InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Aardappelkoekjes

Aardappelkoekjes

Aardappelkoekjes Aardappelen zijn rijk aan vitamine B, C, kalium, magnesium en koolhydraten. Ze zijn, samen met rijst en pasta, een waardevolle en lekkere aanvulling voor onze dagelijkse warme maaltijd. Aardappelkoekjes zijn een welkome variatie op de gewone gekookte aardappel. Heb je iets meer tijd om de maaltijd te bereiden dan is het zeker de moeite waard om dit recept eens te maken.

Ingrediënten:

  • 1 kg. Vastkokende aardappelen
  • 2 grote uien
  • 5 tenen knoflook
  • Zwarte peper
  • Zout
  • bieslook
  • Olijfolie

Bereiding:

  1. Schil de aardappelen, rasp ze en laat ze uitlekken in een bolzeef.
  2. Snij de uien in plakjes en die plakjes doormidden zodat je halflange sliertjes krijgt.
  3. Hak of pers de knoflook.
  4. Doe alles bij elkaar in een grote schaal en voeg de peper, zout en bieslook bij naar smaak. Goed door elkaar husselen.
  5. Pak een handje van het mengsel en vorm een balletje, maak het balletje plat zodat je een mooi rond koekje krijgt.
  6. Bak de koekjes om en om in de hete olie op een hoog vuur tot ze een mooi lichtbruin kleurtje hebben.
  7. Laat de koekjes goed uitlekken op stukjes keukenrol.
  8. Afbakken in de oven ongeveer 50 minuten op 180 C.

Serveertip:

Heerlijk bij sla, haricot verts, peultjes of sugar snaps. Heel goed te combineren met zowel met vlees, vis als gevogelte.
Een glas rode wijn erbij en je hebt een feestje.
Eet smakelijk!

Nb. Wat je overhoudt, kun je heel goed invriezen. De volgende keer heb je dan heel snel en zonder moeite dit heerlijke feestgerecht op tafel. Heb je iets minder tijd, kun je ook het vormen van koekjes achterwege laten en het geheel wokken of bakken. Dan heb je rösti.
© 2007 - 2014 Jaszzx, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Aardappelkoekjes"

Infoteur: Jaszzx
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!