InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Lekkere hapjes voor bij de borrel

Lekkere hapjes voor bij de borrel

Bij een zwoele avond met een goed glas wijn of lekker koud biertje hoort ook een lekker hapje. Niet de worst, kaas of komkommerschijfjes, maar lekkere verfrissende kleine hapjes.

Benodigde spullen

  • Hüttenkäse
  • Oude kaas
  • Cherrytomaten
  • Komkommer
  • Tonijn op waterbasis
  • Krab op waterbasis
  • Tube tomatenpuree
  • Paprikapoeder
  • Hardgekookte eieren
  • Yogonaise
  • Zout
  • Rechthoekige volkorentoast
  • Kuipjes toast

Hapjes

Welke toastjes er gebruikt worden bepaal je zelf, maar de kuipjes zijn handig bij de hapjes waar spullen gemakkelijk af kunnen vallen. Kijk zelf wat je handig en lekker vindt. De kuipjes ogen op een mooie schaal overigens ook leuk. De rechthoekige toast is gezonder als je volkoren neemt.

  • Vul kuipje toast met Hüttenkäse, strooi er een beetje paprikapoeder overheen en leg er een half cherrytomaatje op.
  • Halveer de hardgekookte eieren en hol ze uit. Maak een sausje van de inhoud met een snufje zout, yogonaise en wat tomatenpuree. Vul de eieren weer met dit sausje, strooi er wat paprikapoeder overheen en zet er een druppeltje tomatenpuree bovenop.
  • Snij de schoongemaakte komkommer in iets dikkere plakken (schil niet verwijderen), leg er een druppel yogonaise op, daarna een schijf hardgekookt ei, strooi er wat paprikapoeder overheen en leg er een half cherrytomaatje op.
  • Vul de kuipjes met Hüttenkäse, leg er een schijf geschilde komkommer op en maak het af met een druppel tomatenpuree.
  • Leg op de rechthoekige toast een plak oude kaas, leg er enkele stukjes tonijn op en maak het af met een of wee halve cherrytomaatjes.
  • Vuil de kuipjes met krab, leg er een schijf hardgekookt ei op, strooi er wat paprikapoeder overheen en maak het af met een druppel tomatenpuree
  • Vuil de kuipjes met een mengsel van tonijn, yogonaise, snufje zout en tomatenpuree en maak het af met een plak geschilde komkommer.
  • Leg op de rechthoekige toast een plak oude kaas, leg er een mengsel van eivulling met tomatenpuree en paprikapoeder op en maak het af met een schijf geschilde komkommer.
  • Halveer de hardgekookte eieren en hol ze uit. Meng de inhoud met krab, yogonaise, snufje zout en paprikapoeder. Doe het mengsel terug in de eieren en leg er een half cherrytomaatje op.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Borrelhapjes uit de magnetronKrijg je visite en wil je eens iets speciaals op tafel zetten? Maak dan een leuk, apart borrelhapje! Is weer eens iets a…
Aperitiefhapjes: Praktische tips bij het klaarmakenAperitiefhapjes: Praktische tips bij het klaarmakenEen aperitiefhapje aangeboden vóór de maaltijd moet klein en origineel zijn. Het mag zeker de honger niet wegnemen. Wees…
Caloriearme borrelhapjesCaloriearme borrelhapjesGezonde en caloriearme borrelhapjes ze bestaan echt. Met een dosis creativiteit en wat heerlijke tips kun je ook als je…
Aperitiefhapjes: Caloriearme hapjesAperitiefhapjes, een heerlijk hapje waar je zo een aantal van op eet. Voor sommigen onder ons een reden om deze lekkere…
Gemakkelijke borrelhapjes: Rookvlees met roomkaas en wrapsBent u de standaard hapjes zoals een stukje kaas, worst en een komkommer helemaal zat en wilt u eens wat unieks op tafel…

Reageer op het artikel "Lekkere hapjes voor bij de borrel"

Infoteur: Annastaal
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Snacks
Schrijf mee!