InfoNu.nl > Eten en Drinken > Cocktails > De Chimayó cocktail met tequila

De Chimayó cocktail met tequila

De Chimayó cocktail met tequila Zin in een lekkere cocktail, maar niet in de standaard Margarita of Tequila Sunrise? Misschien moet je dan de Chimayó cocktail eens proberen. Ook erg lekker met tequila, en niet moeilijk te prepareren! Het enige dat je aan ingrediënten nodig hebt zijn tequila, appelcider, citroensap en crème de cassis. Niet moeilijk toch? De Chimayó cocktail is bedacht door Arturo Jaramillo, de eigenaar van de Rancho de Chimayó restaurant in de stad Chimayó, in New Mexico. Hij bedacht dit drankje dat nooit echt doorbrak al in 1965. De Chimayó Cocktail wordt gemaakt op basis van de alcoholische drank tequila, en op appelcider. Volgens de legende zocht Jaramillo naar een nieuwe manier op de appels te gebruiken die in groten getale groeiden in de vallei waar hij ook zijn restaurant had. Als snel werd het nieuwe drankje het handelsmerk van de Rancho de Chimayó.

De ingrediënten

  • 4 delen Tequila
  • 4 delen appel cider
  • 1 deel citroensap
  • 1 deel crème de cassis

Bereidingswijze

De Chimayó Cocktail wordt gemaakt door tequila te mixen met ongefilterde appelcider, citroensap en creme de cassis in de bij ingrediënten omschreven hoeveelheden. Het wordt gedronken "on the rocks", of te wel met ijsblokjes. Als garnituur kan gebruik gemaakt worden van een schijfje of partje appel met schil. Het juiste glas is het Highball glas.
  • Het is makkelijk te bereiden, je hoeft er geen specialist voor te zijn en een cocktailshaker is niet nodig, alleen even roeren. Wat wel echt van belang is, is dat je gebruik maakt van de ouderwetse ongefilterde appelcider. Dit geeft toch net het beetje extra smaak dat je nodig hebt.
  • Natuurlijk kun je altijd zelf variëren. Hou je niet van citroensap, vervang het dan bijvoorbeeld door sinaasappelsap, limoensap, ananassap of cranberrysap.
  • Dus als je van tequila houdt maar de afgezaagje mixjes een beetje zat begint te worden, doe dan eens gek en probeer de heerlijke Chimayó, een echte aanrader!

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De Chimayó cocktail met tequila"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 04-11-2014
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Cocktails
Special: Cocktails
Schrijf mee!