meer mensen zien er het nut van in en bezitten een exemplaar. En het is niet alleen in warme klimaten waar er veel gedronken wordt dat een dergelijk apparaat van nut kan zijn; ook in een kouder klimaat is een waterkoeler op zijn plaats. Je kan er immers ook warme dranken mee bereiden en je spaart er een heleboel plastic flessen mee uit. Je koopt een grote fles of ton water die in verhouding goedkoper uitvalt dan aparte plastic waterflessen, die dan ook nog eens het milieu extra belasten.

Voordelen waterkoeler

Zoals gezegd spaar je bij een waterkoeler dus een heleboel plastic flessen uit: niet alleen je portemonnee maar ook het milieu vaart er dus wel bij. Bijkomend voordeel is het praktisch gemak: je hebt snel even een bekertje water bijgetankt als je voorbij loopt omdat je er makkelijk aan wordt herinnerd dat water drinken gezond is. Je hoeft niet meer naar de keuken om een glas te nemen, een fles open te doen en het water in te schenken. Op die manier wordt ook vermeden dat er te pas en te onpas blikken frisdrank gedronken wordt, wat uiteindelijk dus gezonder voor je lichaam. Onbewust word je door een waterkoeler dus aangespoord om veel water te drinken.

Waterkoeler online kopen: prijzen

Waterkoelers kopen kan je in gespecialiseerde winkels of via het internet. Prijzen van waterkoelers kunnen variëren maar je kan een waterkoeler al aanschaffen vanaf ongeveer 50 euro*. Dit bedrag kan al snel oplopen naarmate de waterkoeler meer vermogen heeft. De prijs heb je snel terugverdiend als je uitrekent hoeveel plastic flessen water je hebt uitgespaard. Online kan je gratis en vrijblijvend offertes aanvragen van waterkoelers waardoor je prijzen van verschillende aanbieders handig kan vergelijken.
Een voorbeeld van een degelijke waterkoeler is de Habit Waterkoeler, die online verkrijgbaar is voor ongeveer 129 euro*. Andere voorbeelden van waterkoelers:
  • Kalimba Waterkoeler
  • Aqua Light
  • Viteau
  • ION Leidingwaterkoeler
  • Atlantis Horeca

(* = prijzen 2018)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Een waterkoeler bij u thuisEen waterkoeler bij u thuisAls er wordt gesproken over een waterkoeler is de eerste reflex deze altijd te plaatsen in de werkomgeving of een plaats…
Voordelen van online kopenVoordelen van online kopenHet aanbod van goederen en diensten die je online, dus via internet, kunt kopen is enorm. Voordelen van online kopen zij…
Thuiswerken zorgt voor minder stressSteeds meer werkgevers en werknemers ontdekken de voordelen van het telewerken. Telewerken en thuiswerken heeft echter o…
De voordelen van online winkelenDe voordelen van online winkelenOnline shoppen. Het is de nabije toekomst. Steeds vaker wordt er online gewinkeld door mensen. Waarom kopen mensen steed…
Thuiswerken biedt alleen maar voordelenThuiswerken biedt alleen maar voordelenSteeds meer bedrijven bieden de medewerkers de mogelijkheid om één of enkele dagen in de week thuis te werken. Thuiswerk…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: ClkerFreeVectorImages, Pixabay
  • http://www.watercooler-international.com/
  • http://www.kalimba.be/nl/waterkoelers/huur-of-koop
  • http://www.drinkwaterfontein.be/waterdispenser-prijzen/#0
  • http://www.water-koeler.be/welk-budget-moet-u-voorzien-voor-een-waterkoeler/ (bronnen geraadpleegd op 11/06/2016).

Reageer op het artikel "Waterkoeler kopen voor thuis of op kantoor: voordelen"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 10-06-2018
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Dranken overig
Schrijf mee!