InfoNu.nl > Eten en Drinken > Cocktails > 5 heerlijke cocktails met bananenlikeur

5 heerlijke cocktails met bananenlikeur

5 heerlijke cocktails met bananenlikeur In dit artikel komen verschillende lekkere cocktails aanbod met bananenlikeur. De recepten zijn allemaal erg verschillend en de bananenlikeur wordt gemixt met verschillende andere ingrediënten. Er wordt ook uitgelegd hoe de cocktail gemaakt moet worden en in wat voor glas de cocktail bij voorkeur geserveerd moet worden. Alle cocktails zijn voor één persoon.

Fiji

Glas: cocktail glas

Ingredienten:
  • 30 ml bananenlikeur
  • 30 ml Bailey's Irish cream
  • 30 ml Malibu

Bereidingswijze:
In laagjes in het cocktail glas schenken, te beginnen met de bananenlikeur. Schenk daarna de Bailey's over de achterkant van een theelepeltje op de bananenlikeur. Doe hetzelfde met het theelepeltje met de Malibu. Het schenken over het theelepeltje is belangrijk om te zorgen dat de laagjes niet doorlopen in elkaar.

Banana Daiquiri

Glas: Champagne coupe

Ingredienten:
  • Een banaan
  • 30 ml bananenlikeur
  • 30 ml Bacardi
  • 45 ml citroensap
  • 15 ml suikersiroop

Bereidingswijze:
Doe alles samen in de blender met wat blokjes ijs. Zeef het geheel en schenk ik de champagne coupe. Maak af met een schijfje banaan en wat blaadjes munt.

Munt-banaan

Glas: cocktail glas

Ingrediënten:
  • 30 ml bananenlikeur
  • 30 ml witte Crème de cacao
  • 60 ml room

Bereidingswijze:
Doe alles samen in een cocktail shaker. Voeg wat ijs toe. Shake het geheel goed tot dat alles vermengd is en de shaker koud aan voelt. Giet het geheel uit in het glas via een zeefje. Garneer het geheel met een cocktail kersje.

Break shooter

Glas: groot likeur kelkje

Ingrediënten:
  • 10 ml bananenlikeur
  • 10 ml Ouzo
  • 10 ml Kahlua

Bereidingswijze:
Schenk alles mooi in laagjes op elkaar. Begin met de Kahlua. Schenk nu de Ouzo over de achterkant van een theelepeltjes boven op de Kahlua. Doe hetzelfde met de bananenlikeur. Door het over de achterkant van een theelepeltje te schenken lopen de laagjes niet in elkaar over, maar komen mooi op elkaar te liggen.

Chanel

Glas: groot likeur kelkje

Ingredienten:
  • 10 ml Advocaat
  • 10 ml Bailey's Irish cream
  • 10 ml bananenlikeur

Bereidingswijze:
Doe eerst een laagje advocaat in het glas. Schenk hier nu de Bailey's op via de achterkant van een theelepeltje. Schenk nu ook de bananenlikeur erop ook via de achterkant van een theelepeltje. Dit zorgt ervoor dat alle lagen mooi op elkaar komen te liggen en niet in elkaar door lopen.

Lees verder

© 2011 - 2017 Eefjelienie, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "5 heerlijke cocktails met bananenlikeur"

Infoteur: Eefjelienie
Laatste update: 17-10-2012
Gepubliceerd: 21-03-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Cocktails
Special: Cocktails
Schrijf mee!