InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Lekkere combinaties voor in de macaroni

Lekkere combinaties voor in de macaroni

Lekkere combinaties voor in de macaroni Macaroni is een gerecht wat makkelijk te bereiden is en waarin heel veel restjes en overschotjes uit je koelkast en voorraadkast kunnen worden verwerkt, soms aangevuld met verse ingrediënten. Macaroni is goedkoop en zodoende zeer geschikt voor een budgetmaaltijd.Verder is het makkelijk te bereiden en snel klaar.

Macaroni koken

De macaroni kook je volgens de aanwijzingen op de verpakking. Wanneer je een groentebouillonblokje aan het kookwater toevoegt, krijgt de macaroni meer smaak. Macaroni is gaar wanneer het nog steeds een duidelijke structuur heeft en weerstand biedt wanneer je er in bijt (al dente). Te gare macaroni wordt plakkerig en enigszins papperig. Dat is niet erg smakelijk.

Combinaties voor in de macaroni

Combinaties met kipfilet

  • Kipfilet met rucola, snijbonen, ui, verse basilicum en geraspte kaas.
  • Kipfilet met Boursin, prei en ui.
  • Kipfilet met spinazie (diepvries), ui en knoflook
  • Kipfilet met ui, paprika, kookroom, champignons en knoflook.
  • Kipfilet met een diepvriespak wortel/doperwten, tomatensaus en geraspte kaas.
  • Kipfilet met sperziebonen en tomatensaus.

Combinaties met zalm

  • Zalm met prei, garnalen, wortel, gemengde kruiden en Hollandaisesaus.
  • Gerookte zalm met spinazie (diepvries), Boursin en courgette.
  • Zalmfilet met ui, knoflook, slagroom en een halve citroen of een scheutje citroensap.

Combinaties met gehakt

  • Gehakt met champignons, tomatensaus en paprika, evt. aangevuld met ui en knoflook.
  • Gehakt met spinazie (diepvries), tomatenpuree, knoflook en geraspte kaas.
  • Gehakt met courgette en champignons, ui en tomatensaus.

Wanneer je macaroni combineert met gehakt kan je er voor kiezen om de gehakt rul op te bakken of om gehaktballetjes te maken.

Combinaties met gebakken spek

  • Ontbijtspek met ui, knoflook, basilicum en tomatensaus.
  • Spekjes met rookworst (in plakjes), verse peterselie en kookroom.
  • Ontbijtspek met roomkaas, knoflook, geraspte kaas en diepvrieserwten.

Overige combinaties

  • Paddenstoelen (champignons of gemengde paddenstoelen) met kaas en verse peterselie.
  • Kleine tomaatjes met rucola, kappertjes, knoflook en mozzarella.
  • Een mengsel van rauwe ham (stukjes) met rauwe eieren, kookroom, geraspte kaas en verse peterselie, opgewarmd in een pannetje. Niet laten stollen!
  • Aubergine met knoflook, tomatensaus, basilicum en geraspte kaas.
  • Ham met geraspte kaas en ui.
  • Bloemkool of broccoli met Carbonariasaus, kappertjes, knoflook en ui.
  • Worstjes met slagroom, courgette, knoflook een een halve citroen of een scheutje citroensap.
  • Tonijn met diepvrieserwten, knoflook, ui en slagroom.
  • Ham met broccoli of bloemkool, champignons, kleine tomaten, Boursin, ui en een scheutje melk.
  • Salami met paprika, uien, prei en kaassaus.

Restjes macaroni

Een macaroni overschot kan je een dag later makkelijk hergebruiken. Extra lekker wordt dit wanneer je hier geraspte kaas overheen doet en dit opwarmt in een voor verwarmde oven van tweehonderd graden Celsius. Eventueel kan je in plaats van kaas, ook een laagje paneermeel over de macaroni strooien. Wanneer je een restje over hebt van macaroni met spinazie, kan je dit niet meer opwarmen. Dan is de kans namelijk groot dat nitraten in schadelijke nitrieten worden omgezet.

Mocht de macaroni een beetje flauw van smaak zijn en extra gekruid moet worden, dan kan je paprikapoeder, oregano en basilicum toevoegen. Eet smakelijk!
Gerelateerde artikelen
Gehakt tandoori, tortellini met gehakt, macaroni met gehaktLekker macaroni, rijst of tortallini met gehakt, snel klaar, gemakkelijk, gezond maar vooral super lekker.
Macaroni en pasta, snel en voordelig!Wanneer je weinig tijd hebt maar wel een goede maaltijd op tafel wil zetten is macaroni of pasta een goede optie! Deze v…
Lekkere gerechten uit de ovenLekkere gerechten uit de oven. Gemakkelijk te bereiden. Verschillende gerechten als Macaroni met ham-kaas en croutons, o…
Pasta desserts - Eenvoudig, snel, goedkoop en lekkerPasta desserts - Eenvoudig, snel, goedkoop en lekkerHet is niet alledaags om nagerechten met pasta te bereiden. Met deze recepten, zoals 'Pastamisu', 'Macaroni met bruine s…
Gezonde recepten bereiden met broccolliGezonde recepten bereiden met broccolliBroccoli is een zeer gezonde en populaire groente en behoort tot de gezondste groenten. Van broccoli worden de nog geslo…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Lekkere combinaties voor in de macaroni"

Infoteur: Katinka900
Laatste update: 20-12-2016
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!