InfoNu.nl > Eten en Drinken > Dranken overig > Dolce Gusto van Nescafe

Dolce Gusto van Nescafe

Dolce Gusto van Nescafe Met de Dolce Gusto van Nescafé kan men thuis verschillende soorten koffie bereiden in een handomdraai. Met de verschillende capsules zet je zo een café Lungo, een espresso, een cappuccino, een latte Macchiato, een warme chocolademelk en zelfs ijskoffie.

Het apparaat

Het apparaat is gemaakt door Krups. Het apparaat is ontworpen om verschillende lekkere soorten koffie te zetten, maar ook aan het uiterlijk ontbreekt het niet. Met zijn mooie ronde vormen ziet hij er modern uit. Het apparaat heeft een vermogen van 1300 watt en er zit een pompsysteem in met een 14 bar drukpomp. Aan de achterkant zit een afneembaar waterreservoir, deze heeft een inhoud van 1300ml en is voorzien van een waterpeilindicator.

Het apparaat is “plug & play”, dat wil zeggen dat je hem aan kunt sluiten en gelijk gebruiken. Er zit een groen indicatielampje bij de waterknop die groen knippert als je hem aanzet. Als hij niet meer knippert en blijft branden dan is het apparaat warm en klaar voor gebruik.

Het roestvrijstalen opzetstukje om het kopje op te plaatsen is in verschillende hoogtes verstelbaar. Dit is gedaan omdat de kopjes van de verschillende soorten koffie ook van verschillende groottes zijn. Het officiële glas van de latte Macchiato is ruim 2 maal zo hoog als een espresso kopje.

Het apparaat is verkrijgbaar in de kleuren rood, grijs en zwart.

De cups en de prijzen

De cups zijn verkrijgbaar in de supermarkt. Deze kosten per doos €4,69. In elke doos zitten 16 cups. Voor de café Lungo en de espresso is maar 1 cup nodig, want in die cup zit de koffie. De prijs voor een café lungo of espresso is dus 4,69 : 16 = 0,29 euro per kopje.

De latte Macchiato, cappuccino en warme chocolademelk gaan per 2 cups per kopje. Uit het ene cupje komt de melkschuim en uit de andere de koffie. In de doos cups van deze soorten koffie zitten dus 8 koffie cups bestemd voor deze koffie en 8 melkschuim cups. Uit 1 zo’n doos haal je dus 8 complete koppen. De prijs hiervan ligt dus ook wat hoger. Namelijk op: 4,96 : 8 = 0,59 euro per kop.

De prijs ligt dus wel enigszins hoger dan die van andere apparaten met koffiepads of cups, maar daarentegen krijg je hier wel meerdere soorten koffie uit 1 apparaat. Daar waar anderen zich vaak alleen op koffie of alleen op espresso richten.

Bij aankoop van een apparaat krijg je een welkomstpakket erbij. Met daarin een doos met 16 cups voor 5 verschillende soorten koffie en een cappuccino kopje en een mok voor de latte macchiato
© 2009 - 2017 Stephan1984, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Dolce Gusto: Koffie om van te genietenDolce Gusto: Koffie om van te genietenDolce Gusto is koffie gemaakt om van te genieten, bestaande uit vele koffiespecialiteiten geschikt voor een 1 kops koffi…
Koffiecapsules en koffieapparaten van Lavazza a modo mioLavazza a modo mio is een manier van koffie bereiden, vergelijkbaar met Nespresso en Dolce Gusto. Met de speciale Lavazz…
Dolce Gusto of Nespresso?Dolce Gusto of Nespresso?Dolce Gusto en Nespresso zijn twee zeer populaire koffieproducten. Er zijn veel overeenkomsten: beide zijn ontwikkeld do…
Dolce Gusto: eenvoudig koffie, espresso en cappuccino maken!Dolce Gusto is een koffie systeem op basis van capsules. De capsules zijn luchtdicht, zodat de koffie vers blijft. je ku…
Tassimo: altijd perfecte koffie door de intelligente cups?Tassimo: altijd perfecte koffie door de intelligente cups?Een relatief onbekende speler in de markt van koffiesystemen is Tassimo. De machines worden door Bosch gemaakt en de op…

Reageer op het artikel "Dolce Gusto van Nescafe"

Reacties

Elly Palli, 10-10-2014 09:08 #4
Goedemorgen, als vegetarier vraag ik me af of er dierlijke produkten verwerkt worden in de Dolce Gusto koffie's en als dat zo is in welke koffie?
Met vriendelijke groet, Elly Palli

De Groot, 30-11-2011 14:11 #3
Geachte heer mvr,
ik heb een dolce cust koffie apparaat ik krijg hem met moeite aan en als ik hem na ongeveer 10 seconde ingedruk te hebben gaat hij groen knipperen en dat blijft ie ook doen gaat niet continu groen branden dast hij heet is.
Hij geeft ook steeds lauwe koffie, is niet te zuipen, dit kost me veel geld als dit steeds weg moet gooien.
Is hier iets aan te doen wat kan het zijn?termostaat?

Elske, 01-10-2009 15:11 #2
Ik ben een gemakzuchtig mens, maar hou wel van koffie met een volle smaak en warme melk. De Dolce Gusto is daarvoor ideaal. Binnen 2 minuten tover je met de Dolce Gusto een heerlijke latte macchiato of cappuccino voor de dag, MET lekkere schuimkraag. Het tijdperk waarin ik altijd zat te knoeien met melkpannetjes en melkkloppertjes is nu eindelijk voorbij!

Bar, 27-02-2009 11:37 #1
Ik ben niet echt een early adapter, want ik heb nu pas een dolce gusto gekocht. ik wilde gewoon eerst even goed kijken welke koffie ik het lekkerst vond. ben wel heel blij dat ik voor deze heb gekozen, want de koffie vind ik echt heerlijk en het oog wil natuurlijk ook wat :-p

Infoteur: Stephan1984
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Dranken overig
Reacties: 4
Schrijf mee!