InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Eenvoudige wraphapjes

Eenvoudige wraphapjes

Heeft u een feestje en geen zin in 'gewone' blokjes kaas en stukken worst? Maak dan eens een schaal met verschillende soorten wrap hapjes. Variëren kan van vegetarisch tot vlees en vis maar ook van Frans tot Spaans. Als u geen idee heeft welke ingrediënten goed combineren voor de meest verrukkelijke smaaksensaties, kan het volgende artikel u wellicht verder helpen.

Wrap met filet american

Benodigdheden: wrap, filet american, mayonaise, ui
Bereidingswijze: Smeer de wrap in zijn geheel in met filet american. Smeer er een dun laagje mayo overheen en verdeel daarna her en der wat uisnippers.

Wrap met groenten

(zie 'startfoto' naast de inleiding)
Benodigdheden: wrap, komkommer, tomaat, rucola, paprika, kruidenkaas
Bereidingswijze: Smeer de wrap in zijn geheel in met kruidenkaas. Leg om en om op de gehele wrap plakjes komkommer en tomaat (lekker dun). Daarop nog wat blaadjes rucola en leg in het midden dunne repen paprika.

Wrap met gerookte kip

Benodigdheden: wrap, gerookte kip (liefst vers), appel, ijsbergsla, dressing (mayo, sinaasappelsap, shoarmakruiden)
Bereidingswijze: Maak eerst de dressing: doe 1el mayonaise in een kopje, voeg een klein scheutje sinaasappelsap toe en een snufje shoarmakruiden. Even roeren en klaar is de dressing. Smeer de wrap in zijn geheel in met de dressing. Leg in het midden de stukjes gerookte kip en daarop wat dunne plakjes appel en blaadjes sla.

Wrap met kaas

Benodigdheden: wrap, jong belegen kaas, appel, honingmosterdsaus (zoals het merk: de wijndragers)
Bereidingswijze: Smeer de wrap in zijn geheel in met de honingmostersaus. Bedek het geheel met plakjes kaas en leg in het midden de dunne plakjes appel.

Wrap met gerookte zalm

Benodigdheden: wrap, gerookte zalm, kruidenkaas, prei, ijsbergsla
Bereidingswijze: Smeer de wrap in zijn geheel in met kruidenkaas. Leg in het midden plakjes gerookte zalm. Leg er volgens wat preiringen op en hier en daar nog een blaadje sla.

Wrap Frans

Benodigdheden: wrap, ham, brie, ananas
Bereidingswijze: Bedek de wrap met plakken ham. Leg in het midden stukken brie met daarin gesloten stukjes ananas.

Wrap BLT (bacon, lettuce, tomato)

Benodigdheden: wrap, bacon, sla, tomaat, mayonaise
Bereidingswijze: Bak eerst de bacon in de pan totdat ze een mooi kleurtje hebben gekregen en een stuk harder zijn geworden (moet nog wel kunnen buigen i.v.m. het oprollen van de wrap). Smeer de wrap in met mayonaise. Leg in het midden de afgekoelde plakjes bacon en daarop dunne plakjes tomaat en wat blaadjes sla.

Wrap Spaans

Benodigdheden: wrap, jong belegen kaas, chorizo, paprika, ketchup
Bereidingswijze: Smeer de wrap in zijn geheel in met ketchup. Bedek het geheel met plakjes chorizo en her en der wat plakjes kaas. Leg tot slot in het midden de dunne repen paprika.

Wrap met paté

Benodigdheden: wrap, paté, ijsbergsla
Bereidingswijze: Smeer de wrap in zijn geheel in met paté en verdeel over het gehele stuk wat sla.

Tot slot moeten de wraps natuurlijk worden opgerold. Na het oprollen is het handig om wat prikkertjes (meestal 8-10 stuks bij een grote wrap) in de wrap te steken. Als alle prikkertje in een lijn naast elkaar staan, kan het mes tussen de prikkertje door worden gehaald en is het wrap hapje klaar om geserveerd te worden.

Lees verder

© 2011 - 2017 Datvw, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Gemakkelijke borrelhapjes: Rookvlees met roomkaas en wrapsBent u de standaard hapjes zoals een stukje kaas, worst en een komkommer helemaal zat en wilt u eens wat unieks op tafel…
Wat te doen met... Kruidenkaas!Met kruidenkaas kan je heel wat meer doen dan de meeste mensen denken. Combineer het met wraps, roggebrood of rookvlees…
Lekkere en gezonde hapjesKaas, worst en toastjes. Je kent dat vast wel. Is het niet leuk om eens iets anders te serveren in plaats van de standaa…
Lekkere en eenvoudige hapjes voor de verjaardagLekkere en eenvoudige hapjes voor de verjaardagBlokjes kaas en borrelnootjes doen het op een verjaardag altijd erg goed. Toch kan het heel leuk zijn om eens iets ander…
Kids koken zelf 1Twee leuke gerechtjes voor kinderen om zelf te maken, of met een klein beetje hulp van papa of mama.

Reageer op het artikel "Eenvoudige wraphapjes"

Reacties

Koffie & Zo, 13-04-2015 14:32 #2
Hapjes zien er lekker uit. Kan de recepten goed gebruiken bij mijn high coffee arrangementen.

Lydia, 17-09-2012 11:07 #1
Gewoon heerlijk en leuk om te maken! Reactie infoteur, 07-10-2012
Dank je wel Lydia!
Fijn dat het zo goed is gelukt en heeft gesmaakt…
Zegt t voort! :)

Infoteur: Datvw
Laatste update: 14-11-2012
Gepubliceerd: 05-10-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Reacties: 2
Schrijf mee!