InfoNu.nl > Eten en Drinken > Producten > Banketbakkers decoratiemateriaal kunt u nu ook zelf kopen

Banketbakkers decoratiemateriaal kunt u nu ook zelf kopen

Moest men vroeger engelengeduld hebben om zelf marsepeinen roosjes of chocoladefiguren te maken, vandaag de dag kan men ook andere wegen bewandelen om deze roosjes of figuurtjes te bemachtigen, het decoratiemateriaal van banketbakkers kunt u nu ook zelf online kopen. Bijzondere taarten maken is hiermee een stuk eenvoudiger geworden, u krijgt te zien waar u uw taartcreaties zoal mee kunt versieren en u krijgt de links naar webadressen waar u al die leuke decoraties aan kunt schaffen. Er zijn decoraties voor tal van thema's, voor pasgeboren baby's en de kinderverjaardag tot de bruidstaart, van Valentijnsdag tot kerstmis en voor alles wat u daartussenin nog meer kunt bedenken. Kijkt u mee?

Babytaartdecoraties

Voor de pasgeboren baby's zijn er babypoppetjes met een roze of een blauw mutsje en setjes met een baby gezichtje, 2 blauwe schoentjes, twee blauwe voetjes, een babyflesje en een blauwe strik. Er is ook een setje met alleen babyvoetjes, acht paar in roze of blauw, deze decoraties zijn van FunCakes. Verkrijgbaar bij www.deleukstetaartenshop.nl, prima voor een babyshower!

Kleuterverjaardag

voor de kleuters een piraatje of een prinsesje voor op hun verjaardagstaart, de piraat is ongeveer 7 cm hoog en de prinses is 9 cm hoog. Deze kunt u bestellen bij www.taartendecoratie.nl, zij hebben die grappige baby ook in het assortiment net als de erg leuke Wilton kasteelset die uit 32 delen bestaat die u zelf naar wens kunt verbouwen. Deze decoraties zijn niet eetbaar.

Sprookjesfiguren

Wel eetbaar zijn de prachtige sprookjesfiguren die u vindt op www.theeentaartspulletjes.nl, naar onze smaak de leukste webshop met een enorme keus aan decoratiematerialen en allerlei andere bakkersbenodigdheden waar u ook tal van voorbeelden vindt ter inspiratie. Kinderen zullen enorm gecharmeerd zijn van sneeuwwitje en de zeven dwergen, hans en grietje of het berentreintje.

Voetbalfans

De voetbalfans kunnen ook terecht op www.theeentaartspulletjes.nl voor deze geinige eetbare voetballertjes van 4 cm hoog die u bovenop uw taart kunt laten voetballen op gras van ouwel sprinkels, een eetbaar groen strooisel van aardappelzetmeel, ouwel kennen we ook wel onder de naam "snoeppapier". In hetzelfde genre ligt het niet eetbare setje met spelers en doelen.

Bruidspaar

Deze figuurtjes kent iedereen wel, het gelukkige bruidspaar voor bovenop de bruidstaart. Op de eerste foto hieronder het wat stijf aandoende gedistingeerde paar van het merk Wilton, ernaast het al wat frivoler paartje van het merk Städter en als laatste het vrolijkste paartje dat u onder andere kunt aanschaffen op www.theeentaartspulletjes.nl, die zijn eetbaar, de andere paren niet.

Marsepein roosjes

Erg fraai zijn deze kleine marsepein roosjes, ze zijn er in rood, roze en wit en met of zonder blaadjes. Zonder blaadjes zijn ze per twaalf verpakt, met blaadjes per zes, er zijn ook verpakkingen met alle drie de kleuren erin. Afmetingen: 3½ cm doorsnede en 2½ cm hoog. De roosjes zijn handgemaakt en bestaan uit zes rozenblaadjes. Te bestellen bij alledrie de genoemde shops.

Grotere rozen

Zij hebben ook grotere rozen met een doorsnede van 5½ cm en 2½ cm hoog in de kleuren rood, roze en wit. Ook deze zijn met de hand gemaakt met veel oog voor detail, ze hebben 13 blaadjes en 3 groene blaadjes. Ter inspiratie hebben we er een plaatje van een taart bij gezet, zo eentje die u op Valentijnsdag of op zijn of haar verjaardag aan uw geliefde kunt presenteren.

Blaadjes, chrysanten en margrieten

Losse blaadjes kunt u er ook bij krijgen, lichtgroen en per 12 stuks verpakt met een afmeting van 3½ bij 2½ cm, chrysantjes zijn verpakt per 30 stuks, zij hebben een afmeting ongeveer 1½ cm. en in een verpakking zitten de kleuren geel, rood, roze en wit. Margrietjes zijn wat groter, ongeveer 2½ cm, 12 stuks in een verpakking, ook in geel, rood, roze en wit, leuk en lekker!

Veel meer soorten bloemen

Het aanbod aan bloemen is reuze gevarieerd, het type bloemetje op de eerste foto hieronder is ook nog eens leverbaar in minstens negen verschillende kleuren. Ze zijn gemaakt van suiker en dus ook eetbaar, De leuke bloemetjes met gezichtjes erop konden we alleen vinden op www.theeentaartspulletjes.nl, de andere types zijn ook bij de andere twee shops te verkrijgen.

Hartjes, duifjes en kroontjes

Ook bij alledrie de shops, hartjes, duifjes en kroontjes. De Hartjes zijn verpakt per 15 stuks en hebben de afmeting van circa 2 x 1,5cm. De marsepeinen duifjes zijn per 10 stuks verpakt en de marsepeinen Oranje Kroontjes zijn verpakt per 6 stuks.
Allemaal producten van Funcakes, ze munten uit door hun goede kwaliteit zowel qua vorm als qua smaak.

Materialen en gereedschap

Bij alledrie de webshops vindt u ook materialen en gereedschappen om zelf decoraties te maken zoals vellen marsepein en diverse soorten mallen en uitstekers. Snuffel eens op uw gemak rond op de sites, u vindt er vast wel iets van uw gading, een leuke beginset is de Wilton Gum Paste Flower Cutter set met werkboek die u op de eerste foto hieronder ziet.

Chocoladedecoraties

Kant en klare chocoladedecoraties zoals letters zijn er wel maar andere soorten zien we niet zo veel, wel zijn er talloze vormen in de handel zoals bijvoorbeeld de polycarbonaatvorm van de paashaas die we hieronder zien. Voor wie veel doet met chocolade zijn er ook speciale chocoladesmelters te koop, de echte kunstenaar kan alles van chocolade in elkaar draaien...

De Bakzolder

Een site die hier tot slot niet onvermeld mag blijven is www.bakzolder.nl, zij hebben ook ongelooflijk veel leuke decoraties in het assortiment zoals decoraties voor prinsessentaarten, die aandoenlijke grappige bij, clowntjes van kauwgum en nog veel meer al dan niet eetbare taartdecoraties. Zeker een bezoek waard, een directe link ernaartoe vindt u in het zeer fraai geïllustreerde artikel Paaslammetjes, verrassend leuke taartjes voor de Paasbrunch! waarin u nog meer goede decoratie-ideeën aantreft.

Zelf aan de slag

We gaan ervan uit dat u nu een aantal leuke suggesties hebt gekregen om uw taart mee aan te kleden, zoekt u nog een leuk recept dan kunt u terecht bij onze bundeling van artikelen Taart recepten, de beste recepten van 's werelds lekkerste taarten, daar vindt u zeker een aantal aantrekkelijke taarten tussen die ook geschikt zijn om te decoreren, veel bak- en smulplezier!

Lees verder

© 2014 - 2017 Fijnesteyn, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Taart decoreren: wat is het decoreren van taarten?Taart decoreren. Veel mensen houden zich ermee bezig. Ze maken de prachtigste ontwerpen op taarten. Dit doen ze voorname…
Taart decoreren: welke spullen heb je nodig voor de basis?Taarten decoreren is hot! Het taarten decoreren wordt doorgaans gedaan met fondant of marsepein. Wanneer je gaat beginne…
Workshop taarten decorerenOm meer te leren van het decoreren van taarten of cupcakes, kun je ervoor kiezen een workshop te volgen. Dit is een leuk…
Taart decoreren: marsepein of fondant?Ga je taarten of cupcakes decoreren? Dan heb je de keuze uit marsepein en fondant. Hiermee kun je mooie kleurrijke lagen…
Goedkope gemakkelijke taarten: Monchou taartGoedkope gemakkelijke taarten: Monchou taartBij een verjaardag hoort natuurlijk taart. Taarten bij de bakker kunnen aardig in de kosten lopen, ze zijn namelijk vrij…
Bronnen en referenties
  • Bakzolder.nl
  • Cupcakesenmuffins.nl
  • Deleukstetaartenshop.nl
  • Taartendecoratie.nl
  • Theeentaartspulletjes.nl

Reageer op het artikel "Banketbakkers decoratiemateriaal kunt u nu ook zelf kopen"

Infoteur: Fijnesteyn
Laatste update: 06-06-2016
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Producten
Special: Taart recepten
Schrijf mee!