InfoNu.nl > Eten en Drinken > Dranken overig > Flügel (shot): het bedrijf, het product en meer!

Flügel (shot): het bedrijf, het product en meer!

Flügel (shot): het bedrijf, het product en meer! Wanneer je wel eens uitgaat in grotere clubs of kroegen heb je er vast wel eens van gehoord: Flügel. Je komt de flügelposters of flügeldames maar al te vaak tegen wanneer je eens op stap bent. Flügel staat bekend om de kleine flesjes met gele dop en het felrood gekleurde shotje erin. Het logo van de eend en de tekst "Let the duck out" is typerend voor dit drankje.

Algemene informatie over Flügel

Flügel is een roodgekleurd shotje dat vaak gedronken wordt tijdens uitgaan in kroegen, discotheken en clubs. Ook wel bekend van de slogan "Let the duck out!". Het drankje zit in een glazen flesje van 20 ml met gele dop. Het is gemaakt van onder andere rode wodka en guarana. Het percentage alcohol is 10%. Er zijn niet veel drankjes vergelijkbaar met Flügel. Flügel is daarom ook de echte marktleider in zijn soort! En daarmee is het ook een A-merk te noemen.

Het ritueel voor je een Flügeltje drinkt

Flügel staat ook nog eens bekend om het ritueel dat erbij hoort voor je het shotje inneemt. Ten eerste schud je het flesje eens goed. Vervolgens draai je de dop open, en de dop zet je op je neus (de dop heeft namelijk precies de goede vorm om hem vast te laten zitten op je neus!). Vervolgens neem je het flesje in je mond of je klemt het tussen je tanden. Dan sla je het drankje naar over, zonder je handen te gebruiken!

Flügel verpakkingen

Flügels zijn te kopen in verschillende hoeveelheden.
  • Zo kun je bijvoorbeeld een doos kopen met 40 Flügels. In de groothandel zal zo'n doos rond de 25 euro kosten, in het uitgaansleven hoogstwaarschijnlijk het dubbele daarvan! In de doos kun je 2 stickers vinden van Flügel. De doos bevat een kartonnen flap die je op kunt zetten. Dit formaat verpakking wordt gebruikt door Flügelmeisjes in de horeca.
  • Ook een doos(je) van 10 Flügels bestaat. De prijs hiervan zal rond de 8 euro liggen in bijvoorbeeld de supermarkt. In het uitgaansleven zal dit waarschijnlijk weer het dubbele gaan kosten!
  • De prijzen van een losse Flügel in de kroeg variëren van zo'n €1 tot €3.

Werken voor Flügel

Flügel werkt met een promoteam. Deze promoteams kun je 'inhuren' om op een feest of evenement te laten komen. Dit zijn meestal vrouwen die dan de Flügeldames worden genoemd. Ze lopen met een plastic doos met blauwe lichten waar precies een doos met 40 stuks Flügel in past! Vervolgens gaan ze de menigte in, dansend, lachend, feestend en daarbij natuurlijk ook Flügel verkopen! Promotors voor Flügel kun je in heel uitgaand Nederland spotten!
Niet alleen promotieteams zijn er voor de verkoop van Flügel. Veel discotheken hebben ook eigen personeel die de Flügel verkoopt. Zij dragen meestal geen originele Flügelkleding maar bedrijfskleding.

Meer producten van Flügel Nederland

Flügel Nederland is gevestigd in Capelle aan den IJssel. Naast de producent van Flügel horen ook Fireman en Boswandeling bij dit bedrijf. Fireman is een drank gebaseerd op Wodka. Het bevat eucalyptus, menthol en diverse andere kruiden. Het alcoholpercentage hierin is 30%. Boswandeling is een meer exotisch drankje. Het bestaat uit een mix van verse room, kokos en banaan. Het alcoholpercentage van Boswandeling is 15%.

Flügel memberclub

Wanneer je lid bent van de Flügel memberclub heb je de volgende voordelen: je maakt kans op kaartjes voor evenementen en feesten, je krijgt korting op cd's en gadgets van Flügel en je krijgt het laatste nieuws in je mailbox. Het aanmelden voor de memberclub is gratis.
© 2012 - 2017 Shiny, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Boswandeling (drank)Boswandeling (drank)Boswandeling is een romige, lichtgroene drank. Het staat ook wel bekend als een roomlikeur of cream likeur. Typisch is d…
Alcoholpercentage's en toegestane promillage'sHet is inmiddels wel algemeen bekend dat alcohol en verkeer niet samen gaan en dat het lichaam ruime tijd nodig heeft vo…
Recepten voor lekkere mixdrankjes (smakend naar ijsjes)Zoals de naam al doet vermoeden zijn mixdranken dranken die met elkaar zijn gemixt. Er zijn wel honderden mixdrankjes ma…
Variaties op de Bloody MaryVariaties op de Bloody MaryDe Bloody Mary is een van de bekendste cocktails die er bestaat. Maar kent u ook de volgende variaties op dit drankje al…
Informatie over wodkaInformatie over wodkaWodka is een populaire drank in Noord- en Oost-Europa, maar wordt ook in West-Europa steeds populairder. Ook wordt wodka…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Flügel (shot): het bedrijf, het product en meer!"

Reactie

Kris Soret, 10-07-2015 08:42 #1
Dan sla je het drankje maar over?

Infoteur: Shiny
Laatste update: 26-04-2017
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Dranken overig
Reacties: 1
Schrijf mee!