InfoNu.nl > Eten en Drinken > Kindertraktaties > Een origineel idee voor uitdelen op school

Een origineel idee voor uitdelen op school

Bij de verjaardag van een kind is een van de hoogtepunten natuurlijk uitdelen op school. Het kind gaat vol trots met de traktatie naar school en staat daar in het middelpunt van de belangstelling. Voor ouders is het soms best lastig om weer iets origineels te bedenken, daarom hier een leuke suggestie waarbij succes verzekerd is!

De voorbereidingen

Natuurlijk moet je eerst weten hoeveel kinderen er in de klas zitten, en rekening houden met vriendjes of vriendinnetjes uit een andere groep die zeker ook iets moeten krijgen.

Dan schaf je het volgende aan:
  • Een zak ballonnen (zeker 10 meer dan er kinderen in de klas zijn)
  • Een stukje elektra-buis van ongeveer 80-100 cm (dit is witte dunne plastic buis)
  • Partyzakjes (dit zijn kleine uitdeelzakjes die lijken op een klein plastic boodschappentasje)
  • Voldoende snoepjes en/of speeltjes om de zakjes te vullen

Hoe je het maakt

Blaas alle ballonnen op, maak er een knoopje in, en bind aan iedere ballon een touwtje van 30 cm langer dan de elektra-buis is.
Hoe groter het kind is hoe langer de buis moet zijn. Pak alle touwtjes samen en draai ze een paar keer rond zodat ze 1 geheel vormen. Nu doe je die bos touwtjes van boven naar beneden door de elektra-buis, zodat er bovenop de buis een grote tros ballonnen komt. Nu knoop je aan ieder touwtje een partyzakje wat je hebt gevuld met de traktatie. Door het gewicht van de zakjes blijft de tros ballonnen mooi bij elkaar. Nu heb je een ballonnentros die je kind kan vasthouden aan de elektra-buis.
Zoveel ballonnen bij elkaar is een heel feestelijk gezicht, je moet alleen wel even kijken of de tros in de auto past als je je kind met de auto naar school gaat brengen.

Suggesties voor wat er in de partyzakjes kan

Je kunt er voor kiezen om in ieder zakje een lolly, een dropveter,een lange jan en bijvoorbeeld een klein speeltje te doen.
Er zijn zakjes te koop met bijvoorbeeld 10 kleine bromtolletjes, jojo's, of dierfiguurtjes. Ook is een mooi potlood of kleine kleurpotloodjes leuk. Als je liever geen snoep wilt laten uitdelen kun je kiezen voor kleine kaasjes (bijvoorbeeld Babybell), of zakjes chips die ook prima in zo'n partyzakje passen. Pas wel op met mandarijnen want dan is de kans groot dat de ballonnentros te zwaar wordt om te dragen voor je kind.

Het uitdelen zelf

Bij het uitdelen mag ieder kind een partyzakje van een touwtje afhalen en krijgt daar de ballon bij. Uiteindelijk blijft dus alleen het stukje buis over wat het kind weer mee naar huis kan nemen. Een leuk en origineel idee en succes verzekerd!

Lees verder

© 2014 - 2017 Tonny548, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kindertraktaties, waar moet je op lettenEen verjaardag is natuurlijk een groot feest voor kinderen, zeker als je dan ook nog eens op school mag uitdelen. Toch i…
Gezonde traktaties voor kinderenTegenwoordig komen ouders, vooral in de onderbouw van de basisschool, met de meest mooie traktaties voor hun kinderen op…
Kaasmuisjes/worstmuisjes - ReceptKaasmuisjes/worstmuisjes - ReceptTrakteren hoort bij iedere verjaardag en zeker voor kinderen is dit erg belangrijk. Tegenwoordig staat gezond eten bij v…
Verjaardagstraktaties voor kinderenTegenwoordig komen ouders, vooral in de onderbouw van de basisschool, met de meest mooie traktaties voor hun kinderen op…
Trakteren op de peuterspeelzaalTrakteren op de peuterspeelzaal is voor het kind zelf een hele gebeurtenis. Trakteren kan plaatsvinden met bijvoorbeeld…

Reageer op het artikel "Een origineel idee voor uitdelen op school"

Infoteur: Tonny548
Laatste update: 20-12-2015
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Kindertraktaties
Special: Kinderverjaardag
Schrijf mee!