InfoNu.nl > Eten en Drinken > Kindertraktaties > Kids koken zelf 1

Kids koken zelf 1

Twee leuke gerechtjes voor kinderen om zelf te maken, of met een klein beetje hulp van papa of mama.
Leuke makkelijke hapjes om zelf te maken met een beetje hulp van mama of papa.

knakworstjes in een jasje

Wat heb je nodig
  • Een pakje bladerdeeg (uit de vriezer).
  • En blikje knakworst (die met kaas erin zijn ook lekker voor dit gerechtje).
  • Een losgeklopt ei of een beetje melk.
  • Een papa of mama die even wil helpen met de hapjes in en uit de oven te halen.

Zo maak je de hapjes
  • Vraag aan papa of mama of ze de oven aan willen zetten op 180 graden.
  • Haal de plakjes bladerdeeg uit de verpakking en laat ze even ontdooien, snijd het bladerdeeg in 4 stukjes.
  • Maak het blik met knakworstjes open, giet het vocht eruit, en droog de worstjes af met een stukje keukenrol, of laat ze goed uitlekken.
  • Snijd de worstjes in twee stukjes.
  • Leg nu op elk stukje bladerdeeg een stukje worst, en rol het bladerdeeg om het worstje heen.
  • smeer nu een beetje ei of wat melk op de bovenkant van het bladerdeegrolletje, zodat het mooi bruin word in de oven.
  • Roep je mama of papa en vraag of ze de hapjes in de oven willen zetten.
  • Zet de kookwekker op 15 minuten, maar kijk tussendoor even of de hapjes al bruin zijn, want als ze mooi bruin zijn, zijn je hapjes klaar en kunnen ze uit de oven.

Mischien vind je het wel lekker om een beetje currie of ketchup op het worstje te smeren voor je hem in het bladerdeeg rolt. En je kunt het bladerdeegrolletje ook versieren met bijvoorbeeld wat maanzaad, of sesamzaad of een beetje geraspte kaas.

Kaashapjes

Wat heb je nodig
  • Een pakje bladerdeeg (uit de vriezer)
  • Wat geraspte kaas
  • Wat sesamzaad
  • Wat maanzaad

Zo maak je de hapjes;
  • Vraag aan mama of papa of ze de oven op 180 graden aan willen zetten.
  • Haal de plakjes bladerdeeg uit de verpakking en laat ze ontdooien.
  • als de bladerdeeg ontdooit is kun je er leuke vormpjes uitsnijden, of mischien heeft je moeder wel leuke steekvormpjes in huis, maar gewoon vierkantjes of driehoekjes zijn ook leuk.
  • Bestrooi nu elk stukje bladerdeeg met wat kaas, en doe daaroverheen een beetje sesamzaad of maanzaad, zo krijg je verschillende hapjes die net een beetje anders smaken.
  • Roep je mama of papa of ze de hapjes even in de oven willen zetten voor je.
  • Zet je kookwekkertje op 10 minuten, en kijk af en toe of je hapjes al mooi bruin zijn.
  • Als ze mooi bruin zijn , dan kunnen ze uit de oven en zijn je hapjes klaar.
  • Eet smakelijk
© 2007 - 2017 Frummm, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Apps voor kinderenSmartphones en tablets zijn de laatste tijd niet meer weg te denken uit ons leven. Ieder gezin heeft wel een smartphone…
Putumayo Kids: wereldmuziek voor kinderenPutumayo Kids is een sublabel van het grote platenlabel Putumayo World Music. Deze cd's met wereldmuziek zijn speciaal v…
Internationaal kokenInternationaal kokenInternationale gerechten worden steeds populairder in ons land. Zo wisselen we de oerhollandse pot steeds vaker af met o…
Activiteitenweek: RestaurantKoken, oberen, organisatie, de aankleding, allemaal dingen waarbij je kunt denken als je een restaurant begint. Samen me…
Koken met kinderen: VerjaardagsfeestStel u voor, een origineel verjaardagsfeestje voor uw kind waarin de kinderen gezellig leren koken en een restaurant opz…

Reageer op het artikel "Kids koken zelf 1"

Infoteur: Frummm
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Kindertraktaties
Schrijf mee!