InfoNu.nl > Eten en Drinken > Diversen > Afvallen in 1 week: Hoe kan ik snel afvallen?

Afvallen in 1 week: Hoe kan ik snel afvallen?

Afvallen in 1 week: Hoe kan ik snel afvallen? De beste manier om af te vallen is nog altijd om je eetpatroon en je manier van leven structureel aan te passen. Er bestaan echter wel degelijk goede en veilige manieren om snel en in korte tijd een paar kilo af te vallen. Met de nuttige tips uit dit artikel kun je eenvoudig en binnen een week maar liefst 3 tot 5 kilo blijvend gewicht verliezen. Zonder dat je heel veel moeite hoeft te doen. Zonder een knagend gevoel van honger. Zonder dat je daarvoor zelfs een dieet hoeft te volgen!

Hoe kun je snel en gemakkelijk 3 tot 5 kilo afvallen in één week?

Drink heel veel water
Drink minimaal 8 tot 10 glazen water per dag, zodat je lichaam gemakkelijk afvalstoffen kan afvoeren. Veel water drinken zorgt er bovendien voor dat je geen vocht meer vasthoudt. Je lichaam gaat het overtollige vocht afstoten en dat alleen al kan een verschil maken van niet minder dan 2 tot 3 kilo. Wanneer je een glas water drinkt vóór iedere maaltijd heb je ook nog eens minder honger en zul je vanzelf minder eten. Genoeg water drinken zorgt ervoor dat je slanker oogt, afvalt door een betere stofwisseling en ook nog eens een mooiere huid krijgt.

Eet veel en relatief kleine maaltijden per dag
Sla om te beginnen nooit het ontbijt over, zodat je niet later op de dag alles in je mond stopt wat je in de voorraadkast vinden kunt. Een goed ontbijt zet bovendien je spijsvertering in werking, terwijl die anders niet, slecht of later op gang wordt gebracht. Eet liefst drie maaltijden per dag in iets kleinere porties dan normaal en zorg daarnaast voor één of twee calorie-arme tussendoortjes. Op deze manier houd je je metabolisme aan het werk, terwijl je tegelijkertijd toch relatief weinig calorieën binnenkrijgt. Door je spijsvertering te versnellen, ga je vanzelf gewicht verliezen hoewel je vaak en meer dan genoeg kunt eten.

Bewegen en sporten
Of je nu van sporten houdt of niet, zeker is dat je calorieën verbrandt met sporten en bovendien vetweefsel vervangt door spieren. Je kunt kiezen voor fitness of een teamsport maar als het je echt tegenstaat zijn er nog eenvoudiger manieren om aan beweging te komen. Je kunt ook gewoon 's avonds na het eten een stuk gaan wandelen of fietsen. Je hoeft niet hard te lopen of je in het zweet te fietsen. Een half uur goed bewegen is per dag voldoende om het verschil te maken. Je verbrandt zo extra calorieën en werkt bovendien aan je conditie, zodat je gezonder wordt.

Chemische calorieën: Lees de kleine lettertjes op de verpakking
Lees goed wat een product bevat aan voedingsstoffen, suikers en vetten. Eet liefst voedsel met zo weinig mogelijk toevoegingen, want hoewel het bestaan van chemische calorieën nooit wetenschappelijk is aangetoond lijkt het toch zo te zijn dat bewerkt voedsel echt dikker maakt. Kies dus liever structureel voor verse ingredienten en let op de kleine lettertjes op de verpakking, waarop precies staat aangegeven hoeveel calorieën, geraffineerde suikers en dierlijk of verzadigd vet een voedingsmiddel bevat. Vermijd ook calorie-rijke voeding zoals pizza, chips, koekjes, chocolade, frietjes, ijs of saucijzenbroodjes.

Hoe blijf je op gewicht?

Met de hier beschreven tips val je zeker tussen de 3 en 5 kilo af binnen een week. Om te zorgen voor blijvend gewichtsverlies is het raadzaam om de tips ook te blijven toepassen op de langere termijn. Houd bij wat je eet in een dagboek en zorg dat je meer inzicht krijgt in waar je over de schreef neigt te gaan. Straf jezelf alsjeblieft niet, wanneer je een keer toch iets lekkers eet van de verboden lijst. Je kunt gezond eten en leven alleen langere tijd volhouden door jezelf af en toe een keer goed zondigen te gunnen. Het is dus helemaal niet erg om een keer chips of een gebakje te eten, zolang je het maar niet te vaak doet.
© 2010 - 2014 Sterretje999, gepubliceerd in Diversen (Eten en Drinken) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Afvallen met knoflookAfvallen met knoflookKnoflook eten geeft je misschien wel een slechte adem, maar het heeft veel positieve eigenschappen. Afvallen met knofloo…
Bronnen en referenties
  • How to lose weight fast and easy?
  • 7 Fastest Ways to lose Weight
  • Easy and fast weight loss ideas

Reageer op het artikel "Afvallen in 1 week: Hoe kan ik snel afvallen?"

Reacties

Anoniem, 11-07-2014 03:28 #27
Hallo, ik ben 13 jaar en ik weeg 55 kilogram en ben 160 cm lang. Ik wil graag voor dat de school weer begint 5 tot 7 kilogram afvallen en er ook goed uitzien in een bikini! Ik vind dat ik een buikje en dikke bovenbenen heb. Hoe kan ik snel afvallen? Heeft iemand tips? Help me!
Alvast bedankt!

Sirs, 23-05-2014 21:11 #26
Hallo, ik zie dat veel mensen zeggen dat je pas moet gaan afvallen als je klaar ben met groeien, dat is dus totale waanzin. het is en blijft altijd moeilijk om zonder hulpmiddelen af te vallen en later wanneer je dus klaar met groeien bent kan je amper afvallen, dus kinderen hier ga gewoon rustig houden en lekker normaal blijven niet te dik en niet te dun. Ik zie ook veel reacties van ik ben 12 jaar 41 kilo en ben 151 lang, dat zou net wel iets zwaarder zijn dan je lengte. En die van Anoniem die bijna 14 is is gewoon goed volgens lengte!

Anoniem, 09-05-2014 21:28 #25
Ik ben bijna 15 jaar oud en vond mezelf altijd wat aan de mollige kant. Ik heb alles geprobeerd maar het enige wat helpt is dit hierboven en heel veel sporten! Ook wordt je niet alleen dun maar krijg je ook spieren wat voordeel op kan leveren tijdens de gymles ;)

Iemand, 09-04-2014 20:46 #24
Hoi ik ben eeen meisje van 12 en ik weeg 41kg en ik ben 151cm! Ik moet van mezelf afvallen voor de zomervakantie, want ik ga naar Spanje en ik wil wel een mooi lijf hebben dan. Ik ben er nu al mee bezig. Ik wil ong 37kg wegen! Als we gym hebben zijn we altijd aan het praten wie er het dikst is en wie het dunst! Ik zei het tegen een jonge uit me dat ik wou afvallen en hij zei dat ik anorexia ha maar dat is niet zo! Dusss heb je tipsss?

Xx
Meisje dat wil afvallen

Anoniem, 27-02-2014 16:38 #23
Hoi,

ik ben 13 jaar (bijna 14) en ik ben 1,75 lang. ik weeg 52,5 kilo en sommige mensen vinden me dun enzo maar ik vind dat wel meevallen.

ik wil gewoon even zeggen dat alle meiden die hierop gereageerd hebben mooi zijn zoals ze zijn, als je te zwaar bent moet je proberen af te vallen maar ga niet overdrijven. een koekje of snoepje mag tussendoor echt wel! probeer blij te zijn met jezelf en niet te denken dat je te dik bent. ik heb dit ook lang gedacht maar ben in die tijd alleen maar meer aangekomen. als je uit gegroeid bent (18-23) kan je er over na denken om af te vallen maar doe dit niet als je nog in de groei bent. je lichaam gaat extra vet opslaan als je opeens minder gaat eten of maaltijden over gaat slaan. dit doet je lichaam omdat hij denkt dat je een tijdje zo blijft eten en dan niet genoeg vet meer heeft. wees blij met jezelf, dan ben ik dat ook.

groetjes, anoniem

ik ben een meisje als je dat boeiend vind;)

Iemandxxxx, 18-01-2014 20:25 #22
Hoi, ik ben net 13 jaar ben 167 cm lang en ong.50 kilo ''zwaar'' ik ben volgens mij echt veel te dik ik schaam me erg over mijn boven benen dus draag ik bij gym (op school) of in de zomer altijd het liefst een driekwart broek, en volgens mij is mijn buik ook niet zo klein dus draag ik altijd wijde shirts, zo kan het toch echt niet langer. maar wat moet ik doen om zo snel mogelijk af te vallen, (sporten geen optie, geen goede conditie) zou ik minder moeten eten? Kan iemand mij helpen, het liefst zo snel mogelijk?

p.s. ik ben een meisje ;]

Martijn, 17-01-2014 18:59 #21
Benny doet er iets te licht over. Je bent pas uitgegroeid op je 23 ste.

Te zwaar zijn is ook niet gezond. Wat meeste mensen niet begrijpen van bmi is dat het alleen lengte, leeftijd, gewicht en geslacht gebruikt om te rekenen. Niet hoe je spiermassa/vet verhouding is. Mensen met een buikje of billen of benen kunnen toch een redelijke bmi hebben omdat ze weinig spieren hebben. ( over hun hele lichaam)

Ook dames moeten spiermassa groeien, want spieren verbruiken vet en buikspieroefeningen maken bijv je buikspieren strakker waardoor het buikje beter wordt vastgehouden. Niet dat hierdoor meteen daar het vet verdwijnt! Maar zie het meer als je eigen persooonlijke corrigerend ondergoed.

Daarom werken dieeten ook zo slecht op de lange termijn. Dieeten laten ook je spiermassa verkleinen, dus wanneer je dan stopt met je dieet, heb je minder spieren. Dus wordt er weer minder vet verbruikt.

Voor iedereen die gezond wilt afvallen ( en gratis!). Gebruik de fatsecret app om je calorieen te meten en doe aan hardlopen en circuit training ( google het maar, 5 hele eenvoudige oefeningen) en je valt vanzelf af en blijft ook gezonder. Want als je je spieren op peil houdt, blijven zij veel vet verbruiken.

Benny, 17-01-2014 00:45 #20
Dames toch, ik lees hier enkel reacties van tienermeisjes die klagen dat ze te dik zijn, en snel willen afvallen. Jullie zijn nog aan het groeien, jullie lichaam is niet gemaakt om gewicht te verliezen.

Als je wil afvallen, wacht dan zeker tot je lichaam volgroeid is.
Groeten
Benny L.

Meisjj1, 07-12-2013 22:09 #19
Ik ben 12 jaar en ben 1,70 ik ben 65 kilo ik wil heel graag afvallen maar het lukt niet hebben jullie een heel heeel goed dieet voor mij waar ik wel kan afvallen ik heb bij de reacties gezien dat er iemand van 12 jaar 10 kilo binnen 2 weken is afgevallen met dit dieet is dat ook echt waar?
Groetjes,

Anoniem, 31-10-2013 08:03 #18
Hoi, ik ben 12 jaar en ik weeg best veel. Bedankt voor de tips! Ik zou ze zeker volgen want ik wil echt veel dunner worden.

Margarita, 22-09-2013 16:23 #17
Heey, ik ben 13, bijna 14 en ik weeg 55,5 kilo en ben 1,58 lang. Volgens BMI ben ik niet te zwaar alleen ik vind wel dat ik een buikje heb, ik heb over een weekje een feest en ik wil graag een leuk buiktopje aan doen en wil 1/2 kilo afvallen hoe doe ik dat makkelijk maar gezond?
xxMargarita

Lisa, 12-08-2013 23:42 #16
Hoi, ik ben lisa

Ik ben 13 jaar, 1,59 lang en ik weeg rond de 50 kilo.
Ik vind dit echt te zwaar! Ik heb hele dikke bovenbenen
Vind ik zelf. ik durf gewoon niet in een openbaar zwembad te
zwemmen stel je voor dat er leuke jongens zijn maar mijn boven benen te
Dik zijn. Ik wil dat mijn boven benen dunner worden en mijn hoofs ook!
Wat moet ik doen? Minder eten? Helemaal niks eten en de heledag door water drinken?
Plz wie wilt me helpen?

Mvg, lisa

Zohra, 19-07-2013 14:48 #15
Hoi ik ben een meisje van 10 jaar. ik weeg 45. ik schaam me er erg voor, daarom wil ik nog meer tips hoe ik kan afvallen. liefst tegen 3 september.

Anoniem, 17-07-2013 11:04 #14
Hey iedereen,
Ik ben een meisje van 13 en weeg 61 kilo. ik schaam me diep. iedereen zit me de hele tijd uit te schelden als mammoet. ik ben al bezig met allerlei tips, maar die helpen niet. hebben jullie tips om 10 kg te vermageren in 2 weken?

Anoniem, 27-06-2013 22:48 #13
Dag, ik ben 16 jaar oud en ik weeg 120 kg. Ik drink elke dag zeker 3 liter water en ik fiets elke dag 2 uur. Eerlijk gezegd ben ik al heel mijn leven op dieet. Ik vermager en verdik constant.

Heeft iemand tips?

Xjade, 26-06-2013 16:32 #12
Hallo dames!
Tot mijn grote schrik lees ik hier de reacties van meisjes in de leeftijd van 13 tot 16 jaar. Waarom zijn jullie allemaal zo druk bezig met afvallen?!
Gewoon goed letten op je eten, en eet vooral niet te weinig! Anorexia is het laatste wat jullie willen hebben.

Ga lekker buiten spelen en andere leuke dingen doen, en wees vooral niet zo bezig met dat afvallen. Je bent mooi zoals je bent!

En oke, als je echt te dik bent snap ik het hele verhaal, maar dat is bij jullie meesten niet het geval. Als je echt graag wilt afvallen bespreek dit met je ouders en een diëtiste. Pas goed op jezelf en draai niet door!

Jade.

Anoniempje, 14-06-2013 21:49 #11
Heey.
Ik ben 13 jaar en ik weeg 63 kilo. ik schaam me erg, ik durf niet te zwemmen omdat je dan extreme vetrollen ziet (vind ik). Ik doe aan sport en eet en drink voldoende (denk ik ook), maar ik blijf dik. Ik wil graag een tip om meer af te vallen, het liefst binnen 3 weken ( voor de zomer!)

Femke, 08-06-2013 14:27 #10
Hallo ik ben 14 jaar 1.63 meter lang en weeg 75 kilo ik schaam me er echt erg voor ik ga dees de komende 2 maanden proberen vol te houden en ik ga het ook laten weten als het is gelukt ik hoop dan ook dat het heel goed lukt en wat bedoel je met vet arme snakjes

-., 05-05-2013 21:31 #9
Hallo,
Ik ben een meisje van 16 jaar en 1,65 en ik 68kg. Ik heb een paar vragen. Ben zelf er benieuwd of ik een gezond gewicht heb, omdat ik me zelf er mollig vind. Dus weten sommige van jullie dat? En zo ja willen jullie/u alstublieft reageren.

Alvast heel erg bedankt.

Larissa, 18-04-2013 14:09 #8
Hallo,
ik ben 13 jaar en 1.63 en ik weeg 48 kg, ik woog een maand geleden nog 45! ik wil heel graag afvallen en ik ga deze tips zeker gebruiken!

Alana, 02-04-2013 18:42 #7
Dit is toch wel echt ziek, jullie zijn echt veel te jong om af te vallen, meiden! Vooral van je twaalfde tot je vijtiende is het belangrijk om goed te eten. Met gezond eten is niks mis, maar met afvallen wel op jullie leeftijd. Elze, je hoeft je sowieso nergens voor te schamen, ik ben 1.70 en weeg nu 70 kilo, en veel mensen vinden dat ik een prachtig figuur heb dat in proportie is. geloof me, ik ben niet heel veel ouder dan jullie ( nog geen 18) dus ik weet hoe jullie je voelen. Maar pas hier asjeblieft mee op en zorg dat je niet erin doorslaat. Xx

Alissa, 21-02-2013 15:00 #6
Hallo,
Ik ben Alissa en ik wil graag veel afvallen. Mensen zeggen misschien dat ik veel te mager ben maar ik vind mezelf dik. Ik ben geen grote eter en ik sport heel veel. Wat is de beste sport om het snelste af te vallen? Ik zou heel blij zijn moesten jullie antwoorden!
Groetjes Alissa

Elze, 11-02-2013 15:40 #5
Hallo, ik schaam mij echt! Ik ben 14 jaar ben 1.62 en ben 61 kilo ik wil 50 kilo zijn en ook nog snel mogelijk. Hebben jullie alsjeblieft een tip en dieet voor mij?

Natasja, 15-01-2013 16:02 #4
Ik wil een dieet tip of recept, dus wil weten wat ik moet eten voor een dag om af te vallen.

Z. G., 14-12-2012 15:57 #3
Hallo. Ik ben 13 jaar ( 5-4-1999), en weeg 55 kg. Ik wil heel graag afvallen. Kan iemand me bruikbare tips geven AUB?

Michelina, 20-11-2012 21:35 #2
Ik ben 12 jaar en ben 153 en ik weeg 63. Ik wil snel afvallen. Wat moet ik eten?

Aysenur Cemre öztürk, 07-05-2012 19:30 #1
Hallo,
dit is echt werkelijk niet te geloven! Het is zo goed, dit schema, elke dag doe ik dit en verloor ik 10 kilo binnen 2 weken. Nu ben ik 12 jaar oud. Ik woog nog 2 weken geleden 50 KG en nu ben ik 40 KG. En dan ga ik zo door. Mijn kleren zijn ook beter geworden nu. Ik bedank jullie 1000x!
xxx-

Infoteur: Sterretje999
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Diversen
Reacties: 27
Schrijf mee!