InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Havervlokken met Banaan

Havervlokken met Banaan

Een goed ontbijtis voor kinderen het beste begin van hun dag. dit recept zit vol met energe en goede voeding. ze zien er ook goed uit en smakeen heerlijk, de perfecte start van een dag.

Havervlokken met Banaan

Benodigdheden
  • 1 eetlepel biologische havervlokken
  • 1 koffielepel biologsiche rozijnen, gewassen (voor oudere baby's)
  • water of melk om mee te mengen (zie bereidingswijze)
  • 1/2 rijpe banaan, fijngemaakt.

Bereiding
Dit recept zorgt voor een flinke portie energie, mineralen en vitaminen B, en kan gemakkelijk worden aangepast voor jonge en oudere baby's.
  • Voor baby's van 8-9 maanden of ouder gebruikt u havevlokken recht uit de verpakking en voegt er rozijnen aan toe. Voor baby's vanaf 6 maanden maalt u havervlokken fijn met een schone koffiemolen of stamper en mortier.
  • Leg de havervlokken en rozijnen of havermeel in een steelpan met 2-3 eetlepels water, borst- of biologsche melk, of een combianatie van beide. Breng geleidelijk aan de kook, draat het vuur terug uit en laat sudderen. roer er af en toe in om kleven te voorkomen. Meng de banaan oder de gekookte vlokken.
© 2007 - 2014 Sarah86, gepubliceerd in Recepten (Eten en Drinken) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Havervlokken met Banaan"

Infoteur: Sarah86
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!