InfoNu.nl > Eten en Drinken > Cocktails > 5 heerlijke cocktails met Parfait amour

5 heerlijke cocktails met Parfait amour

5 heerlijke cocktails met Parfait amour Parfait amour is een likeur die bij veel mensen nog onbekend is. De smaak van deze likeur is zeer bijzonder. De likeur heeft de smaak van voornamelijk rozen en vioolbloemblaadjes. Heb je deze likeur in huis maar weet je niet goed wat je er mee kunt? Hier staan verschillende cocktailrecepten beschreven voor 1 persoon.

Opgeblazen

Glas: cocktail glas

Ingrediënten:

  • 30 ml Parfait amour
  • 30 ml Bacardi
  • 30 ml Chartreuse
  • Groene crème de menthe
  • Grenadine siroop

Bereidingswijze:

Pak een leeg meng glas. Doe hier wat fijngemalen ijs in, door het ijs eerst even in de blender fijn te malen. Roer de Parfait amour, Bacardi en de Chartreuse door elkaar. Schenk het geheel uit door een zeefje in het cocktail glas. Voeg als laatste nog vijf druppels groene crème de menthe en vijf druppels grenadine siroop toe.

Man-eater

Glas: cocktail glas

Ingrediënten:

  • 30 ml Parfait amour
  • 30 ml Gin
  • 10 ml citroensap

Bereidingswijze:

Doe alles samen in de shaker met wat ijs. Shake totdat de shaker koud aanvoelt. Giet het mengsel nu door een zeefje in het cocktail glas. Serveer met een schijfje citroen.

Bloemencola

Glas: long drink glas

Ingrediënten:

  • 20 ml Parfait amour
  • Citroensap
  • Cola

Bereidingswijze:

Doe de Parfait amour in een longdrink glas. Voeg hier een klein scheutje citroensap aan toe. Roer dit mengsel nu door. Vul het glas verder aan met cola en wat ijs. Maak deze cocktail af door een violet aan de rand te maken.

50 tinten

Glas: champagne coupe

Ingrediënten:

  • 40 ml witte rum
  • 30 ml Parfait amour
  • Een flinke scheut suikersiroop
  • 6 muntblaadjes

Bereidingswijze:

Doe alle ingrediënten in een cocktailshaker. Stamp nu met een cocktailstamper of een lepel de munt wat fijner, zodat de smaken goed vrij komen. Voeg nu wat ijs toe aan de shaker en schud de shaker totdat deze koud aanvoelt. Giet nu uit in het glas en serveer met een paarse bloem en een blaadje munt, eventueel gesuikerd.

Liefdestrio

Glas: longdrink glas

Ingrediënten:

  • 30 ml Parfait amour
  • 20 ml aardbeienlikeur
  • 100 ml room (ongeslagen)

Bereidingswijze:

Doe alle ingrediënten samen met ijs in een shaker. Schud de shaker totdat deze koud aanvoelt. Schenk het mengsel nu in het glas en voeg wat ijs toe. Snijd een aardbei in en zet deze op de rand van het glas.

Lees verder

© 2013 - 2017 Eefjelienie, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "5 heerlijke cocktails met Parfait amour"

Infoteur: Eefjelienie
Gepubliceerd: 22-03-2013
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Cocktails
Special: Cocktails
Schrijf mee!