InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Balraj, Indiaas Restaurant. Haarlemmerdijk

Balraj, Indiaas Restaurant. Haarlemmerdijk

Balraj, Indiaas Restaurant. Haarlemmerdijk Amsterdam kent eethuizen en restaurants uit talloze culturen. Indiaas eten kan bij restaurant Balraj op de Haarlemmerdijk in Amsterdam. Het ligt op 10 minuten lopen van centraal station. Balraj bestaat sinds 1977. In dit familierestaurant met een Indiase keuken werken in totaal vier mensen. Aan de muur hangt authentieke Indiase kunst.
Personeel Balraj
Personeel Balraj

Algemene kenmerken van Balraj

Het restaurant heeft 44 zitplaatsen. Reserveren is mogelijk. Het telefoonnummer staat onderaan dit artikel. De keuken opent om 16.30 en sluit om 22.30. Het restaurant is dagelijks geopend. In dit restaurant kun je ook eten afhalen. De menukaart is hetzelfde, alleen zijn de gerechten dan iets minder duur. Een standaard 3 gangen menu kost 18 euro 50.

Chicken Mughalai

Als voorgerecht kun je de samosa nemen of de onion Bhaji. Deze gerechten worden geserveerd met twee sausjes erbij; een scherpe en een frisse saus. De chicken Mughalai, kip met rode of groene pepers, kokosnoot en amandelen is een veel gevraagd gerecht. Hetzelfde gerecht wordt ook met lamsvlees gemaakt. Als specialiteit uit de oven heeft men de Butter Chicken, kip in tomaten chutney en roomsaus.

Typisch Indiase Voorwerpen. Het snaarinstrument is een sarengi.

Vegetarisch

De Indiase keuken leent zich uitstekend voor vegetariërs. Balraj heeft 10 vegetarische hoofdmenu's op de kaart staan. Navrattan madras bijvoorbeeld; aardappel, bloemkool, champignons en kaas in kerriesaus. De kaas in dit restaurant is traditioneel gemaakte Indiase kaas. Alle gerechten worden geserveerd met Chapati (dun Indiaas brood), Linzen en Basmatirijst.

Haarlemmerdijk

De Haarlemmerdijk ligt in Amsterdam op de grens van de Jordaan. De laatste tijd is de dijk erg opgeknapt. Je kunt er gezellig winkelen. De winkels op de dijk, inclusief Haarlemmerstraat, variëren van luxe kadowinkels tot het kledinghuis van de Volksbond. Na het winkelen is het een goed idee om van een van de vele restaurants die hier gevestigd zijn te genieten.

Adresgegevens:

Restaurant Balraj
Haarlemmerdijk 28
1013 JD Amsterdam
telefoon: 020-6251428

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.balraj.nl
  • Interview met de eigenaars
  • Foto´s: Tom008

Reageer op het artikel "Balraj, Indiaas Restaurant. Haarlemmerdijk"

Infoteur: Tom008
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Special: Amsterdam
Schrijf mee!