InfoNu.nl > Eten en Drinken > Cocktails > De Kamikaze Cocktail

De Kamikaze Cocktail

De Kamikaze Cocktail De lijsten cocktails met wodka zijn eindeloos, en ook triple sec is een populair ingrediënt. Zo is ook de Kamikaze een cocktail waarin beide samen komen in een zeer smakelijke alcoholische cocktail. Lees hier hoe je 'm zelf kunt maken! De alcoholische Kamikaze cocktail wordt gemaakt met gelijke delen wodka, Triple Sec en citroensap of limoensap. Het kan geserveerd worden in een highball glas of "on the rocks" in een lowball glas. De garnering is een schijfje limoen of citroen, afhankelijk van de gebruikte sap.

De naam van het drankje verwijst naar de Japanse origine ervan. Zoals dat altijd gaat met cocktail is niet helemaal duidelijk wie het heeft uitgevonden, maar volgens de meeste verhalen werd het uitgevonden op de Yokosuka legerbasis nabij Tokyo ten tijde van de Amerikaanse overheersing.

Ingrediënten

  • 3cl (1 deel) vodka
  • 3cl (1 deel) triple sec
  • 3cl (1 deel) limoen- of citroensap

Variaties op de Kamikaze

  • Een populaire variatie op dit drankje is de Southern Comfort Kamikaze, ook wel de "SoCo" Kamikaze, waarbij de Southern Comfort likeur de vodka vervangt.
  • Een heel veel sterkere variant op de Kamikaze kan gemaakt worden met twee delen vodka en één deel citroen- of limoensap, waarbij de triple sec in z'n geheel wordt weggelaten.
  • Natuurlijk kan je net zoals met alle andere cocktail ook zelf creatief aan de gang gaan. Vervang bij wijze van experiment een van de ingrediënten door iets wat je lekker vind, wie weet wordt het wat!

Weetjes over de Kamikaze

  • De Kamikaze cocktail wordt gedronken door Tommy's vader in een aflevering van de serie Rescue Me. Dit dan wel met drie maal de normale hoeveelheid alcohol.
  • Het is het favoriete drankje van worstelaar Ric Flair. Dit staat beschreven in het boek "To Be The Man...".
  • De Kamikaze is ook een van de cocktails die kan worden gemaakt in het populaire online spel Drunken Masters waarbij je zelf voor barman moet spelen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De Kamikaze Cocktail"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 23-05-2008
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Cocktails
Special: Cocktails
Schrijf mee!