InfoNu.nl > Eten en Drinken > Bier en wijn > De verfrissende bieren van Bavaria 0.0% alcohol

De verfrissende bieren van Bavaria 0.0% alcohol

De verfrissende bieren van Bavaria 0.0% alcohol Bavaria heeft een lange geschiedenis, het merk bestaat al sinds 1719. Het gaat goed met de alcoholvrije biermarkt, producten die geen of weinig alcohol bevatten worden steeds populairder. Ook Bavaria heeft bieren met 0.0% alcohol in het assortiment. De nieuwste smaak is Bavaria 0.0% Lemon. Wat is de omschrijving van de smaak van dit bier?

Inhoud artikel

Bavaria, een stukje geschiedenis

Bavaria bestaat sinds 1719, een dorpsbrouwerij zorgt voor het nodige bier in het plaatsje Lieshout en omgeving. In 1680 werd er overigens al bier gebrouwen in Lieshout. In 1764 start Ambrosius Swinkels de brouwdynastie als hij trouwt met Brigitta Moorees. In 1924 brouwt een van de nakomelingen, Johannes Swinkels een nieuwe brouwerij die over nieuwe technologie beschikt om lichtere ‘pilsner’ bier te maken. Het woord Bavaria ziet het daglicht. Men gaat door met verbeteringen, in 1937 zorgt een op maat gemaakte mouterij voor de constante hoge kwaliteit van het Bavaria bier. In 1970 wordt het bier op grote schaal geëxporteerd. In 1978 wordt het eerste non-alcoholische bier in de wereld internationaal populair. In 1989 mogen de Russen, na de Glasnost, ook genieten van Bavaria. Het is het eerste Westerse geïmporteerde bier in Rusland! In 2010 is Bavaria een onafhankelijke wereldmerk dat exporteert naar 120 landen. Tijdens de FIFA cup in hetzelfde jaar (2010) laat Bavaria haar handtekening achter.

De bieren van Bavaria

Met alcohol:

  • Bavaria Premium

Zonder alcohol:

  • Bavaria 0.0% Original
  • Bavaria 0.0% Wit
  • Bavaria 0.0% Rosé
  • Bavaria 0.0% Lemon

Over de vier varianten zonder alcohol

  • Bavaria 0.0% is een goede dorstlesser en wordt gebrouwen op puur mineraalwater, tarwe- en gerstemout en hop.
  • De nieuwste Bavaria is variant Lemon.
  • Bavaria 0.0% kun je nuttigen op ieder moment van de dag. Denk aan de lunch, tijdens een barbecue thuis, maar ook heerlijk op een warme dag aan het strand.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Bavaria 0.0% Original

Door het unieke brouwproces wordt er geen alcohol gevormd, maar wel heeft het drankje de authentieke smaak van echt bier behouden.

Bavaria 0.0% Wit

Dit een witbier zonder alcohol en wordt gebrouwen van tarwemout. Het drankje is van nature troebel, daarom is het goed om de fles, voor het inschenken, eerst te rollen. Je drinkt dit drankje op 3 graden Celsius.

Bavaria 0.0% Rosé

Een fruitig en verkoelend witbier met de smaak van frambozen. Het drankje wordt gebrouwen van zuiver mineraalwater. Net als Bavaria 0.0% Wit is dit een troebel bier, dus rollen met de fles voordat je het in het glas schenkt.

Bavaria 0.0% Lemon

Dit is de nieuwste variant, de ultieme verfrisser voor een warme zomer. Het is een dorstlesser met een lemontwist. Het drankje wordt gebrouwen van zuiver mineraalwater en heeft de frisse smaak van citrus.

De prijs van de producten

  • Bavaria Original: voor zes blikjes van 33 cl betaal je 2,49 euro.
  • Bavaria Wit: voor zes blikjes van 33 cl betaal je 3,29 euro.
  • Bavaria Rosé en Lemon: voor 6 blikjes van 33 cl betaal je 3,99 euro.

Bavaria stunts op YouTube en op televisie

  • De Bavaria spots met onder andere Mickey Rourke.
  • De Bavaria ‘Dutch Dress’ actie tijdens het WK Voetbal 2010.
  • De TV-commercial met Charlie Sheen.
Gerelateerde artikelen
Is alcoholvrij bier gezond?Is alcoholvrij bier gezond?Van een gewoon biertje met alcohol weten we over het algemeen dat het ongezond is, maar hoe zit dit eigenlijk met alcoho…
Veilig in het verkeer met alcoholvrij bierToen alcoholvrij bier in de jaren tachtig van vorige eeuw geïntroduceerd werd zorgde dat voor een hype, maar enkele jare…
Radler: Zomerdrankje van 2014Het zomerdrankje van 2014 is Radler! Een zoet en verfrissend biertje met een laag alcoholpercentage. Heerlijk voor op te…
Inzicht in Marketing: Marktbeschrijving Bavaria Witbier 0.0%Inzicht in Marketing: Marktbeschrijving Bavaria Witbier 0.0%In dit artikel wordt aandacht besteedt aan het product ‘Bavaria Witbier alcoholvrij’. Het product is een tijd geleden ge…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • Campagnegids van the Insiders
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur

Reageer op het artikel "De verfrissende bieren van Bavaria 0.0% alcohol"

Reacties

Rene Artoos, 04-04-2017 10:55 #3
Geachte,
Waar in België zijn de Bavaria bieren te koop in regio Leuven?
Groeten en dank. Reactie infoteur, 08-04-2017
Ik weet helaas het antwoord niet en raad u aan om u vraag te mailen naar info@bavaria.com
Met vriendelijke groet,

Jan Rietema, 13-12-2015 22:54 #2
Bevat Bavaria Original 0.0% echt 0.0% alcohol of toch stiekem 0.1%? Ik vraag dit aangezien ik gelezen heb dat in Nederland producenten bieren met 0.1% alcohol mogen vermelden als alcoholvrij. Reactie infoteur, 14-12-2015
Ik ben niet verbonden aan Bavaria. U kunt uw vraag het beste stellen via de website van Bavaria (http://www.bavaria.com/nl-nl/). Onder het kopje Contact vindt u een contactformulier. Met vriendelijke groet,

Ria Blansjaar, 15-03-2013 13:39 #1
Sinds een aantal weken is er bij C1000 en AH geen Bavaria 0/0% regular in sixpack meer te koop, wel de zomerbieren en premium gold 0/0%. Ik mis mijn 'gewone' biertje wel!
Wanner kan ik 'mijn' biertje weer in de schappen verwachten? Reactie infoteur, 18-03-2013
Ik heb uw vraag per mail verstuurd naar de klantenservice van Albert Heijn en kreeg het volgende antwoord:

U geeft aan dat u Bavaria 0/0% regular in sixpack mist in uw AH winkel. Dit product is nog wel onderdeel van ons centrale Albert Heijn assortiment. De ruimte in onze winkels is beperkt en het aanbod aan producten zeer groot. Er moeten constant keuzes worden gemaakt om tot een assortiment van kwalitatief goede producten te komen. Voorheen hadden alle winkels min of meer hetzelfde assortiment. Vandaag de dag wordt er gekeken naar welk product op welke plaats gekocht wordt. Winkels in het centrum van een stad kunnen dus een andere functie hebben dan de buurtwinkels, wat een oorzaak kan zijn waarom een bepaald product niet (meer) verkrijgbaar is in een bepaalde winkel. U kunt in de winkel met de supermarktmanager overleggen, of de mogelijkheid bestaat het product voor u te bestellen. Wij kunnen dit niet garanderen.

Ik hoop dat u iets heeft aan dit antwoord.

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 23-06-2015
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Bier en wijn
Reacties: 3
Schrijf mee!