InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Party snacks - Hapjes - Fingerfood

Party snacks - Hapjes - Fingerfood

Party snacks - Hapjes - Fingerfood Makkelijke fingerfood ideeën voor de volgende casual-, of elegante samenkomst. Met deze 'iedereen kan het', goedkope, maar fantastische hapjes ideeën maakt men elk feest onvergetelijk. Geschikt voor bij een aperitief, bij een bruiloft, receptie of cocktailavondje.

De lekkerste fingerfood, hapjes en partysnacks.

We hebben allemaal zo weinig tijd deze dagen, en men moet de uitgaven rechtvaardigen om een scala aan lekkernijen op te dienen. Aan de andere kant, wil men min of meer een rijke keuze voor de gasten serveren. Dus wat is een goede oplossing?
Makkelijke hapjes voor het invullen van een buffet, feest of cocktail avondje, vooral als men een voorsprong wil krijgen op de voorbereidingen met Deli en supermarkt selecties die snel te bereiden zijn! De truc met hapjes recepten is het selecteren van voedingsmiddelen waarbij de voorbereiding al is gedaan! Hier zijn enkele suggesties voor de aanleg van een buffetje geschikt voor de meest geavanceerde fijnproevers. Deze royale line-up is gebaseerd op makkelijke fingerfood recepten. Met een paar dozen luxe cocktail tandenstokers, is men er helemaal klaar voor.

Een groenteschaal

Een veggie plaat met een assortiment van gezonde groenten, zijn verleidelijke keuzes voor de veganisten, lijners en gezondheidsbewuste gasten. Dun gesneden broccoli en bloemkoolroosjes, worteltjes, gekookte zilveruitjes, witte champignons en julienne gesneden rode paprika's geven een kleurrijke presentatie. Serveer een paar dressings of dips aan de zijkant, zodat de gasten hun hart kunnen ophalen, of niet, als ze willen.

Olijven

Als men nog nooit Kalamata olijven geprobeerd heeft, is het nu de tijd. Men heeft een keuze uit deze rijke smaak juweeltjes in de delicatessenwinkel, presenteer ze op een bord bekleed met een paar olijf- of druiven blaadjes, spies de olijven en men is klaar. Dit is ongetwijfeld een van de gemakkelijkste hapjes recepten die je kunt vinden.

Jalapeno chili poppers

Deze zijn een vaste party favoriet. Verkrijgbaar in de delicatessenwinkel of in het diepvries gangpad, zowel mild als kruidig beschikbaar. De pepertjes met kaas gewoon bakken en serveren.

Gevulde champignons

Dit zijn makkelijke en snelle hapjes. Maak de champignons schoon, verwijder de stelen en snijd deze in blokjes. Bak de in blokjes gesneden stengels kort in boter, voeg knoflook (verkrijgbaar in een handig potje) en fijngesneden peterselie toe. Vul de champignons met dit mengsel, strooi er geraspte kaas naar keuze over en grill tot de kaas gesmolten is. Als men een goede voorbereiding van de vulling heeft, zijn deze hapjes een tien minuten wonder.

Petit fours

Deze kunnen worden gemaakt met een volkoren brood (gesneden in vier driehoekige stukken) en gevuld met eenvoudige, maar smakelijke vullingen, zoals kip, tonijn, ham of eiersalade. Deze vullingen kan men de avond voor het feestje rustig bereiden. Mix ze met gesnipperde ui, selder, gehakte bieslook, gesneden zwarte olijven of verse of gedroogde basilicum, afhankelijk van het vlees dat gebruikt word.

Als het budget het toestaat kan men plakjes gerookte zalm, opgerold of omwikkeld met bieslook nemen, dit is een show topper. Zure haring, in blokjes gesneden in hapklare brokken, is meer betaalbaar en een heerlijk en makkelijk recept, voeg een beetje room toe aan de zijkant.

Kippenvleugels

Deze vleugeltjes ingesmeerd met een pittige tabasco zijn een winnaar op de buffettafel. Nogmaals, deze zijn gemakkelijk genoeg te maken, maar de tijd of tijdsnood is van essentieel belang bij het geven van het feestje. Dus ga je gang en profiteer van de 1 of 2 kilo zakken in het vriesvak. Bak, spiesje en serveer.

Elk van deze hapjes recepten zorgen voor een rijk gearomatiseerde mond vol, die de gasten met plezier zullen verorberen. Zo rijk, in feite, dat een paar sneden ambachtelijk brood, in plakken gesneden, geborsteld met een beetje knoflook en geroosterd, een perfecte aanvulling op het feest zijn.

Deze party zal niet snel vergeten worden. Hoop dat je me uitnodigt! Bon Appetit!

Lees verder

© 2012 - 2014 Slurfke, gepubliceerd in Recepten (Eten en Drinken) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Aperitiefhapjes: Praktische tips bij het klaarmakenAperitiefhapjes: Praktische tips bij het klaarmakenEen aperitiefhapje aangeboden vóór de maaltijd moet klein en origineel zijn. Het mag zeker de honger niet wegnemen. Wees…
Aperitiefhapjes: Caloriearme hapjesAperitiefhapjes, een heerlijk hapje waar je zo een aantal van op eet. Voor sommigen onder ons een reden om deze lekkere…
Aantal calorieën in snacks uit de frituurAantal calorieën in snacks uit de frituurLekker, een snack nemen uit de frituur, zoals een bitterbal, frikadel of kroket. Hoeveel calorieën zitten er eigenlijk i…
Tropical party; wat heb je allemaal nodig?Tropical party; wat heb je allemaal nodig?Het is weer tijd voor een thema feestje en dit keer is er gekozen voor een tropical party! Wat heb je hier allemaal voor…
Zelf een homeparty organiserenZelf een homeparty organiserenDe meeste mensen zijn wel bekend met het fenomeen homeparty of thuisparty waarvan de Tupperware party natuurlijk de alle…

Reageer op het artikel "Party snacks - Hapjes - Fingerfood"

Infoteur: Slurfke
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!