InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Eetgelegenheden De Dennen, Texel

Eetgelegenheden De Dennen, Texel

'De Dennen' op Texel is een prachtig bosgebied wat behoort tot de duinen van Texel. In het begin van de 20ste eeuw plantte Staatsbosbeheer voornamelijk dennenbomen, vandaar de benaming 'de Dennen'. Het bos was van oorsprong bedoeld voor houtproductie, nu ligt de nadruk meer op natuur en recreatie. Er komt steeds meer variatie in het bos doordat dennenbomen worden vervangen door loofbomen en worden er weide- en moerasgebieden gecreëerd. In dit mooie gebied kunt u genieten van een drankje en/of hapje op de verschillende terrassen of heerlijk uit eten.

Restaurant-Brasserie Bos en Duin

Ligt aan de rand van het bos. Op het terras kunt u genieten van het uitzicht op de weilanden en het kerkje van Den Hoorn aan de ene zijde en aan de andere zijde natuurlijk het bos. U kunt hier terecht voor een lunch of diner en er zijn vele arrangementen te boeken zoals onder andere een wijnproeverij of een tapasarrangement.
  • Bos en Duin
  • Bakkenweg 16
  • 1797 RJ, Den Hoorn Texel

Restaurant De Worsteltent

Vanaf 12.00 uur kunt u terecht, voor lunch of diner, bij deze 300 jaar oude boerderij. Op het mooie grasterras zit u beschut tussen de bomen en kunt u genieten van het zonnetje. Tijdens de zomermaanden is er elke zondagmiddag live muziek op het terras.
  • Restaurant De Worsteltent
  • Smitsweg 4
  • 1791 PG, Den Burg Texel

Boerderij Restaurant Catharinahoeve

Een mooie rietgedekte boerderij waar u de keuze heeft uit tientallen pannenkoeken. maar ook terecht kunt voor een stukje vlees. Zeer geschikt voor gezinnen met kinderen, aan het terras een mooie speeltuin, binnen een ballenbak en in de zomermaanden is er op verschillende dagen een mini-kermis.
  • Restaurant Catharinahoeve
  • Rozendijk 17
  • 1791 PC, Den Burg

Café-eethuis Dennenoord

Gelegen op het gelijknamige vakantiecentrum, vindt u dit gezellige Café-eethuis. In het zicht van het terras is een grote speeltuin waar kinderen zich uren kunnen vermaken. Voor Lunch en diner maar ook s 'avonds kunt u hier terecht voor een drankje.
  • Café-eethuis Dennoord
  • Grensweg 114
  • 1791 NK, Den Burg Texel

Vincent Eilandkeuken

Gelegen op vakantiepark 'De Koornaar'. Wilt u net iets uitgebreider uit eten, dan kunt u hier terecht. Net even iets anders, lekkere gerechten, passend bij het seizoen. Kinderen eten met de volwassenen mee; bestellen van de kaart en krijgen een halve portie. Kinderen kunnen tijdens het wachten op één van de heerlijke gerechten terecht in de speeltuin van 'De Koornaar'.
  • Vincent Eilandkeuken
  • Grensweg 388
  • 1791 NP, Den Burg Texel

Bospaviljoen Het Turfveld

Midden in het bos staat een bos kiosk. U kunt hier een lekker RAS-patatje eten en/of een andere snack. Ook voor een ijsje of milkshake. De perfecte afsluiting voor een boswandeling of fietstocht.
  • Bospaviljoen Het Turfveld
  • Nattevlakweg 2
  • 1791PB, Den Burg
© 2014 - 2017 Mary68, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Internet, gelijknamig aan adressen in artikel

Reageer op het artikel "Eetgelegenheden De Dennen, Texel"

Infoteur: Mary68
Gepubliceerd: 09-01-2014
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Schrijf mee!