InfoNu.nl > Eten en Drinken > Diversen > Vis op de barbeque

Vis op de barbeque

Vis op de barbeque Het word steeds lekkerder weer dus word het tijd de barbeque te voorschijn te halen. Buitenom vlees is vis goed klaar te maken op de barbeque. Er zijn verschillende soorten en combinaties mogelijk. Let wel op dat de vis kan plakken aan de barbeque, gebruik een folie bij het bakken.

Vis op de barbeque

Vis kan nogal plakken het kan daarom handig zijn om de vis in een folie klaar te maken. Zo kunt u ook marinade toevoegen zonder dat het over de barbeque geknoeid word. De meeste vissoorten zijn makkelijk te bereiden en smaken al goed als u wat peper en zout toevoegt.
Vis hoeft vaak maar 5 á 10 minuutjes gebakken te worden en maar één keer te worden omgedraait. Het is zowel gezond als erg lekker.

Forel

U kunt schoongemaakte forel aanschaffen bij een visboer. Deze is open gemaakt bij de buik zodat u deze eventueel kunt vullen. Een lekkere combinatie kan zijn om de forel van binnen in te smeren met een knoflookmarinade, vervolgens vult u de forel met groente. Als laatste verdeelt u wat citroensap over het geheel en zo kunt u een heerlijke forel bereiden op de barbeque.

Zalm

Zalm is een uitstekende vissoort voor op de barbeque.Als u spiesjes gaat maken met zalm is het makkelijker de huid er af te laten halen. Als u de zalm anders gebruikt kunt u de huid er bij het bakken aan laten zitten, de zalm laat zeer makkelijk los van de huid na het bakken. U kunt marinade bij de zalm gebruiken, honing-mosterd marinade en dille marinade zijn uitermate geschikt.

Tonijn

Tonijn is heerlijk kunt u zowel koud als warm nuttigen het is een stevige vissoort die wat weg heeft van vlees. Het word dan ook wel eens biefstuk en/of steak genoemd. U kunt er ook voor kiezen verschillende spiesjes van te maken. Zo kunt u tonijn, paprika en uit combineren op een stok. Eventueel kunt u deze spiezen door de teriyaki halen of koriander aan toe voegen. De tonijnsteaks zijn ook goed te combineren met verschillende salades.

Kabeljauw

Kabeljauw kunt u ook op de barbeque bereiden let wel op dat u er niet te veel aanzit, kabeljauw valt namelijk vrij snel uit elkaar. Kabeljauw moet in tegenstelling tot andere vissoorten vrij lang op de barbeque, zo'n 15 á 20 minuten heeft het zeker nodig.

Pangasiusfilet

Deze vissoort word ook wel zonnevis genoemd. Zonnevis heeft een soort garnaal achtige smaak. U kunt het beste niet te sterke kruiden als basilicum gebruiken. U kunt de vis gewoon insmeren met wat olie of een marinade op oliebasis en de vis is goed te combineren met bijvoorbeeld bloemkool. U kunt eventueel ook een pakketje maken van de zonnevis met daarin rucola sla of spek.

Garnalen

U kunt zowel gekookte garnalen opwarmen op de barbeque als ongekookte garnalen bakken. Simpelweg is het zo dat als de garnaal roze van kleur is de garnalen klaar zullen zijn. U kunt garnalen smakelijk combineren met knoflookmarinade.
© 2010 - 2014 Bembi, gepubliceerd in Diversen (Eten en Drinken) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vis op de barbeque"

Infoteur: Bembi
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!