InfoNu.nl > Eten en Drinken > Bier en wijn > De Wieckse Witte en de Wieckse Rosé

De Wieckse Witte en de Wieckse Rosé

De Wieckse Witte en de Wieckse Rosé De dranken van Wieckse zijn populair aan het worden! Ze staan bekend om de verfrissende smaak, die vooral wordt geprezen tijdens terrasbezoekjes. We kennen de Wieckse Witte, Rose en de non-alcoholische versies daarvan.

Over het bedrijf

Wieckse heeft zijn wortels liggen in Maastricht, bij stadsbrouwerij De Ridder. Deze brouwerij lag in het stadsdeel “Wijck”. Limburgers maakten hier “Wieck” van. Zo is de naam ontstaan. Wat het bier uniek maakte was de troebeling. Het bier was ongefilterd en daarom erg speciaal. Wieckse heeft daarom al meerdere malen prijzen gekregen voor het lekkerste witbier.

De Wieckse Witte

Een nieuwe populaire witbier met een erg verfrissende smaak is de Wieckse Witte. De Wieckse is vergist met een speciale soort gist, waarnaar het niet gefilterd is. Dit zorgt ervoor dat het bier wat troebeler is dan andere, beter bekende bieren. Een fruitig bier is het ook, zo zit er bijvoorbeeld aroma in van koriander en sinaasappel. Het heeft daarbij een alcoholgehalte van 5%.

Ingrediënten van de Wieckse Witte

  • Natuurlijke sinaasappel- en korianderaroma
  • Water
  • Gerstemout
  • Tarwemout
  • Hop

De Wieckse Rosé

Ook een erg populair drankje: de Wieckse Rosé. Je zou het een rosébier kunnen noemen. Het drankje heeft een alcoholgehalte van 4%. Bij de bereiding van de rosé wordt in eerste instantie de witbier gemaakt. Hier worden vervolgens verschillende vruchtensappen aan toegevoegd. Dit maakt het drankje zoet, maar ook fris.

Ingrediënten van de Wieckse Rosé

  • Gerstemout
  • Water
  • Tarwemout
  • Suiker
  • Hop
  • Natuurlijk fruitaroma
  • Zoetstof e950
  • Vruchtensap uit concentraat (vlierbessensap, appelsap, kersensap, frambozensap, bosbessensap)

Nu ook de alcoholvrije variant: Wieckse 0,0%

Ook de BOB heeft zijn eigen Wieckse: de Wieckse 0,0%. Een heerlijke Wieckse Witte of Rosé nu ook zonder alcohol! Voordeel is dat dit drankje minder calorieën bevat. Een witbiertje bevat hier 25 kilocalorieën, een rosébier 30. Het heeft zelfs het ‘Ik kies bewust’-logo gekregen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "De Wieckse Witte en de Wieckse Rosé"

Infoteur: Shiny
Laatste update: 26-04-2017
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Bier en wijn
Schrijf mee!