InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Chocolate chip cookies, origineel amerikaans recept!

Chocolate chip cookies, origineel amerikaans recept!

Iedereen kent ze inmiddels wel, de Amerikaanse chocolate chip cookies. In iedere supermarkt verkrijgbaar, maar niets is zo lekker als zelfgemaakte koekjes!

Ingrediënten

Dit is een origineel Amerikaans recept, met Amerikaanse ingrediënten die niet overal verkrijgbaar zijn, maar wel makkelijk via het internet te bestellen zijn. Natuurlijk zijn er ook Nederlandse producten ter vervanging mogelijk. Let op: dit is een groot recept! Er gaan ongeveer 7 bakplaten koekjes uit dit recept, de koekjes zijn echter goed in te vriezen en dus lang te bewaren!

Ingrediënten:
  • 480 gram boter (4 cubes, of 2 cups)
  • 300 gram witte suiker (1,5 cup)
  • 360 gram bruine basterdsuiker (2 cups)
  • 3 eieren
  • 10 ml vanilla extract (2 teaspoon)
  • 7,5 gram baking soda (1,5 teaspoon)
  • 720 gram bloem (6 cups)
  • 325 gram chocolate chips (2 cups)

Nederlandse vervangende ingrediënten:

  • Ter vervanging van het vanilla extract kan ook vanille aroma gebruikt worden.
  • De baking soda kan vervallen wanneer er in plaats van bloem zelfrijzend bakmeel wordt gebruikt.
  • De chocolate chips kunnen ook vervangen worden door zelf in kleine stukjes gehakte melkchocolade.

Met de Nederlandse ingrediënten ziet het recept er zo uit:
  • 480 gram boter
  • 300 gram witte suiker
  • 360 gram basterdsuiker
  • 3 eieren
  • 10 ml vanille aroma
  • 720 gram zelfrijzend bakmeel
  • 325 gram chocolade stukjes

Benodigdheden

  • Mixer
  • Grote kom of pan
  • Bakplaat met bakpapier
  • 2 eetlepels
  • Oven
  • Borden

Bereiding

Verwarm de over voor op 175 graden Celsius. Zorg dat alle ingrediënten op kamertemperatuur zijn. Klop de boter tot een romige massa. Voeg de suiker, eieren en vanille toe. Meng deze goed door elkaar. Voeg dan de bloem en baking soda toe. Wanneer dit goed vermengd is kunnen de chocolate chips erbij, mix op lage snelheid de chocolate chips er doorheen. Gebruik 2 eetlepels om het deeg op de bakplaat te leggen. Het hoeven geen mooie rondjes te zijn, een 'klodder' deeg smelt vanzelf tot een mooi koekje! Bak de chocolate chip cookies 8 tot 12 minuten in het midden van de oven op 175 graden Celsius. De tijd is afhankelijk van de grootte van de koekjes.

Wanneer de koekjes klaar zijn kunnen ze op een bord afkoelen terwijl de volgende bakplaat in de over kan. De koekjes kunnen verpakt in de vriezer worden bewaard en dus nog lang voor veel eetplezier zorgen!
© 2010 - 2017 Revelation, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Chocolate chip cookies, origineel amerikaans recept!"

Infoteur: Revelation
Gepubliceerd: 09-10-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!