InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Hartige broccolitaart en hartige hapjes

Hartige broccolitaart en hartige hapjes

Hartige broccolitaart en hartige hapjes Hartige broccolitaart is lekker en makkelijk te maken. U kunt deze taart bijvoorbeeld maken voor een verjaardag waarbij u nog meer hartige hapjes serveert. Hieronder vindt u een recept voor een hartige broccolitaart en hartige hapjes.
Deze hartige taart is overheerlijk en zo gemaakt. Gegarandeerd een succes op een verjaardag. Deze taart kunt u makkelijk invriezen als u hem heeft gebakken. Voor de verjaardag haalt u de taart uit de vriezer en laat hem ontdooien. Op de verjaardag zelf verwarmt u de taart nog even in de oven en een heerlijk recept staat in een handomdraai op tafel.

Benodigdheden

  • Vorm van 30 cm doorsnee
  • 5 plakken bladerdeeg
  • 400 gram broccoli
  • 150 gram ham (1 plak)
  • 150 gram geitenkaas
  • 6 eieren
  • 3 bekertjes crème fraîche (à 125 gr.)
  • zout en peper
  • 1 sjalotje (gesnipperd)

Bereiding

Laat het bladerdeeg ontdooien. Leg de velletjes bladerdeeg op elkaar en rol ze, op een met bloem bestrooid werkvlak, uit tot een ronde lap met een doorsnee van 35 cm. Bekleed de vorm met de deeglap en zet deze 30 minuten in de koelkast.
Snijd de broccoli roosjes. De steeltjes van de broccoli gaan ook in de taart, dus deze bewaren. Maak de broccoli roosjes schoon, schil de stelen en snijd ze in plakjes. Snijd de ham en de geitenkaas in blokjes. Verwarm de over voor op 220°C. Breek de eieren in een grote kom en klop ze los. Klop er de crème fraîche en wat zout en peper door. Meng de broccoli stelen, de ham, de kaas en de gesnipperde sjalot door het eier mengsel. Schep het mengsel in de vorm. Verdeel er de broccoli roosjes over. Zet de broccolitaart onder in de oven en schakel de oventemperatuur na 15 minuten terug naar 180°C. Laat de taart nog 30 minuten gaar en goudbruin bakken.

Hartige hapjes

Voor de hartige hapjes heeft u niet veel voorbereiding voor nodig en staan in een handomdraai op tafel. Houd wel rekening met de baktijd. Deze hapjes kunnen eventueel van te voren worden gebakken. Een aanrader is het om ze niet op te warmen in de magnetron, dan worden ze taai. Even de oven op verwarmen en u kunt de hapjes zo serveren.

Benodigdheden

  • 10 plakken bladerdeeg
  • 250 gram runder gehakt
  • kruiden naar eigen inzicht
  • veta kaas
  • plakjes ham
  • plakjes kaas

Veta kaas in bladerdeeg

Snijd 3 plakken bladerdeeg in 4 gelijke blokken. De veta kaas snijd u in blokken van ongeveer 3 bij 3 cm. Leg de veta kaas op de plakjes bladerdeeg en vouw deze dicht. Vouw deze zo dicht dat ze in de over niet open barsten.

Gehakt in bladerdeeg

Voor het gehakt in bladerdeeg snijd u ook 3 plakken bladerdeeg in 4 gelijke blokken. U rult het gehad en kruid het naar eigen inzicht. Zelf heb ik gehaktkruiden gebruikt. Schep het gehakt op de bladerdeeg en vouw deze dicht.

Ham/kaas bladerdeeg

Snijd 4 plakken bladerdeeg in 4 stroken. Leg een plak ham en een plak kaas op de stroken en rol de stroken op. U kunt ter voorkoming van openbarsten kleine satestokjes in de rolletjes steken.

De hartige hapjes hoeven niet lang in de oven. Ongeveer 8 minuten op 180°C.
© 2008 - 2017 Nannie78, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hartige broccolitaart en hartige hapjes"

Infoteur: Nannie78
Gepubliceerd: 27-08-2008
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!