InfoNu.nl > Eten en Drinken > Diversen > Nigella Lawson en haar makkelijke citroenpasta

Nigella Lawson en haar makkelijke citroenpasta

Nigella Lawson en haar makkelijke citroenpasta Nigella Lawson is iedere werkdag te zien op RTL4. Daar presenteert zij een kookprogramma met eenvoudige en makkelijke recepten. In dit artikel vind je meer informatie over Nigella Lawson, en ook vind je in dit artikel ook een variatie op het recept van haar geliefde citroenpasta. Eet smakelijk!

Nigella Lawson

Nigella Lawson is met name bekend als presentatrice van Britse kookprogramma's. In 1998 schreef ze haar eerste kookboek, dat voornamelijk eenvoudige en snelle recepten bevatte. Nigella is een 'makkelijke' kok; ze kookt met ingrediënten die voorhanden zijn, en ze is een fan van snel te bereiden eten. In haar kookprogramma's en boeken wil ze aangeven dat koken niet perse moeilijk hoeft te zijn, en dat vrijwel iedereen het kan. De kookprogramma's van Nigella worden in Nederland op RTL4 uitgezond, meestal in de namiddag. Nigella is in het verleden getrouwd geweest met John Diamonds, een toenmalige collega bij de 'Sunday Times'. In 2001 overleed John Diamonds aan keelkanker. In 2003 trouwde Nigella met Charles Saatchi, die bekend is van reclamebureau Saatchi en Saatchi.

Werk van Nigella Lawson

Nigella heeft o.a. de volgende boeken geschreven:
  • Hoe te eten, uitgeverij Contact - 2002
  • Nigella bijt, uitgeverij Contact - 2002
  • Hoe word ik een goddelijke huisvrouw?, uitgeverij Contact - 2003
  • Voor altijd zomer, uitgeverij Contact - 2003
  • Feest, uitgeverij Contact - 2004
  • Nigella express - 2008

Recept voor makkelijke en romige citroenpasta

Een van Nigella's favoriete recepten is citroenpasta. Dit gerecht is eenvoudig en snel te maken, en is zeer romig. De citroensmaak is een goede tegenhanger van de creme fraiche in dit gerecht, en geeft het gerecht een frisse smaak. Onderstaand recept is geschikt voor twee personen, en is een variatie op het recept van Nigella.

Dit heb je nodig:

  • 4 eieren
  • Parmezaanse kaas (geraspt)
  • Spaghetti of andere pasta (liefst sliertpasta)
  • Zout
  • Een citroen
  • Margarine of roomboter
  • 1 bekertje creme fraiche
  • Peterselie (naar smaak)

Zo maak je het:

1. Kook een ruime hoeveelheid water en voeg daar (na het koken) flink wat zout aan toe.
2. Breek de eieren en scheid de eidooiers van het eiwit. Je hebt alleen de eidooier nodig in dit gerecht. De eidooier kun je makkelijk scheiden van het eiwit door deze in de kom van je hand te breken. Klop de eidooiers op.
3. Voeg een hoeveelheid parmezaanse kaas (naar smaak) aan het mengsel toe.
4. Voeg ook de creme fraiche toe en klop het geheel goed op.
5. Kook intussen de pasta en giet deze af wanneer het gaar is. Voeg boter aan de pasta toe om te voorkomen dat deze gaat plakken.
6. Rasp de schil van de citroen en doe dit bij het ei-mengsel. Knijp nu de sap uit de citroen en voeg dit ook aan het mengsel toe. Klop het mengsel goed op.
7. Roer het mengsel met citroen en ei door de pasta.
8. Gebruik verse peterselie om je gerecht af te maken. Voeg toe naar smaak.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Nigella Lawson en haar makkelijke citroenpasta"

Reactie

Marie Christien, 25-08-2011 22:50 #1
Heerlijk pastarecept. En zo eenvoudig als je iets lekkers wilt eten en uur achter het fornuis wilt staan. De ingredienten heb je meestal wel in huis. Pas wel op met de citroen, het wordt snel te veel. Goddelijke, romige pasta. Heerlijk!

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 18-01-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!