InfoNu.nl > Eten en Drinken > Cocktails > 5 heerlijke cocktails met Bailey's

5 heerlijke cocktails met Bailey's

5 heerlijke cocktails met Bailey's In dit artikel komen verschillende lekkere cocktails aanbod met Bailey's. De recepten zijn allemaal erg verschillend en de Bailey's wordt gemixt met verschillende andere ingrediënten. Er wordt ook uitgelegd hoe de cocktail gemaakt moet worden en in wat voor glas de cocktail bij voorkeur geserveerd moet worden. Alle cocktails zijn voor één persoon.

Choco-koko

Glas: wijn glas

Ingrediënten:

  • 30 ml Bailey's
  • 30 ml slagroom (ongeklopt)
  • 15 ml Malibu
  • 60 ml sinaasappelsap
  • Grenadine siroop

Bereidingswijze:

Alles samen doen in de cocktail shaker met wat ijs. Goed schaken tot alles gemixed is en de shaker koud aanvoelt. Doe wat blokjes ijs in de blender en maal het ijs redelijk fijn. Vul het wijnglas zoveel mogelijk met ijs. Giet de cocktail hierna via een zeef over het ijs in het wijnglas. Doe er een heel klein scheutje grenadine siroop over het geheel en maak af door er een paar dunne rietjes in te steken.

Grand Bailey's

Glas: likeurkelkje

Ingrediënten:

  • 20 ml Bailey's Irish cream
  • 10 ml Grand Marnier

Bereidingswijze:

Schenk de Bailey's in het glas. Schenk de Grand Marnier op de Bailey's via de achterkant van een theelepeltje. Zo krijg je twee mooie laagjes.

The great north

Glas: pousse-café glas

Ingrediënten:

  • 15 ml Bailey's Irish cream
  • 15 ml Ouzo
  • 15 ml Kahlua

Bereidingswijze:

Bouw alles mooi in laagjes op. Begin met de Kahlua. Schenk dit onder in het glas. Schenk hierna de Ouzo via de achterkant van een theelepeltje op de Kahlua. Doe hetzelfde met het theelepeltje met de Bailey's. Het schenken via de achterkant van een theelepeltje zorgt ervoor dat alles mooi in laagjes op elkaar komt te liggen en niet in elkaar door loopt.

P.s. I love you

Glas: cocktail glas

Ingrediënten:

  • 30 ml Bailey's rIish cream
  • 30 ml Galliano
  • 30 ml Kahlua

Bereidingswijze:

Doe de Kahlua in het glas. Schenk hierop de Galliano via de achterkant van een theelepeltje. Doe hetzelfde via de achterkant van een theelepeltje met de Bailey's. Het schenken via de achterkant van een theelepeltje is om de laagjes mooi op elkaar te krijgen en te zorgen dat ze niet door elkaar lopen.

Bailey's coffee

Glas: Irish coffee glas

Ingrediënten:

  • 30 ml Bailey's Irish cream
  • Een theelepel bruine suiker
  • Hete koffie
  • Slagroom

Bereidingswijze:

Doe de Bailey's met de suiker in het glas. Roer dit even goed door. Schenk nu de koffie op de Bailey's, zorg dat je de koffie niet tot aan de rand schenkt. Spuit slagroom op de koffie om het af te maken. Garneer het geheel eventueel met wat vlokken of cacao poeder. Steek er ook een rietje in.

Lees verder

© 2011 - 2017 Eefjelienie, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "5 heerlijke cocktails met Bailey's"

Infoteur: Eefjelienie
Laatste update: 17-10-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Cocktails
Special: Cocktails
Schrijf mee!