InfoNu.nl > Eten en Drinken > Dranken overig > Verleidelijke drankjes als je een goede indruk wil maken

Verleidelijke drankjes als je een goede indruk wil maken

Verleidelijke drankjes als je een goede indruk wil maken Waarom altijd gewone koffie en thee zetten als je visite hebt. Je kunt creatiever uit de hoek komen met unieke tongstrelende warme dranken en later op de avond frisse dorstlessers. Een verjaardagsvisite is dikwijls een behoorlijke investering in tijd en geld. Dan kun je met originele drankjes zorgen dat zo'n feestje langer in het geheugen blijft van de gasten. En je kunt er ook veel geld mee besparen; geld dat je eventueel aan andere traktaties kunt besteden.

Toen geluk nog gewoon was

In de sobere jaren-50 van de vorige eeuw, was het thuis op gebied van drankjes dikwijls ook een karige aangelegenheid. Je ouders dronken thee, en kookkoffie uit de pergolator. Jij als kind moest genoegen nemen met thee of water uit de kraan, aangevuld met een noodzakelijke beker melk of karnemelk. Als je geluk had kreeg je op zondag een glaasje limonade gemaakt van limonadesiroop en enkele jaren later limonadegazeuse (priklimonade) van het merk Exota.

Het Euro tijdperk

De omstandigheden zijn drastisch veranderd en in de supermarkt en bij slijterij is een groot aanbod aan gevarieerde drankjes te koop, zowel alcoholisch als niet-alcoholisch, alsook op basis van zuivel. Maar in de praktijk blijkt het thuis toch in de meeste gevallen steeds op het zelfde neer te komen, omdat de mens nu eenmaal een gewoontedier is.

Verandering van spijs doet eten (drinken)

Als we ons eet- en drinkgedrag nagaan moeten we vaststellen dat we daarin niet altijd veel variatie aanbrengen. Daar is op zich niets mis mee, want waarom zou je wat anders drinken indien je geniet van een gewone kop koffie, thee of glas bier. Maar als je een beetje origineel uit de hoek wilt komen bij bekenden die op visite komen, zodanig dat ze het bezoek wat langer in herinnering houden, kun je best eens leuk variëren met aangeboden consumpties.

Originele warme dranken

  • Er zijn ontelbare soorten thee te verkrijgen, maar de lekkerste maak je door slappe thee te maken van een theezakje of theekorrels en die vervolgens aan te vullen met een beetje vruchtensiroop van bijvoorbeeld Karvan Cévitam.
  • Maar je kunt ook een heerlijke warme vruchtendrank maken door deze siroop aan te lengen met warmwater. Daarover zal je visite nog lang napraten want het is overheerlijk en origineel!
  • Met de Senseo koffiezetautomaat kun je heerlijke pittige koffie maken, maar voor menigeen vaak wel aan de sterke kant. Een handige oplossing is om nog wat extra warmwater uit die automaat via die zelfde koffiepad bij te schenken. Je moet er even bijblijven omdat je tijdig op de uitknop moet drukken.

Origineel zomerdrankje

  • Op basis van normale yoghurt of vruchtenyoghurt kunnen er met toevoeging van water heerlijke dorstlessende zomerdranken worden vervaardigd. Neem een literpak van die yoghurt en leng die, al naar gelang van eigen smaak, aan met water uit de kraan totdat het uit een beker kan worden gedronken.
  • Datzelfde kun je doen met vanille of chocoladevla en daar drinkvla van maken die in geen winkel te koop is, maar wel de volle smaak behoudt.
  • Vooral kinderen vinden het heerlijk om limonade te drinken die gemaakt is op basis van vruchtenjam uit een potje. Met een eetlepel per beker kom je een heel eind, wel goed roeren.

Gunstig geprijsde dranken

Bovenstaande inspirerende ideeën zijn niet alleen tongstrelend, maar besparen bovendien aanzienlijk op het huishoudgeld. Een kinderverjaardag hou je op die manier voordelig, en niemand hoef je te vertellen hoe die lekkere zoete vruchtendrankjes tot stand zijn gekomen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De sportdrankjesDe sportdrankjesDe sportdrankjes zijn traditioneel in het leven geroepen voor de sporters, maar inmiddels worden de sportdrankjes door v…
IJskoude zomerdrankjesIJskoude zomerdrankjesZeer verfrissende en verkoelende drankjes tijdens warme en hete zomerdagen. Zomerdrankjes met verkwikkende namen als: me…
Koele drankjes voor in de zomerKoele drankjes op een warme zomerdag zijn heerlijk. Enkele tips voor drankjes en wetenswaardigheden over het koelen.
Gezond drinken op warme dagen met een caloriearm drankjeGezond drinken op warme dagen met een caloriearm drankjeWie zichzelf op warme dagen een plezier wil doen, moet vooral voldoende vocht tot zich nemen, maar dat dan wel met vocht…
Kir, cocktail van vlierbessen en frambozenkokokoscocktailEen Kir royaal maar dan zonder alcohol. Een dorstlessende prachtige cocktail van vlierbessensap met bramensap en een ove…

Reageer op het artikel "Verleidelijke drankjes als je een goede indruk wil maken"

Infoteur: Robbie
Laatste update: 03-04-2018
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Dranken overig
Special: Succes bij vrouwen
Schrijf mee!