InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Restaurant Wereldwijd in Alkmaar voor jong en oud

Restaurant Wereldwijd in Alkmaar voor jong en oud

Restaurant Wereldwijd in Alkmaar voor jong en oud Zoek je een restaurant in Alkmaar (Noord-Holland) dat zowel bij jong als oud in de smaak zal vallen dan is buffetrestaurant Wereldwijd een uitstekende keuze. Je kunt er gerechten van over de hele wereld proeven, van zoute haring met uitjes tot kikkerbilletjes en sushi. De meeste kinderen vinden het niet fijn om lang stil te moeten zitten, dit is bij Wereldwijd niet aan de orde. Ze kunnen een loopje maken naar het buffet of even relaxen in de kinderspeelruimte. Het restaurant hanteert vaste prijzen en je betaalt de rekening vooraf bij de balie. Het gaat om een arrangement van twee uur, wat lang genoeg is als je met kinderen bent. Ben je jarig dan eet je gratis bij Wereldwijd!

Inhoud artikel

Concept van het buffetrestaurant

Eten (wereldkeuken)
Je kunt eten bij dit restaurant omschrijven als diner all inclusive. Je kunt zelf gerechten halen bij een centrale plek in Wereldwijd. Het gaat om allemaal kleine porties, op die manier is het mogelijk om van heel veel gerechten te proeven. Er zijn ook een paar kookeilanden waar koks gerechten bereiden, denk aan biefstuk, kikkerbilletjes en nog veel meer.

Drinken
Bij de prijs is drinken inbegrepen, dit mag je zelf pakken. Je kunt kiezen voor een wijntje of bier (zelf tappen), frisdrank, sapjes, fristi, chocomelk. Voor (buitenlands) gedestilleerd, speciale koffie of aparte wijnen, betaal je een kleine meerprijs. Wil je gebruik maken van de bier- en/of wijntap dan is Wereldwijd verplicht om bij iedereen tussen de 18 en de 25 jaar legitimatie te vragen. Je krijgt dan een polsbandje zodat je alcoholische dranken kunt halen. Kinderen, jongeren onder de 18 mogen geen drankjes met alcohol halen voor volwassenen!

Twee uur!
Je kunt twee uur gebruik maken van het buffet. Aan het einde van die twee uur is er mogelijkheid om te verlengen (tegen meerprijs). De tijd gaat lopen als de eerste mensen van een gezelschap aan tafel gaan. Is een gezelschap nog niet compleet, dan is er de mogelijkheid om te wachten om aan tafel te gaan.

Wereldwijd, restaurant voor alle leeftijden

Kinderen, kindvriendelijk
Bij Wereldwijd blijf je in beweging, dat is een van de redenen waarom Werelwijd zo geschikt is om met kinderen te gaan eten. Telkens een loopje als je eten op gaat scheppen. Kinderen kunnen genieten van gerechten uit andere landen, maar bekende snacks als patat en frikadellen zijn ook aanwezig. Het is niet erg als ze een andere volgorde nemen dan ze thuis gewend zijn, je mag bij Wereldwijd starten met de toetjes als je dat wil. Met name de chocoladefontein is erg in trek bij kinderen.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur
Tieners en volwassenen
Niet alleen kinderen, maar ook tieners en volwassenen zullen het naar hun zin hebben bij Wereldwijd. Het uitgebreide buffet zorgt ervoor dat er voor iedereen iets lekkers te vinden is.

Adresgegevens

  • Restaurant Wereldwijd
  • Minderbroederstraat 3
  • 1811 LN Alkmaar
  • Tel. 072-5206111
  • www.wereldwijd.nl
  • info@restaurantwereldwijd.nl

Bereikbaarheid per auto, fiets, openbaar vervoer, boot

  • Je kunt een parkeerplaats vinden door de P-route te volgen. In het centrum en de wijken rond het centrum is het betaald parkeren. Parkeren in de parkeergarages en terreinen aan de rand van de stad is goedkoper. Er bevinden zich een tweetal parkeergarages in de onmiddellijke nabijheid: parkeergarage ‘de Vest’ en ‘Kanaalschiereiland’.
  • Kom je op de fiets, dan kun je deze neerzetten in een van de fietsrekken die tegenover het restaurant zijn geplaatst.
  • Vanaf station Alkmaar (Centraal) is het ongeveer 8 minuten lopen naar het restaurant, je kunt ook gebruik maken van een OV-taxi (wel minimaal 1 uur van tevoren reserveren). Vanaf het station loopt er een wandelroute naar het centrum, deze route bestaat uit gele stenen met reliëf (ook handig voor blinden en slechtzienden).
  • Aan de rand van de binnenstad zijn diverse ligplaatsen voor passanten, leuk voor de zomermaanden als je met de boot naar Alkmaar bent gekomen (zie op www.alkmaar.nl).

Openingstijden

Wereldwijd is iedere dag open van 17.00 uur tot 22.00 uur. Op vrijdag, zaterdag en zondag werkt het restaurant met vaste aanvangstijden (zie website).

Reserveren

Het is raadzaam om vooraf te reserveren. Je kunt aangeven in welk gedeelte van het restaurant je graag wil zitten. Zit er iemand van het gezelschap in een rolstoel dan is het verstandig om dit aan te geven.

Prijzen 2016 (tijdens feestdagen kunnen de prijzen afwijken)

Gratis eten
Ben je jarig dan kun je gratis eten bij Wereldwijd. Dit mag alleen op de verjaardag zelf, neem een geldig legitimatiebewijs mee! Maximaal 3 jarigen en tenminste 1 betalende gast (vol tarief) per tafel. Tijdens de kerstdagen geldt deze actie niet.

Maandag tot en met woensdag (arrangement van 2 uur all-inclusive)
  • Kinderen 1 t/m 4 jaar 1 euro per leeftijdsjaar
  • Kinderen 5 t/m 9 jaar halve prijs van vol tarief
  • Vanaf 10 jaar vol tarief: 27,50 euro
  • Verlenging per half uur 4 euro

Donderdag tot en met zondag (arrangement van 2 uur all-inclusive)
  • Vanaf 10 jaar vol tarief: 28,95 euro
  • Verlenging per half uur 4 euro

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur
Alkmaar Prachtstad actie (tot en met 31 december 2016)
Wereldwijd is winnaar van de Alkmaar Prachtstad restaurantverkiezing (2015/2016). De actie is geldig op zondag, uitgezonderd Moederdag, Vaderdag, Pinksteren, Pasen en Kerst. Vanaf 10 jaar 25 euro, kinderen van 1 tot en met 4 jaar 1 euro per leeftijdsjaar en kinderen van 5 tot en met 9 jaar 12,50 euro.

Betalen

De rekening moet vooraf worden betaald bij de balie. Om de wachtrij te beperken, krijg je één gezamenlijke rekening per reservering/tafel. Apart betalen per persoon is niet mogelijk. Je kunt contant betalen of pinnen, betalen met een creditcard kan niet. De bon wordt door een medewerker onder het kaarsje op de tafel gelegd, is het gezelschap klaar met eten dan kun je met de bon bij de receptie uitchecken.

Wat kun je eten bij Wereldwijd?

De naam zegt het al, je kunt er gerechten van over de hele wereld proeven. Leuk om gerechten uit te proberen die je niet vaak eet zoals bijvoorbeeld kikkerbilletjes. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar het eten is erg smakelijk. Er is geen menukaart, je loopt langs het buffet en kiest wat je lekker vindt. Wereldwijd werkt met dagverse producten en producten die seizoensgebonden zijn. Het restaurant is van alle keukens thuis, je kunt er Italiaans eten, Spaans, Turks, Indonesisch, Japans. Koks staan achter teppanyaki platen en bereiden oosterse gerechten. Spareribs, lamskoteletjes en saté kun je halen bij de grill. Naast het uitgebreide buffet met warme gerechten is er een koud buffet met carpaccio, salades, sushi. Tot slot is er een uitgebreid dessertbuffet: allerlei toetjes, vruchten, chocoladefontein, ijs. Wereldwijd is ook zeer geschikt voor vegetariërs.

Inrichting

Bij het binnengaan van het pand loop je direct af op de balie. Links staan enkele banken om te wachten tot iedereen van het gezelschap aanwezig is, hier vind je ook rekken om jassen op te hangen. Wil je aan tafel gaan, dan meld je je bij de balie. Een gedeelte van het restaurant is gelijkvloers, hier staan tafels met losse stoelen. Dit is het gedeelte dicht bij het buffet en redelijk in de buurt van de kinderspeelruimte. Er is ook een gedeelte van het restaurant dat bereikbaar is via een paar treetjes (ongeschikt voor mensen in een rolstoel). Hier vind je tafels met banken, maar ook tafels met losse stoelen.

De bediening

Bij een eerste bezoek aan het restaurant wordt uitleg gegeven over het buffet en waar alles staat. Is dit al bekend dan zorgt een medewerker voor begeleiding naar de tafel en de bon wordt neergelegd. Op de bon kun je zien wanneer je ingecheckt bent. Heb je vragen dan kun je altijd terecht bij de medewerkers. Borden worden opgehaald als deze leeg zijn.

Rolstoeltoegankelijk

Mensen in een rolstoel kunnen het beste kiezen voor een tafel in het gelijkvloerse gedeelte. Meld het vooraf dan wordt daar rekening mee gehouden. Er zijn wel drie treden naar de toiletruimtes. Hier kan een plank worden neergelegd, vraag dit bij reserveren nog even na.

De toiletten, garderobe en rookruimte

De garderobe is gesitueerd vlakbij de ingang, er zijn rekken om de jassen op te hangen. De toiletten zijn op een andere plaats in het restaurant. Er is een toiletruimte voor mannen en een toiletruimte voor vrouwen. Deze ruimtes zijn ruim opgezet en zien er keurig uit. Er is een verschoonplek aanwezig voor kleine kinderen. Er is een rookruimte in het restaurant, iets voorbij de toiletruimtes.
© 2016 - 2017 Wolfje02, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Uit eten met kinderenUit eten met kinderenUit eten met kinderen kan soms wel eens een grote opgave zijn. Het gebeurt vaak dat kinderen herrie gaan maken, dingen g…
Uit eten? Schots!Uit eten? Schots!In hartje Alkmaar bevindt zich het enige Schotse restaurant in Nederland. Dit is een restaurant waar je beslist een keer…
Restaurant Jan Steen: bourgondisch genietenRestaurant Jan Steen: bourgondisch genietenBent u een liefhebber van grillen en bourgondisch eten? Dan bent u bij restaurant Jan steen aan het goede adres. Bij res…
Originele restaurantsBen je toevallig in het buitenland en wil je jouw vrienden of geliefde verrassen met een origineel restaurant, ga dan na…
De acht meest bizarre restaurants ter wereldDe acht meest bizarre restaurants ter wereldUitgekeken op die eeuwige pizzatent? Deze extreme restaurants bezorgen je gegarandeerd een bijzondere ervaring. De acht…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • Geraadpleegd op 7 oktober 2016: http://www.restaurantwereldwijd.nl
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Restaurant Wereldwijd in Alkmaar voor jong en oud"

Infoteur: Wolfje02
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Schrijf mee!