InfoNu.nl > Eten en Drinken > Cocktails > Forest Dry Gin, recepten & garnering voor een Gin-Tonic

Forest Dry Gin, recepten & garnering voor een Gin-Tonic

Forest Dry Gin, recepten & garnering voor een Gin-Tonic Forest Dry Gin is een Belgisch ginmerk dat begin 2015 gelanceerd werd, midden in de onnoemelijk populaire hype die Gin-Tonic ondertussen geworden is. Forest Spirits, zoals het huis zichzelf heet, wil zich onderscheiden van heel wat andere merken door het combineren van jeneverbes, zelf gestookte alcohol en lokaal gevonden ingrediënten. Die ingrediënten zijn trouwens seizoensgebonden want per seizoen bestaat er één Forest Dry Gin. Ben jij net zo verlekkerd op een glaasje Gin-Tonic? Ontdek in dit artikel dan dit Belgische gin-huis met zijn vier gins waarbij telkens het smaakpatroon wordt weergegeven samen met de aangewezen garnering.

Alles over Forest Dry Gin:

Wie is Forest Spirits?

Forest Spirits is een Belgische distilleerder in de regio Antwerpen. Op een domein van om en bij de 1,5 hectaren teelt de eigenaar diverse planten en gewassen om zijn producten op een zo natuurlijk mogelijke manier tot stand te kunnen brengen. Onder andere bergamot (een citrusvrucht), koriander, engelwortel, peren en lavendel worden er op een ecologische manier geteeld. De reden waarom Forest Spirits enkel lokale producten gebruikt is omdat men zijn vier gin-smaken van A tot Z in eigen huis wil maken.

Dit is hoe het merk zichzelf graag voorstelt in zijn video;
  • Vanuit een klein stadje in België komt de puurste vorm van vakmanschap. Waar ieder seizoen zijn eigen ingrediënten serveert. De lokale verse kruiden vermengen zich tot een magische combinatie van smaken. Alles is handgemaakt om de beste kwaliteit te kunnen garanderen. Forest Dry Gin; de beste blended dry gin.

Zelfgestookte alcohol voor de Forest Dry Gin

Anders dan heel wat andere kleine merken distilleren ze bij Forest Spirits hun eigen alcohol. Heel wat gins, en andere dranken, worden gemaakt op basis van aangekochte alcohol waar allerhande smaken en toetsen bijgevoegd worden. Net zoals bij onder andere de 'Double W' gin uit Wilderen (Sint-Truiden, België) zijn de gins van Forest Spirits dus op basis van zelf gedestilleerde alcohol die tot viermaal toe gedestilleerd wordt.

De vier soorten Forest Dry Gin en hun garnering

Autumn
Deze variant moet de herfst representeren en bezit dan ook een dominant aroma van peren. Volgens Forest Spirits is dit een complexe gin die vermengd is met 24 kruiden.
  • Alcohol: 42%
  • MIxer: premium tonic (zoals Fever Tree of Goldberg) en ijsblokjes.
  • Garnering: Bitter Truth Orange Bitter, een schijfje peer en mandarijnschil.

Winter

In dit drankje moet men de winter herkennen. Volgens de destilleerder is het een klassieke gin met heel wat jeneverbestoetsen en een overheersende smaak van citrusvruchten.
  • Alcohol: 45%
  • Garnering: Bitter Truth Orange Bitter, jeneverbessen, schil van roze pompelmoes.

Spring
Wanneer de lente in het land is mag alles wat fleuriger. Deze gin is gebaseerd op jonge rozenblaadjes, per reeks gebruikt Forest Spirtis maar liefst 10 kilogram ervan. Ook in deze variant herkent men heel wat citrustoetsen.
  • Alcohol: 42%
  • Garnering: rozenblaadjes, frambozen.

Summer

De zomervariant is droger dan de overige drie wordt gekenmerkt door een overvloedige smaak van bloedappelsien, gember en bergemotbloesems.
  • Alcohol: 45%
  • Garnering: schijfje bloedappelsien, gemerschil.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
New Forest PonyNew Forest PonyDe New Forest pony komt oorspronkelijk uit New Forest, een natuurreservaat in Zuid-West Engeland. Er leven vandaag de da…
Paardenras: New-Forest ponyDe New-Forest is een uitstekende kinderpony. Voor de New-Forest konden kinderen alleen nog maar rijden op Shetlanders. D…
Filmrecensie: Street KingsStreet Kings is een actiefilm/politiedrama uit 2008 met Keanu Reeves en Forest Whitacker in de hoofdrollen. De film werd…
Minecraft 1.8 Seeds: Mega Taiga seedsMinecraft 1.8 Seeds: Mega Taiga seedsWil jij graag Minecraft spelen in een bijzondere omgeving? Dan is het wellicht leuk om je wereld te beginnen in - of in…
Landskampioen Engelse voetbalcompetitie (1888-2014)Landskampioen Engelse voetbalcompetitie (1888-2014)Vanaf 1985 werd het profvoetbal in Engeland gelegaliseerd. Sinds 1888 bestaat er in Engeland een nationale voetbalcompet…
Bronnen en referenties
  • http://www.forest-spirits.com/
  • http://www.standaard.be/cnt/dmf20150119_01481796
  • Brochure Forest Dry Gin

Reageer op het artikel "Forest Dry Gin, recepten & garnering voor een Gin-Tonic"

Infoteur: Harrys
Gepubliceerd: 16-08-2015
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Cocktails
Schrijf mee!