InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Het IKEA ontbijt van 1 euro

Het IKEA ontbijt van 1 euro

Het IKEA ontbijt van 1 euro Het ontbijt van IKEA zorgt dat je een dag meubel shoppen met een goed gevulde maag begint. Voor slechts 1 euro zit je te ontbijten in een van de vestigingen van Nederlands bekendste meubelwinkel. Hoewel IKEA bekend staat om haar lage prijzen is de prijs kwaliteit verhouding prima in orde. Ook voor dit ontbijt geldt dat je veel waar voor je geld krijgt. Hoe kan het dat IKEA dit ontbijt voor 1 euro aan kan bieden? En waar en hoe laat kan jij dit goedkope ontbijt scoren?

Hoe laat wordt het ontbijt geserveerd?

IKEA laat je in vrijwel in iedere vestiging profiteren van dit voordelige ontbijt van 9:00 tot 10:30. Zo begin jij je dagje woonshoppen op een leuke manier en krijg je de energie binnen om er weer even tegenaan te kunnen. Het voordeel voor IKEA is dat zij jou al op tijd in haar winkel hebben en zo de dagelijkse klanten stroom van enkele duizenden consumenten beter over de dag kan verdelen. Er zijn maar weinig winkels, laat staan woonwinkels, die voor 10 uur al zo veel klanten weten te verwelkomen. Onderstaand vind je de actuele tijden waarop het voordelige 1 euro ontbijt bij de verschillende IKEA vestigingen van maandag t/m zaterdag geserveerd wordt.
  • Amersfoort, 9:00 - 10:30
  • Amsterdam, 9:30 - 10:30
  • Barendrecht, 9:00 - 10:30
  • Breda, 9:00 - 10:30
  • Delft, 9:00 - 10:30
  • Duiven, 9:00 - 10:30
  • Eindhoven, 9:00 - 10:30
  • Groningen, 9:00 - 10:30
  • Haarlem, 9:00 - 10:30
  • Heerlen, 9:00 - 10:30
  • Hengelo, 9:00 - 10:30
  • Utrecht, 9:00 - 10:30
  • Zwolle, 9:00 - 10:30

Waaruit bestaat het IKEA ontbijt

Wanneer je s'ochtends voor 10:30 uur een willekeurige IKEA vestiging in loopt komt de geur van een vers ontbijt je al tegemoet. Meubelkopers en ook niet-meubelkopers komen speciaal voor dit ontbijt op tijd naar de winkel. Zo zit direct om 9 uur s'ochtends het complete restaurant al behoorlijk gevuld, Op vertoon van je IKEA Family card koop je dit ontbijt wat bestaat uit de volgende producten:
  • Verse warme croissant
  • Warm wit duits broodje
  • Een hard gekookt ei
  • Plak belegen kaas
  • Cupje jam of pindakaas
  • Cupje boter
  • kop zelf te tappen koffie / thee / espresso

Naast deze producten staan er tussen het buffet diverse producten waarmee je je ontbijt tegen meerprijs kunt aanvullen waaronder bacon, pannenkoek, diverse vers beleg, jus d'orange en vers fruit. Kies je hiervoor dan valt je ontbijt al snel een stuk duurder uit vergeleken met de 1 euro die je voor het standaard ontbijt betaalt. Echter zijn de overige prijzen ook absoluut zoals je deze bij IKEA verwacht.

Hoe kan het? Een ontbijt voor 1 euro

De reden dat IKEA dit ontbijt voor 1 euro kan aanbieden bestaat uit 3 onderdelen:

Allereerst zorgt dit goedkope ontbijt voor een flinke stroom klanten op een tijdstip waarop in menig ander winkel nog geen klant te bekennen is. Met de enorme hoeveelheid klanten die een IKEA winkel dagelijks verwerkt zorgt dit dat deze mensen beter over de dag worden verspreid. Zo kan met minder kassa's gewerkt worden, staat de parkeerplaats minder snel vol en is het niet snel te druk in de winkel. Om te kunnen profiteren van de lage ontbijtprijs moet je in het bezit zijn van een IKEA Family pas. Hiermee geef je IKEA ook een stukje informatie zoals de afkomst van haar klanten en de adressen waarnaar de IKEA gids gestuurd kan worden.

IKEA staat bekend om haar efficiency. Door groot in te kopen en veel in eigen beheer te doen weet IKEA niet alleen haar meubels voordelig aan te bieden maar ook het ontbijt. Met de grote opkomst voor dit ontbijt worden de verschillende ontbijt producten in enorme aantallen ingekocht. Dit zorgt ervoor dat de kostprijs voor het ontbijt erg laag gehouden kan worden. Zo zal de inkoopprijs voor producten als de koffie, het Duitse broodje en het beleg onder de 10 cent zitten.

Tot slot zorgen de verschillende relatief duurdere bijgerechten als dranken, beleg soorten en bij gerechten dat menig klant toch duurder uit is dan 1 euro aan de kassa. Over het algemeen betaalt een klant al snel meer dan 3 euro terwijl de kostprijs van de artikelen relatief laag is. Het is niet zo dat IKEA flink verdient aan deze ontbijtjes maar door de hogere gemiddelde prijs die de klant betaalt weet IKEA wel kosten dekkend het voordelige ontbijt aan te bieden.
© 2014 - 2017 Larry, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
IKEA Breda - Adres en OpeningstijdenIKEA Breda - Adres en OpeningstijdenIKEA is een warenhuis wat zich richt op de verkoop van meubilair en woonartikelen voor een zo laag mogelijk prijs. Daarn…
IKEA ontbijt en openingstijden van het IKEA restaurantIKEA ontbijt en openingstijden van het IKEA restaurantVoordat een bezoek aan een IKEA winkel wordt gebracht is het een goed idee om eerst even goed te eten. Het is prettiger…
IKEA: vestigingen, adressen en openingstijdenEen van de meest populaire woonwarenhuizen van Nederland is IKEA. De grote winkels, ruime openingstijden en voordelige p…
Het HEMA ontbijtHet HEMA ontbijtNaast alledaagse artikelen kun je bij het bekende warenhuis HEMA ook terecht voor een zeer vriendelijk geprijsd ontbijtj…
IKEA webshop: informatie en beoordelingDe IKEA webshop is een van de grootste online aanbieders van interieur artikelen. Wat heeft de IKEA webshop u te bieden?…
Bronnen en referenties
  • www.ikea.nl

Reageer op het artikel "Het IKEA ontbijt van 1 euro"

Reacties

Thea, 20-10-2016 16:38 #4
Ja hoor het ontbijt is van maandag tot zaterdag tussen 9.00 tot half 11 voor 1 euro.

Melyanna, 17-10-2016 08:20 #3
Het ikea restaurant is toch pas om half 10 open?

Epko, 21-08-2016 12:42 #2
Nee, ontbijt is geen 1 euro in de weekeinden, is misleiding van IKEA, staat nergens op de website, wel als je binnen komt dat 1 euro ontbijt enkel door de weeks is.

Donja, 29-10-2015 18:03 #1
Is dit ontbijt ook op zondagen?

Infoteur: Larry
Gepubliceerd: 14-09-2014
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Reacties: 4
Schrijf mee!