InfoNu.nl > Eten en Drinken > Kindertraktaties > Kinderchampagne

Kinderchampagne

Kinderchampagne Bijna Oud en Nieuw. De traditie eist een glas champagne als de klok twaalven slaat. Iedere ouder met jonge kinderen weet: je kind wil je kopiëren, wil op papa en mama lijken. Wat geef je jouw kind te drinken terwijl jij champagne drinkt? Hier een overzicht van beschikbare kinderchampagne, tips, ideeën en recepten. Iedereen alvast een goed Nieuwjaar toegewenst en voor iedereen, ook voor de kleine: Proost!

Kinderchampagne?

Ja! Het bestaat, alcoholvrije kinderchampagne! Verkrijgbaar in een keur van winkels, slijterijen en groothandels, zoals kinderchampagne van Jip en Janneke en Kidibul. Ook Disney verkoopt kinderchampagne, in zelfs 3 verschillende uitvoeringen en smaakjes!

Disney kinderchampagne:

Verkrijgbaar zijn:
  • Cars Disney champagne in de smaak: Appel
  • Winnie de Pooh Disney kinderchampagne in de smaak: appel/honing
  • Princess Disney kinderchampagne in de smaak: Appel, druif, aardbei en framboos (een rosé kinderchampagne!)

Waarom kinderchampagne?

Iedere ouder weet met opgroeiende kleintjes dat de kleine het gedrag van zijn/haar directe omgeving wil kopiëren. De kleine imiteert papa en mama, wil ook dolgraag op papa en mama lijken. Ze voelen zich o zo trots als ze ook maar een klein beetje op papa en mama kunnen lijken!

Champagne voor papa en mama

Er zullen ouders zijn die hun kleintjes laten doorslapen met de jaarwisseling, er zullen ouders zijn die bewust de kleintjes wekken om samen oud en nieuw te vieren en er zullen kleintjes zijn die echt absoluut niet kunnen slapen met alle opwinding en herrie (vuurwerk!) buiten. Wat de reden ook is, als de kleine wakker is, zal hij/zij papa en mama champagne zien drinken met de jaarwisseling. Hij/zij ziet dat toosten een heel leuk spelletje is en wil ook mee doen! Wil ook een glas!

Champagne voor de kleine

Maak alcoholvrije champagne voor de kleine en de kleine zal zich erg trots voelen! Hoe kan je als ouder nu beter het nieuwe jaar in gaan dan dat gelukzalig en geluk makende lach op het gezichtje van de kleine te aanschouwen? Juist! Champagne voor de kleine dus!

Tips, ideeën en recepten voor het zelf maken van kinderchampagne:

Vruchtensap recept
Vruchtensap vindt (vrijwel) ieder kind lekker! Zoek een favoriet uit van je kind dat qua kleur lijkt op de kleur van champagne.

Bereidingswijze vruchtensap recept:
Vul een glas voor de kleine half vol met vruchtensap.
Vul het glas vol met Spa Groen, Spa Rood of 7-Up.

Appelsap recept
Appelsap vindt (vrijwel) ieder kind lekker en lijkt heel erg veel qua kleur op de champagne die papa en mama drinken!

Bereidingswijze appelsap recept:
Vul een glas voor de kleine half vol met appelsap

Witte druiven sap recept
Druivensap vindt (vrijwel) ieder kind lekker! Ook de kleur van witte druivensap komt geheel overeen met de kleur van de champagne!

Bereidingswijze witte druivensap recept:
Vul een glas voor de kleine half vol met witte druivensap

Perziksap recept
Vul een glas voor de kleine half vol met perziksap
Vul het glas vol met Spa Groen, Spa Rood, 7-Up.

Spa Groen? Of Spa Rood? Of toch maar 7-Up?

Afhankelijk van wat je kind al drinkt en lekker vind, maar ook wat de ouders zelf lekker vinden en/of verantwoord vinden, kan er gekozen worden tussen Spa Groen, Spa Rood of 7-Up. Feest of niet, mijn kleine blijft (bijvoorbeeld) nog even van de 7-Up af en zal genoegen moeten nemen met Spa Rood of ander sprankelend bronwater.

Zwanger? Kinderchampagne!

Voor elke vrouw die zwanger is en graag een glaasje mee wil drinken met de feestdagen, of met oud en nieuw wil mee toosten: de kinderchampagne is ideaal aangezien het alcolvrij is.

Kinderfeestjes en kinderverjaardagen: kinderchampagne

Niet alleen je eigen jarige kleine, maar al zijn/haar vriendjes en vriendinnetjes zullen erg trots zijn dat ze op een feestje kinderchampagne mogen drinken! Overleg van tevoren met de ouders! Niet iedere ouder is er van gediend dat hun kind/kinderen drankjes voor geschoteld krijgen dat met alcohol geassocieerd kan worden!
Gerelateerde artikelen
Champagne cocktailsChampagne, de koningin onder de drank. Het is lekker om puur te drinken, maar een cocktail met champagne als hoofd besta…
Kaasmuisjes/worstmuisjes - ReceptKaasmuisjes/worstmuisjes - ReceptTrakteren hoort bij iedere verjaardag en zeker voor kinderen is dit erg belangrijk. Tegenwoordig staat gezond eten bij v…
Gezonde traktaties met lieve gezichtjesVoor kinderen is het een groot feest om met de verjaardag op iets leuks te trakteren in de klas. Als ouder heb je graag…
Kindertraktaties, waar moet je op lettenEen verjaardag is natuurlijk een groot feest voor kinderen, zeker als je dan ook nog eens op school mag uitdelen. Toch i…
Leuke en originele verjaardagswensenIedereen vindt het leuk om een kaartje te krijgen op zijn of haar verjaardag. Het is alleen niet altijd even makkelijk o…

Reageer op het artikel "Kinderchampagne"

Infoteur: Roberta
Laatste update: 17-12-2008
Gepubliceerd: 11-12-2008
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Kindertraktaties
Schrijf mee!