InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Simpele gezonde broodjes

Simpele gezonde broodjes

Lekkere gezonde broodjes die gemakkelijk te bereiden zijn. Altijd lekker bijvoorbeeld als lunch of tussendoor. Zeer gemakkelijk te bereiden en weinig ingrediënten nodig. Ook staan er enkele tosties bij die ook zeer simpel maar lekker zijn om te maken maar natuurlijk wel iets minder gezond.

Broodje rosbief met rucola en pesto

Wat heb je nodig?
  • Een handje rucola
  • Gesneden rosbief
  • Boter
  • Pesto

Besmeer het broodje met boter. Verdeel de rucola over het broodje. Doe vervolgens de rosbief royaal op het broodje. Maak het tenslotte af door een theelepeltje pesto over de rosbief te verdelen.
Dit kun je doen met alle soorten broodjes maar is bijvoorbeeld ook erg lekker en nog gezonder op bijvoorbeeld donkere broodjes als meergranenbrood of pompoen speltbrood.

Broodje met fricandeau en tonijn

Wat heb je nodig?
  • Boter
  • Rucola
  • Gesneden fricandeau
  • Blikje tonijn of tonijnsalade

Besmeer het broodje met boter. Verdeel de rucola over het broodje. Verdeel royaal wat tonijn of tonijnsalade over het broodje. Doe vervolgens wat plakjes fricandeau over de tonijnsalade. Erg lekker op een broodje maar ook op een gewone boterham.

Broodje zalm met ei

Wat heb je nodig?
  • Boter( of evt. klein beetje mayonaise)
  • Plakjes zalmfilet
  • Gekookt ei

Kook het ei. Besmeer het broodje met boter (of evt. wat mayonaise, is nog lekkerder maar wel minder gezond). Verdeel de plakjes zalmfilet over het broodje. Snij het gekookte ei in plakjes en verdeel deze over het broodje. Erg simpel maar lekker! Je kunt eventueel ook wat sla onder de zalmfilet doen.

Minder gezond..... maar wel lekker

Tosti hawai

Wat heb je nodig?
  • 2 Boterhammen
  • Boter
  • Kaas
  • Blikje met stukjes ananas
  • Ham

Verwijder (bij voorkeur) de korsten van de boterhammen. Besmeer het brood met boter. Verdeel de kaas en de ham op de boterhamen. Open het blikje met ananas en laat deze in een vergietje uitlekken. Wanneer deze uitgelekt is de stukjes (of evt. ringen) over het brood verdelen. Doe daarna de tosti in de grill of tosti apparaat voor ongeveer 5 minuten.

Schuin doorsnijden en voor de liefhebber kun je er curry of ketchup bij serveren!

Tosti mozzerella

Wat heb je nodig?
  • 2 Boterhammen
  • Boter
  • Bolletje mozzerella
  • Pesto
  • Salami

Verwijder (bij voorkeur) de korsten van de boterhamen. Besmeer het brood met boter. Knip het zakje met het bolletje mozzarella open en laat het vocht weglopen. Neem daarna het kaasje uit de verpakking en snijd deze in plakjes. Verdeel de mozzarela op de boterhamen. Doe daarna wat plakjes salami op de mozzarella. Wanneer je dit lekker vind kun je ook nog een theelepeltje pesto over de mozzarella en salami verdelen.Doe daarna de tosti in de grill of tosti apparaat voor ongeveer 5 minuten.

© 2010 - 2014 Awve, gepubliceerd in Recepten (Eten en Drinken) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Simpele gezonde broodjes"

Infoteur: Awve
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!